تاریخ انتشارجمعه ۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹
کد مطلب : ۲۷۷۸۰۲
امام جمعه محمودآباد با اشاره به انتخابات مهم پیش‌رو گفت: افراد صاحب صلاحیت و توانمند هم به حکم شرع و هم به حکم عقل که تقبل خدمت‌گذاری به مردم یک اصل است، باید خود را در معرض انتخاب مردم بگذارد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،  نقل از آوای شمال، حجت‌الاسلام سید داود موسوی در خطبه‌های نماز جمعه اولین هفته سال جدید اظهار کرد: سال 96 با این نام‌گذاری تولید و اشتغال قطعاً مقطع جدید و خاصی در زندگی اقتصادی و اجتماعی ملت بزرگ ایران بوده و بدون طرح تحلیل‌ها و دیدگاه‌های شخصی و جمعی باید به اجرای دقیق دیدگاه‌ها و مواضع رهبری پرداخت.

وی افزود: مقام معظم رهبری در بیانات صریح، راهگشا و همه جانبه خود با ارزیابی کارکرد دستگاه‌ها در سال 95 و نقد ضعف‌ها و کاستی‌ها و تمجید از کارکرد‌های مثبت به این نکته مهم پرداختند.

امام جمعه محمودآباد خاطرنشان کرد: در حوزه مسائل اقتصادی انتظارات رهبری و مردم جامه عمل پوشانده نشده و احساس پیشرفت‌ها در زندگی مردم در بعضی از شاخص‌های مهم هم احساس نشده است.

این مسؤول درباره موضوع نام‌گذاری شعار سال بیان کرد: مقام معظم رهبری دو مسئله مهم تولید و اشتغال را به‌صورت محوری و عملیاتی واکاوی و خواستار ورود مدیران کارآمد، انقلابی، باروحیه و خستگی‌ناپذیر در رأس مسائل مربوط به تولید و اشتغال شدند.

موسوی ادامه داد: رهبری حضور مدیران کم روحیه، تنبل و ناامید را برای کشور مضر ارزیابی و تحقق این انتظارات در گرو مرحله‌ای کردن اقدامات و نظارت تا مرحله کامل تحقق آن دانستند.

وی با تأکید بر سخنان رهبری درباره مردمی شدن اقتصاد، تصریح کرد: ورود مسؤولانه مردم در موضوع تولید و مصرف تولیدات داخلی و حرام شرعی و قانونی دانستن مصرف کالاهایی که به اندازه کافی در داخل تولید می‌شود را مورد تأکید جدی قرار دادند.

امام جمعه محمودآباد افزود: توجه به ظرفیت‌های جوانان در موضوع تولید و رفع کمبودهای تکنولوژی مورد نیاز را ضرورت این مقطع و نجات کشور دانسته و باید به صادرات میدان وسیع‌تری داده شود تا به کشورهای بیشتری دست یابیم.

این مسؤول درباره نظر مقام معظم رهبری در مورد انتخابات، اظهار کرد: ایشان در موضوع انتخابات همانند چند دوره گذشته به اجرای دقیق قانون و پذیرش رأی مردم اصرار و در مقابل قانون‌شکنان و مقابله‌کنندگان با تصمیم مردم خواهد ایستاد.

موسوی درباره محدوده توانمندی مدیران شهرستان در اجرای فرامین رهبری بیان کرد: هر کسی در محدوده توانمندی و شعاع خود به اجرای فرامین رهبری همت کند و مسؤولان شهرستان به‌صورت انقلابی و جهادی و با عزم راسخ و برنامه‌ریزی به کمک مردم بیایند.

وی درباره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و ثبت‌نام داوطلبان گفت: افراد صاحب صلاحیت و توانمند هم به حکم شرع و هم به حکم عقل که تقبل خدمت‌گذاری به مردم یک اصل است، باید خود را در معرض انتخاب مردم بگذارد.

امام جمعه محمودآباد افزود: چنانچه شرایط در جمعی فراهم باشد به حکم تکلیف باید میدان‌داری صورت پذیرد و کنار رفتن و بی‌تفاوتی در عرصه مدیریت امور مردم و خدمت‌گذاری خلاف اهداف انقلاب اسلامی و مواضع و میراث امام بزرگوار و رهبری بوده و شاید موجب ضمان شرعی باشد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: مدیریت امور جامعه و گره‌گشایی از مشکلات مردم در شهر و روستا موضوع بسیار مهمی بوده و باید در این فرصت باقی مانده نیروهای محوری، زبده، ارزشی و کاردان در شهر و روستا ثبت‌نام کنند.

موسوی تأکید کرد: این افراد باید احساس مسؤولیت کرده و این صحنه را به‌جای رقابت احساسی و مشکل‌دار به میدان ورود افراد کاردان، درد آشنا و دارای بصیرت دینی و سیاسی مبدل کرده و با رفاقت و اخلاق صحنه را به خدمت و کار مبدل کنند.

وی گفت: تبلیغات برای میدان‌دهی به افراد شایسته، دارای جرات، متدین، انقلابی در دستور کار همگان قرار گرفته و فرصت چهار ساله خدمت باید در اختیار کسانی قرار گرفته که از همه لحظه‌ها برای گره‌گشایی از مشکلات مردم استفاده کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳