تاریخ انتشاريکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵
کد مطلب : ۴۰۱۲۱۶
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حوزه آموزش عالی در کشور نیازمند ساماندهی است چرا که توجه به کیفی‌سازی طبق استانداردهای آموزشی در راستای تقویت نیروی انسانی ضرورت دارد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،منصور غلامی  در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان کردستان که با محوریت توسعه آموزش عالی در محل دانشگاه کردستان برگزار شد، با اشاره به گرامیداشت هفته دولت  اظهار کرد: اقدامات ایثارگرانه به تاسی از راه و آرمان شهیدان رجایی و باهنر همواره در کشور تداوم دارد.
وی با بیان اینکه گزارش‌های اجمالی که توسط مدیران ارشد استان ارائه شد نشان‌دهنده اهمیت آموزش عالی در استان است، افزود: ما در خصوص دانشگاه‌های غیردولتی زیر نظر وزارت علوم چتر حمایتی داریم که مردم  با تحصیل در این دانشگاه‌ها حداقل استانداردهای لازم  را از ما تحویل بگیرند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در دانشگاه‌های آزاد و غیردولتی باید کیفیت و دقت در امانت را در نظر بگیرند چون طرف حساب آنها مردم است.
وی افزود: متاسفانه در خصوص دانشگاه پیام نور از لحاظ جذب هیات علمی مشکلاتی وجود دارد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه حوزه آموزش عالی در کشور نیازمند ساماندهی است، یادآور شد: توجه به کیفی‌سازی طبق استانداردهای آموزشی در راستای تقویت نیروی انسانی ضرورت دارد.
غلامی تاکید کرد: در خصوص جذب دانشجوی خارجی و توسعه روابط بین‌الملل باید این امر ارتقاء یابد و خدمات ارزنده‌ای از لحاظ آموزشی و مدیریت فضای شهری را به آنها ارائه دهیم.
وی افزود: بخش بزرگی از پذیرش دانشجوی خارجی برای جمهوری اسلامی ایران به گسترش تعاملات و ارتباطات می‌انجامد چرا که این دانشجویان سفیران متقابل کشورها در تبادل فرهنگی و علمی خواهند بود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اهمیت دانشگاه فرهنگیان از لحاظ پرورش معلم برای نسل آینده، تصریح کرد: باید در این دانشگاه بدنه علمی تقویت شود.
 غلامی توجه به رفاه اعضای هیات علمی دانشگاه کردستان را از آن لحاظ که بدنه آموزش علمی استان قلمداد می‌شوند را ضروری عنوان کرد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان راه‌اندازی مقطع ارشد رشته زبان و ادبیات کردی در دانشگاه کردستان را وعده داد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳