مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خبر داد:

افزایش ۲۵ برابری اعتبارات مشاغل خانگی در مازندران

تاریخ انتشارشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲
کد مطلب : ۴۸۴۳۰۷
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از افزایش ۲۵ برابری اعتبارات مشاغل خانگی خبر داد و گفت: امسال ۷ هزار و ۴۰۰ مجوز مشاغل خانگی صادر شد.
۰
plusresetminus
افزایش ۲۵ برابری اعتبارات مشاغل خانگی در مازندران
علی باقری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی«بلاغ» در تبیین دستاوردهای ۴۵ ساله انقلاب اسلامی و نیز دستاوردهای کسب شده از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون با اشاره به اینکه خدمت صادقانه به مردم اصلی ترین تکلیف در عرصه جهاد تبیین است ظهار کرد: رسالت مهم امروز ما جهاد تبیین و امیدآفرینی در جامعه است.

وی از افزایش بیش از ۲۵ برابری اعتبارات مشاغل خانگی خبر داد و افزود: تسهیلات مشاغل خانگی از ۶٠ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۸ به هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به افزایش میزان صدور مجوزهای مشاغل خانگی، افزود: در سال ۱۳۹۹، هزار و ۲۱۷ مجوز، سال ۱۴۰۰،  ۳ هزار و ۴۰۳ مجوز، سال گذشته ۶ هزار و ۵۴ مجوز و در سال جاری ۷ هزار و ۴۰۰ مجوز مشاغل خانگی صادر شده است.

باقری بیان کرد: مدت زمان صدور مجوز خانگی از ۱۲ روز در سال ۱۳۹۹ به سه روز در سال ۱۴۰۲ کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در بخش اعتبارات بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه مربوط به جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی با هدف ایجاد اشتغال از طریق کسب و کار های خرد و کوچک وضعیت بسیار خوبی داشته ایم، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰، ۴۹٠ میلیارد تومان و در سال گذشته هزار و ۲۴۴  میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران ابلاغ هزار و ۲۷٠ میلیارد تومان از محل جزء چهار بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴٠۲ به کمیته امداد و بهزیستی برای حمایت از اشتغال طرح های حمایتی تحت پوشش و ابلاغ کم سابقه مبلغ ۲۳۵ میلیارد تومان از محل جزء دو بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴٠۱ به منظور ایجاد و توسعه اشتغال به استان مازندران را از اقدامات مهم دولت در استا برشمرد.

باقری خاطرنشان کرد: سامانه جستجوی شغل با هدف جستجوی شغلی کارجویان، ثبت رزومه کارجویان، ثبت فرصت شغلی توسط کارفرما، یافتن نیروی کار مناسب توسط کارفرما، نیاز سنجی بازار کار و هدایت کارجویان برای کسب آموزش های فنی و حرفه ای و افزایش مهارت آغاز به کار کرده است.

وی با اشاره به اینکه با اقدامات ویژه دولت و حمایت استانداری شاهد کاهش نرخ بیکاری و افزایش مشارکت های اقتصادی در مازندران هستیم، تصریح کرد: در سال ۱۴٠۱ نرخ بیکاری ۷.۵ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی  ۴۴.۸ درصد بوده که با تلاش همه مجموعه نرخ بیکاری به ۶.۴ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی به ۴۶ درصد در سال ۱۴٠۲ رسیده است.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳