مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران عنوان کرد:

اجرای طرح فاضلاب در ۶ شهر مازندران

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴
کد مطلب : ۴۸۴۰۹۵
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران گفت: در ۶ شهر مازندران ۱۸ طرح فاضلاب اجرایی شده که به ۴۳۵ هزار نفر خدمات ارائه می‌دهد.
۰
plusresetminus
اجرای طرح فاضلاب در ۶ شهر مازندران
بهزاد برارزاده در گفتگو با خبرنگار پایپاه خبری تحلیلی بلاغ، بهزاد برارزاده با ارائه عملکرد مقایسه‌ای فعالیت‌ها در قبل و بعد از انقلاب از رشد چشمگیر شاخص آبرسانی در روستاها از ۱۴ درصد به ۸۰ درصد بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خبر داد.

وی با اشاره به بهره‌مندی ۴۹۸ هزار مشترک در روستاهای استان افزود: با تلاش کارکنان شرکت در حال حاضر ۵ هزار و ۶۵۴ لیتر در ثانیه آب برای رفع نیازهای آبی به روستاهای استان می‌رسد، در همین راستا قبل از انقلاب ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر شبکه آبرسانی در روستاها وجود داشت که امروز به بیش از ۲۳ هزار و ۶۳۹ کیلومتر افزایش یافته و مخازن روستایی نیز از ۲۵ هزار مترمکعب به ۲۳۴ هزار مترمکعب رسید، همچنین ایستگاه‌های پمپاژ در روستاهای استان ۴۵ واحد بوده که اکنون به ۶۰۹ واحد شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران افزود: قبل از انقلاب فقط ۱۸ شهر با ۴۵۰ هزار نفر در مازندران از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار بودند که اکنون ۶۴ شهر با بیش از دو میلیون نفر و ۶۹۰ هزار اشتراک در تمامی شهرهای استان تحت پوشش شرکت آبفا مازندران هستند در همین راستا قبل از انقلاب ۹۰ کیلومتر خط انتقال آبرسانی در استان وجود داشت که اکنون به هزار و 200 کیلومتر رسیده و طول شبکه توزیع در مازندران نیز از ۶۲۰ کیلومتر به هشت هزار کیلومتر افزایش یافته است.

برارزاده در خصوص تصفیه خانه و آزمایشگاه آب گفت: قبل از انقلاب هیچ‌گونه تصفیه‌خانه و آزمایشگاه آب در سطح استان وجود نداشت لیکن در حال حاضر سه تصفیه‌خانه آب شرب و ۱۵ آزمایشگاه کنترل کیفیت آب فعالیت دارند، در گذشته مخازن ذخیره آب نیز فقط ۳۷ هزار متر مکعب در استان وجود داشت که اکنون به ۴۶۹ هزار مترمکعب رسیده است.

وی با اشاره به فقدان تاسیسات جمع‌آوری فاضلاب در سطح استان قبل از انقلاب اظهار کرد: در شرایط فعلی در ۶ شهر مازندران ۱۸ طرح فاضلاب اجرایی شده که به ۴۳۵ هزار نفر خدمات ارائه می‌دهد.

انتهای خبر/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳