عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه برخی کشورهای غربی که مدام می‌گویند جمهوری جمهوری، اکثریت سلطنتی هستند، گفت: آمریکا مدعی جمهوری است ولی حتی یک‌بار قانون اساسی خودش را به رأی مردم نگذاشته است.
۰
plusresetminus
رحیم‌پور ازغدی: هیچ کشوری در جهان به جز ایران اصل نظام و اصل قانون اساسی را به رأی مردم نگذاشته است
به گزارش بلاغ؛ حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی اظهار داشت: یک کشور در دنیا نشان بدهید که اجازه بدهد مخالفان قانونی اساسی وارد حاکمیت شوند.

وی خاطرنشان کرد: هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد افرادی که نظام و قانون آن کشور را قبول ندارند وارد حاکمیت و حکومت شوند؛ این به معنی خودزنی حکومت است.

رحیم‌پور ازغدی با طرح این سؤال که چند تا کشور در جهان اصل نظام و قانونی اساسی‌شان را به رای مردم گذاشتند؟ گفت: هیچ رژیمی در جهان خود را به رای نمی‌گذارد، انگلستان اصلا قانون اساسی ندارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه برخی کشورهای غربی که مدام می‌گویند جمهوری جمهوری، اکثریت سلطنتی هستند، اظهار داشت: آمریکا مدعی جمهوری است ولی حتی یک‌بار قانون اساسی خودش را به رأی مردم نگذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور آمریکا همین الان هم با رای مستقیم مردم انتخاب نمی‌شود. رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه فرانسه که شعارش لیبرالیسم است چطور حجاب را ممنوع کرده، گفت: چرا ده‌ها هزار دختر مسلمان فرانسوی با حجاب را از دانشگاه و مدارس و ادارات اخراج کردند؟
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳