معاون هواشناسی مازندران هشدار داد:

بارش برف و باران در راه مازندران

تاریخ انتشارجمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹
کد مطلب : ۴۸۴۶۸۶
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: ضمن هشدار سطح نارنجی فعالیت سامانه بارشی، بارش باران و برف از شنبه تا دوشنبه آینده تشدید می‌شود.
۰
plusresetminus
بارش برف و باران در راه مازندران
احمد اسدی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، اظهار کرد: سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی، بارش باران و برف، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، کاهش محسوس دما، برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ و کولاک برف از شنبه تا دوشنبه (پنج تا هفت اسفند) خبر داد.

وی بیان کرد: براساس اعلام هشدار هواشناسی نفوذ سامانه‌ سرد بارشی به استان مازندران از شنبه تا دوشنبه هفته آینده و اوج‌ فعالیت‌بارشی از بامداد یکشنبه تا صبح‌ دوشنبه است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران تصریح کرد: اثر سامانه‌بارشی در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بارش متناوب باران، کاهش محسوس دما، وزش باد، احتمال آبگرفتگی و در مناطق میان‌بند و ارتفاعات بارش‌ برف‌ قابل‌ملاحظه، کاهش‌ دید، یخبندان‌ و لغزندگی‌ جاده‌های‌ کوهستانی است.

این مسئول ادامه داد: از بامداد دوشنبه با توجه به کاهش محسوس دما، بارش‌ برف بتدریج به ارتفاعات پایین‌تر تا دامنه‌ها گسترش می‌یابد.
 
اسدی با توصیه به مردم و رانندگان گفت: به‌همراه داشتن تجهیزات‌ زمستانی هنگام تردد در جاده‌های‌کوهستانی استان الزامی است.

وی خاطرنشان کرد: اجتناب از فعالیت‌های‌ کوهنوردی، عدم‌ بذرپاشی خزانه‌ برنج حداقل تا دو هفته آینده بدلیل حاکمیت‌ هوای‌ سرد تمهیدات لازم برای گرم‌ نگهداشتن فضای گلخانه‌ها و مرغداری‌ها از دیگر نکاتی است که باید رعایت شود.

این مسئول با اشاره به اینکه براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی هواشناسی، از فردا هوای استان ابری بتدریج با بارندگی(ارتفاعات مه آلود با بارش برف)،کاهش دما و وزش باد همراه خواهد بود، اظهار کرد: از یک‌شنبه مناطق ساحلی تا دامنه‌ها ابری همراه با کاهش محسوس دما، بارندگی و وزش باد و میان‌بند و ارتفاعات ابری و مه‌آلود همراه با کاهش محسوس دما، بارش برف و وزش باد رو به رو است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: روز دوشنبه هوا ابری و سرد گاهی با بارندگی(در دامنه‌ها و ارتفاعات مه آلود گاهی با بارش  برف) - از شب با کاهش ناپایداری شاهد هستیم.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳