مدیرکل انتقال خون مازندران خبر داد:

رشد ۳۰ درصدی اهدای خون مستمر در مازندران

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۲
کد مطلب : ۴۸۴۲۱۹
مدیرکل انتقال خون مازندران از رشد ۹۰ درصدی تولید پلاسما خبر داد و گفت: اهدای خون مستمر در استان ۳۰ درصد رشد داشته است.
۰
plusresetminus
رشد ۳۰ درصدی اهدای خون مستمر در مازندران
عبدالله محمدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ»، به تبیین دستاوردهای ۴۵ ساله انقلاب اسلامی و نیز دستاوردهای کسب شده از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون پرداخت.

وی از فعالیت ۱۷ پایگاه ثابت و سیار و رشد ۱۰ برابری به نسبت ابتدای انقلاب خبر داد و افزود:  پس از انقلاب اسلامی دستگاه‌های مدرن آزمایشگاهی خریداری شده است.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به تهیه خون برای ۴۷ بیمارستان و ۱۴ هزار بیمار خاص و ۲ هزار بیمار تالاسمیريال تصریح کرد: مجوز ارسال پلاسما به شرکت‌های داخلی خارجی دریافت شده است.

محمدی از رشد ۹۰ درصدی تولید پلاسما خبر داد و گفت: اهدای خون مستمر در استان ۳۰ درصد رشد داشته است چرا که یکی از شاخص‌های اصلی در تأمین خون مورد نیاز مراکز درمانی اهدای مستمر خون توسط اهداکنندگان است.

وی با اعلام اینکه پایگاه انتقال خون در شهرهای بابلسر و نور افتتاح شده است، خاطرنشان کرد: در راستای توسعه زیرساخت‌ها با شرکت‌های دانش‌بنیان مشارکت شده است.

مدیرکل انتقال خون مازندران از اهدای زمین ۴۱۰ مترمربع توسط خیر در فریدونکنار جهت احداث پایگاه انتقال خون جدید خبر داد و گفت: سامانه سیار پیشرفته در نکا با اعتبار ۱۹ میلیارد تومان مستقر شد.

محمدی با اشاره به خرید دو دستگاه پیشرفته اتوماتیک آزمایشگاهی، خاطرنشان کرد: مرکز فرآورده مرکز خونی سازمان انتقال خون استان با اعتبار  ۵ میلیارد تومان ساخت شده است.

وی از احداث و بهره‌برداری از دو سردخانه آمل و ساری با اعتبار ۵ میلیارد تومان خبر داد و بیان کرد: مردم عزیز استان با اهدای خون، ما را در تأمین خون مورد نیاز بیماران کمک کنند.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اعلام اینکه نیاز به فرآورده‌های خونی همیشگی است، گفت: از مشارکت مردم استان در اهدای خون قدردانی می‌کنیم.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳