نماینده مردم ساری و میاندورود:

نباید با واردات برنج به تولید لطمه زد

تاریخ انتشاردوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
کد مطلب : ۴۸۴۰۳۵
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی، گفت: واردات برنج به تولید لطمه زده است.
۰
plusresetminus
نباید با واردات برنج به تولید لطمه زد
علی بابایی‌کارنامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی«بلاغ» با انتقاد از واردات بی‌رویه برنج به کشور و با تاکید بر حمایت بیشتر دولت از تولیدات داخلی و حمایت از کشاورزان استان‌های شمالی و برنج‌کاران، اظهار کرد: با تقدیر از اقدامات صورت گرفته از سوی دولت مبنی بر اختصاص ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای خرید تضمینی از برنج و کشاورزان شمالی، اما باز هم باید حمایت‌های دولت و وزارتخانه‌های مرتبط نسبت به حمایت‌های بیشتر از موضوع تولیدات داخلی در سال حمایت از  رشد تولید بیشتر باشد و‌ توقع هم همین است.

وی در ادامه با انتقاد از واردات بی‌رویه برخی محصولات خارجی به ویژه محصولات کشاورزی به‌ویژه برنج، افزود: مازندران با توجه به ظرفیت‌های متعدد در بخش‌های مختلف کشاورزی و محصولات باغی و .. مورد بی‌مهری‌های فراوان قرار گرفته و برخی تصمیمات به بخش‌های مختلف این استان لطمه وارد کرده است که در شأن نام و ظرفیت‌های این استان نیست و از دولت مردمی توقع بیشتری مورد انتظار است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت توسعه کشاورزی در استان به ویژه در ساری، بیان کرد: مهم‌ترین منبع درآمد کشاورزان استان و شهرستان ساری برنج‌کاری است و باید ابزارهای مهم توسعه استان را برای بخش کشاورزی مورد توجه قرار داد.

بابایی‌کارنامی با اعلام اینکه عدالت که شعار دولت مردمی سیزدهم است در استان مازندران  بدرستی محقق نشد و امروز بسیاری از بخش های مختلف کشاورزی در استان بویژه در مرکز این استان با مشکلاتی روبروست، گفت: باید برای توسعه بخش کشاورزی گام‌های مهمی برداشته شود و حمایت از رشد تولید در بخش کشاورزی و جلوگیری از واردات می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳