رئیس‌ ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی:

شبانه‌روز از 6 جبهه، با رهبری ایران به ما حمله می‌شود

تاریخ انتشارجمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۶۶۸۲۱
رهبران و مقامات نظامی و سیاسی در تل‌آویو همواره این کابوس را دارند که اگر همه گروه‌های مقاومت همزمان علیه تل‌آویو وارد عمل شوند، ارتش رژیم صهیونیستی چگونه قادر به پاسخگویی همزمان خواهد بود. به تازگی نیز رئیس‌ستاد مشترک رژیم صهیونیستی از تهدیدات شبانه‌روزی علیه تل‌آویو در 6 جبهه مختلف خبر داده و نسبت به این وضعیت اعلام نگرانی کرده است.
۰
plusresetminus
شبانه‌روز از 6 جبهه، با رهبری ایران به ما حمله می‌شود

به گزارش بلاغ؛ شبکه مقاومت منطقه‌ای علیه رژیم صهیونیستی لرزه بر‌اندام مقامات تل‌آویو‌انداخته و روز چهارشنبه «آویو کوخاوی» رئیس‌ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به بیم و هراس‌های تل آویو، گفت که این رژیم به صورت شبانه‌روزی در ۶ جبهه فعال است. کوخاوی از لبنان، سوریه، کرانه باختری، غزه به عنوان جبهه‌های مذکور یاد کرد که به رهبری ایران بزرگ‌ترین تهدیدات را علیه رژیم اسرائیل رقم زده‌اند. این مقام صهیونیستی همچنین تاکید کرد که تل‌آویو ناچار است توان نظامی و تسلیحاتی خود را تقویت کند.

ادعای این مقام نظامی تل‌آویو درباره تهدیدات علیه این رژیم البته بی‌دلیل هم نیست. در حال حاضر صهیونیست‌ها از مرزهای خود در شمال با لبنان و از جنوب در نوار غزه در معرض شلیک موشک‌های حزب‌الله لبنان و همچنین حماس و جهاداسلامی در غزه قرار دارند. این تهدیدات حتی از یمن هم موجودیت تل‌آویو را هدف قرار می‌دهد. سال گذشته یک منبع نظامی یمنی خبر داد که صنایع نظامی وابسته به انصارالله موفق شده‌اند یک موشک بالستیک را تولید کنند که برد آن بالغ بر ۲۵۰۰ کیلومتر است و این موشک می‌تواند اهداف مورد نظر خود را با دقت بسیار بالا هدف قرار دهد.   نام این موشک «قدس ۱» اعلام شد و برد 2500 کیلومتری آن پیام روشنی به رژیم صهیونیستی است. حتی نام این موشک این پیام را به تل‌آویو مخابره می‌کند که هدف اصلی از تولید آن تاسیسات حیاتی رژیم صهیونیستی خواهد بود.
 تهدیدات موشکی علیه رژیم صهیونیستی به‌ویژه زمانی جدی می‌شود که بدانیم سامانه موشکی پاتریوت که بستر اساسی بسیاری از سامانه‌های دفاع موشکی رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود،  نتوانسته کارایی قابل توجهی در برابر موشک‌های مقاومت یمن داشته باشد. علاوه‌بر اینکه کارنامه سامانه‌های ضد موشکی داخلی رژیم صهیونیستی به ویژه سامانه گنبد آهنین نیز در درگیری‌های گذشته این رژیم در نوار غزه چندان درخشان نبوده است. به این ترتیب همان‌گونه که نظریه‌پردازان جنگی رژیم صهیونیستی اذعان دارند، تعدد جبهه‌ها به صورت همزمان یکی از منابع اصلی نگرانی همیشگی مقامات تل‌آویو است.

بمب درحال انفجار در رژیم صهیونیستی
علاوه‌بر تهدیدات خارجی، صهیونیست‌ها با تهدیدات داخلی متعددی نیز رو‌به‌رو هستند. به تازگی نیز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سخنانی با اذعان به مشکلات موجود در نهاد نظامی این رژیم و چالش‌های امنیتی بزرگ آن، نسبت به وجود یک «بمب امنیتی و اجتماعی» درحال انفجار در اراضی اشغالی هشدار داد. بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در این باره گفت: «اسرائیل از نظر امنیتی با چالش‌های زیادی مواجه است؛ این چالش‌ها شامل ایران، عرصه فلسطین، نحوه حکومت‌داری و حفظ جبهه داخلی می‌شوند.» گانتس که با روزنامه «هاآرتص» گفت‌وگو می‌کرد، افزود: «از زمان تأسیس دولت اسرائیل، ارتش نقطه کانونی آن در مقابل همه چالش‌ها، از جنگ‌ها و عملیات‌ها گرفته تا شهرک‌‌سازی‌ها در نقب و الجلیل و اسکان موقت برای مهاجران بوده است. طی سال‌های اخیر شاهد کاهش مداوم میزان استخدام در ارتش بوده‌ایم و اکنون ارتش به ارتش نیمی از مردم تبدیل شده است و این فقط یک مسئله جمعیتی نیست، بلکه نتیجه تصمیمات رهبری است.» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین ادامه داد: «طی دو سال گذشته تلاش کردم تا یک مدل جدید برای خدمت (در ارتش) را برای ۵۷ سال آینده وضع کنم و آن الگویی است که نیازهای ارتش اسرائیل و امنیت ما را حفظ می‌کند. ما می‌خواستیم یک حداقل دوره خدمت وظیفه را برای هر شهروند داشته باشیم. اما دولت اخیر به دلایل سیاسی مانع از پیش بردن این طرح شد که به نظر می‌رسد یک اشتباه تاریخی باشد. در واقع اسرائیل یک دولت کوچک با چالش‌های بسیار بزرگ است و شکاف میان مقامات و شهروندان و تن ندادن به خدمت در ارتش می‌تواند در میان مدت به بزرگ‌ترین بمب امنیتی و اجتماعی برای اسرائیل بدل شود.»

جشن باشکوه تاسیس جنبش حماس
همچنین روز چهارشنبه جشن باشکوه سی و پنجمین سالروز تاسیس جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در نوار غزه آغاز شده است. در این جشن خیل عظیمی از اهالی نوار غزه با در دست داشتن پرچم‌های سبز رنگ حماس حضور یافته‌اند و قرار است در جریان آن، یحیی السنوار رئیس‌جنبش حماس در نوار غزه و نماینده گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی این جنبش سخنرانی کند.جنبش حماس در بیانیه سالروز تاسیس خود تاکید کرد که فلسطین از دریا تا رود، خاک ملت فلسطین است و به این خاک و حق مشروع خود برای دفاع از آن و آزاد‌سازی آن با همه ابزارها و در صدر آنها مقاومت مسلحانه به عنوان گزینه‌ای راهبردی کاملا پایبند است.
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷