BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> گزارش تکان‌دهنده الجزیره از کودک کشی انگلیسی‌ها در افغانستان | بلاغ نیوز
تاریخ انتشارجمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۶۶۰۰۱
گزارش الجزیره به نقل از رسانه‌های انگلیسی نشان می‌دهد نظامیان اشغالگر انگلیسی حداقل ۶۴ کودک را در افغانستان بین سال‌های ۲۰۱۴-۲۰۰۶ در حملات هوایی و زمینی به این کشور کشته‌اند که آمار واقعی این جنایات، دهها برابر بیش از آمار اعلامی است.
۰
plusresetminus
گزارش تکان‌دهنده الجزیره از کودک کشی انگلیسی‌ها در افغانستان

به گزارش بلاغ؛ آمریکا و انگلیس سال ۲۰۰۱ به بهانه پناه دادن طالبان به اسامه بن لادن سرکرده گروهک تروریستی القاعده، به افغانستان حمله و این کشور را اشغال کردند. طی 20 سال گذشته اخبار و گزارش‌های زیادی از جنایت‌های نظامیان اشغالگر غربی در افغانستان منتشر شد تنها در یک مورد نظامیان آمریکایی در افغانستان با کشتار غیر نظامیان در این کشور و مثله کردن اجساد قربانیان از گوش آنها برای خود گردنبد یادگاری درست می‌کردند.
نظامیان انگلیسی نیز در جنایتگاری دست کمی از رفقای آمریکایی نداشته‌اند مؤسسه اقدام علیه خشونت مسلحانه مستقر در شهر لندن طی گزارشی اعلام کرده در حملات هوایی و زمینی انگلیس ۶۴ الی ۱۳۵ کودک در خلال سال‌‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ در افغانستان جان خود را از دست داده‌‌اند. در ادامه این گزارش آمده است: دولت انگلستان تا کنون به خانواده ۶۴ قربانی به هر کدام ۱۶۵۶ پوند غرامت پرداخت کرده است. به گزارش مهر وزارت دفاع این کشور پیش از این به پرداخت غرامت برای خانواده ۱۶ قربانی اذعان کرده بود.بر اساس این گزارش، ممکن است تعداد واقعی کودکان جان باخته در عملیات نیروهای انگلستان در افغانستان به ۱۳۵ نفر افزایش یابد. چون سن و علت مرگ برخی از قربانیان به صورت دقیق آمارگیری نشده است. در برخی موارد عللی که منجر به فوت کودک شده است، به صورت گذرا در اسناد بیان شده است.پیش از این روزنامه گاردین اعلام کرده بود که نیروهای انگلستان مسئول مرگ ۸۶ کودک و بیش از ۲۰۰ بزرگسال غیرنظامی در جریان درگیری‌‌های افغانستان هستند و باید بابت هر کدام از کشته‌‌ها ۲۳۸۰ پوند غرامت بپردازند.

به گزارش الجزیره با وجود آن که گفته شده لندن به خانواده این کودکان غرامت پرداخت کرده، اما آمار 64 کودک قربانی در افغانستان چهار برابر بیشتر از آمار رسمی است که پیشتر وزارت دفاع انگلیس درباره کودکان قربانی در افغانستان اعلام کرده بود.گفته شده سن یک کودک قربانی شش سال بوده و حملات هوایی شایع‌ترین علت مرگ این کودکان عنوان شده است. بر اساس این گزارش مسئله بغرنج این تراژدی آنجاست که خانواده‌هایی که برای دریافت غرامت مراجعه می‌کردند، می‌بایست شواهدی از جمله شناسنامه و پس از آن مصاحبه با کارکنان سفارت انگلیس را ارائه می‌دادند تا نشان دهند که هیچ وابستگی به طالبان ندارند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳