تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۰
کد مطلب : ۴۸۲۳۳۱
مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: کار پایش ویلاهای خالی از سکنه و ارسال اخطار قطع گاز برای مالکان از روز گذشته آغاز شده است.
۰
plusresetminus
قطع گاز ۲۵۰ هزار ویلای خالی در شمال کشور آغاز شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ» به نقل از تسنیم، قاسم‌علی مایلی‌رستمی اظهار داشت: سرد شدن هوا بخشی از گازرسانی به ادارات و مراکز را محدود کرده است و در بخش صنایع نیز استفاده از سوخت دوم در دستور کار است.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر وضعیت مصرف گاز در استان عادی است، افزود: مشکلی در تأمین گاز در مازندران و قطعی گاز خانگی نداریم و در تلاش هستیم با پایداری جریان گاز خانگی، صنایع از سوخت دوم استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران درباره مدیریت مصرف گاز در ویلاها و خانه‌دومی‌ها در مازندران ابراز کرد: با بالا رفتن تقاضای مصرف گاز، از روز چهارشنبه هشتم آذر پایش گاز مصرفی خانه‌دومی‌ها آغاز ‌شد.

وی اضافه کرد: ۲۵۰ هزار ویلا و خانه‌دومی در مازندران داریم که افراد سکونتی در آن ندارند و بخشی از این افراد داخل استان و بخشی خارج استان زندگی می‌کنند. بحث پایش‌ ویلاهای خالی از سکنه را آغاز کردیم و مأموران گاز بازدیدهای لازم را از این ویلاها انجام می‌دهند و اقدام به اخطار به مالکان می‌کنند تا در صورت عدم سکونت، گاز ویلا را قطع کنند.

مایلی‌رستمی ادامه داد: اخطار پیامکی به ساکنان ویلاها داده می‌شود و اگر در قطع گاز کوتاهی کنند، بدون هیچ اغماضی با قطعی گاز روبه‌رو می‌شوند‌.

این مسئول یادآور شد: بازدید از مراکز آموزشی، ادارات، اماکن نیروهای مسلح بدون هیچ قید و شرطی انجام می‌شود و همه مصرف‌کنندگان مکلف به رعایت الگوی مصرف گاز هستند.

گفتنی است برخی سرمایه‌داران که بعضا روزها یا هفته‌ها به ویلاهای خود سر نمی‌زنند، در فصول سرد سال سامانه گرمایشی ویلا و بخش‌های پرمصرفی مانند استخرهای اختصاصی را روشن نگه می‌دارند تا زمان سر زدن به ویلا از آن استفاده کنند. این اتفاق در شرایط نرخ گاز ارزان برای گروه‌های پرمصرف و عدم برخورد با متخلفان رخ می‌دهد و منجر به قطع شدن یا افت فشار در شبکه گاز می‌شود و اقداماتی از قبیل قطع کردن گاز ویلاهای خالی می‌تواند به اصلاح این وضعیت کمک کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷