مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خبر داد:

استقبال هزار و ۱۰۰ میلیاردی مازندرانی‌ها از کالابرگ الکترونیک

تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
کد مطلب : ۴۸۴۵۵۰
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: طرح کالابرگ و فجرانه روند بسیار خوبی داشته و با استقبال هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی مردم مواجه شده است.
۰
plusresetminus
استقبال هزار و ۱۰۰ میلیاردی مازندرانی‌ها از کالابرگ الکترونیک
علی باقری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی«بلاغ» اظهار کرد: مرحله جدید و بزرگ طرح ملی کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه» در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه(اول تا هفتم) در دهه مبارک فجر و همزمان با چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز و تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه دارد.

وی تصریح کرد: استفاده از ۲۲۰ هزار تومان اعتبار تشویقی ماهانه به ازای تعداد اعضای خانوار، تا ۱۷ اردیبهشت با خرید ۱۱ کالای اساسی از ۴۲۲ فروشگاه زنجیره‌ای و ۲ هزار و ۷۶۶ فروشگاه خرد فعال در استان مازندران امکان‌پذیر است.

باقری افزود: مردم برای خرید از یارانه تشویقی طرح کالابرگ عجله نکنند چرا که تا هفدهم هر ماه فرصت برای انجام این کار را دارند.

وی با اعلام اینکه ۱۱ قلم کالا در این طرح شامل شیر کم چرب، برنج، روغن، ماکارونی، قند و شکر، حبوبات، گوشت منجمد، تخم مرغ، گوشت مرغ و پنیر است، خاطرنشان کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ از قبیل افق کوروش، دیلی مارکت، جامبو، رفاه، شهروند، اتکا و فروشگاه اینترنتی اسنپ‌مارکت از جمله فروشگاه‌های ارائه‌دهنده کالابرگ طرح فجرانه هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: این سبد که تمام اقلام ضروری را دارد به قیمت ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان در دسترس است و افراد می‌توانند آن را به قیمت حدود ۵۲۰ هزار تومان خریداری کنند.

این مسئول ادامه داد: فروشگاه‌های مرکز توزیع کالا حق استفاده و یا برداشت از مبلغ یارانه تشویقی با نام مالیات و یا هر عنوان دیگری را ندارند.

باقری ادامه داد: اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی این طرح فقط برای یک ماه برقرار است و در صورت خریدهای کمتر از این میزان اعتبار، باقیمانده آن برای ماه‌های بعد ذخیره نمی‌شود.

وی به چند نکته مهم درخصوص مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک اشاره کرد و افزود: باتوجه به حجم بسیار بالای استقبال از این طرح، سامانه اطلاع‌رسانی اینترنتی و خرید با کندی و اختلال مواجه شده که در روزهای آینده این مشکل برطرف می‌شود که به همین منظور همشهریان در استفاده از این اعتبار عجله نداشته باشند و اعتبار شارژ شده فعلی بهمن‌ماه تا تاریخ ۱۷ اسفند قابل استفاده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه شهروندان از سپردن کارت سرپرست یارانه خانوار به فروشگاه‌ها و دریافت اقلام در روز یا با چند ساعت تأخیر خودداری کنند، تصریح کرد: همکاران ما در مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی نظارت بر عملکرد فروشگاه‌ها را در سطح استان بطور مستمر دنبال می‌کنند.

این مسئول بیان کرد: اعتبار جدید علاوه بر یارانه ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزارتومانی فعلی بوده و به صورت اعتبار خرید شارژ شده و به صورت نقدی قابل برداشت نیست.

باقری با اشاره به استقبال گسترده مردم استان از مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی (فجرانه)، گزارشی از اجرای این طرح را در استان اعلام کرد و گفت: طی ۱۵ روز(۱۴ بهمن الی ۲۹ بهمن) بیش از ۱۶۸ میلیارد تومان اعتبار استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در طرح کالابرگ الکترونیکی ۷۴۵ هزار تراکنش در استان ثبت شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون میزان کل خرید  هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است که از این عدد ۳۷۰ میلیارد تومان اعتبار کالابرگ و ۷۳۰ میلیارد تومان نقدی بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: دریافت و نگهداری کارت سرپرست خانوار، دریافت هزینه مازاد، اجبار به خرید برند خاص، اجبار به خرید یکجا و ۱۱ قلم کالا ممنوع بوده است.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳