رئیس شورای تأمین دام کشور:

گوشت شب عید و ماه رمضان تأمین است

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۵
کد مطلب : ۴۸۴۴۱۳
رئیس شورای تامین دام کشور گفت: هیچ کمبود گوشتی برای بازار شب عید و ماه رمضان وجود ندارد و در حال حاضر گوشت گرم و منجمد وارداتی با قیمت‌های مناسبی به صورت انبوه عرضه می‌شوند.
۰
plusresetminus
گوشت شب عید و ماه رمضان تأمین است
به گزارش بلاغ به نقل از ایسنا؛ منصور پوریان با بیان اینکه گوشت به میزان فراوان در بازار وجود دارد، افزود: میزان عرضه گوشت وارداتی به حدی زیاد است که قطعا شاهد کاهش قیمت در هفته‌ها و ماه آتی خواهیم بود. همچنین هیچ کمبودی برای بازار شب عید و ماه رمضان وجود ندارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر گوشت گرم و منجمد وارداتی با قیمت‌های مناسبی ‌عرضه می‌شوند، افزود: قیمت گوشت گرم داخلی نیز با عرضه انبوه گوشت وارداتی منطقی خواهد شد. البته تا اثرگذاری کامل در بازار مدتی زمان خواهد برد. قیمت گوشت منجمد وارداتی در چند روز اخیر کاهشی شده و به زیر ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.
رئیس شورای تامین دام کشور با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمار مرکز آمار ایران کشتار دام در دی‌ماه کاهش یافته است، افزود: معمولا در دی ماه دام‌های میش و ماده بیشتر از سایر دام‌ها کشتار می‌شود اما امسال با افزایش واردات در دی‌ماه کشتار کاهش یافت و در نتیجه با حفظ دام‌های ماده، زایش‌ها نیز برای ماه‌های آتی افزایشی خواهد شد. جمعیت دام مولد کشور از ۲۲ میلیون راس رد شده‌ که این عدد بسیار خوبی است.
پوریان تصریح کرد: شرایط امسال متفاوت و خشکسالی نیز بیشتر است. در نتیجه سختی بیشتری به دامدار وارد خواهد شد. بنابراین باید به نحوی برنامه‌ریزی کرد که دامدار بتواند با قیمت مناسب دامش را به صورت مستقیم عرضه کند. همان‌طور که اخیرا هم می‌بینیم در میادین دام، عرضه دام افزایشی شده است.
رئیس شورای تامین‌کنندگان دام کشور با بیان اینکه قیمت گوشت منطقی خواهد شد، افزود: با عرضه انبوه و تامین گوشت مورد نیاز واحدهای صنفی پرمصرف فشار از بازار گوشت خانوار کم شده است.
وی در پایان به کاهش قیمت دام زنده نیز اشاره کرد و گفت: قیمت هر کیلوگرم بره پنج ماهه ۲۱۰ هزار تومان شده است. این در حالی است که قبلا قیمت‌ آن ۲۳۰ هزار تومان بود.


انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷