مدیركل پزشكی قانونی مازندران مطرح کرد:

نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه به مراكز پزشكی قانونی

تاریخ انتشارسه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۴۸۳۹۳۰
مدیركل پزشكی قانونی مازندران گفت: نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراكز پزشكی قانونی است.
۱
plusresetminus
نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه به مراكز پزشكی قانونی
علی عباسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بلاغ آمار معاینات انجام شده نزاع طی ۹ ماه امسال در استان را ۱۵ هزار ۷۱ نفر (۹۷۷۷ نفر مرد و ما بقی زن) اعلام کرد و افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل سه درصد افزایش داشت.

وی بیان کرد: بر اساس گزارش ارسالی از مراکز استان ، بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهرهای ساری و میاندورود با ۲ هزار و ۸۹، بابل با هزار و ۴۹ و نوشهر، چالوس با هزار و ۵۸۷ و  نفر و كمترین نزاع در شهرستان فریدونکنار با عدد ۲۷۸  نفر ثبت شده است.
 
مدیركل پزشكی قانونی مازندران تصریح کرد: براساس آمار ارجاعی از مراکز استان، خرداد با ۲ هزار، مرداد با هزار و ۸۳۴ و تیر با هزار و ۷۲۷ به ترتیب بیشترین و شهریور ماه با هزار و ۴۷۶ نفر کمترین مورد نزاع گزارش شده است.
 
عباسی با تاكید بر اینكه نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراكز پزشكی قانونی است ، بیان كرد: بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراكز پزشكی قانونی ارجاع می‌شود كه براساس نوع و میزان آسیب‌دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر می‌شود.

 وی یكی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پایین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: می‌توان با آموزش مهارت‌های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیكی، با بحث، گفتگو و تفاهم مشكلات فی‌مابین را حل و فصل كنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳