فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ساری:

بصیرت و مقاومت بزرگ‌ترین درس مکتب حاج قاسم است

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۴۸۳۴۷۹
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ساری گفت: بزرگ‌ترین درسی که مکتب شهید سلیمانی به ما آموخت بصیرت، مقاومت و مقابله با جریان ظلم است.
۱
plusresetminus
بصیرت و مقاومت بزرگ‌ترین درس مکتب حاج قاسم است
سیدابراهیم شریفی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی بلاغ مازندران در خصوص منش فردی و نقش حاج قاسم در  شکل‌گیری جبهه مقاومت در منطقه، اظهار کرد: اگر بخواهیم سردار سلیمانی و شخصیت حاج قاسم را بشناسیم باید به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه کنیم که فرمودند شهید سلیمانی را نباید به چشم یک فرد نگاه کنیم بلکه باید او را به چشم یک مکتب، یک راه و یک مدرسه درس‌آموز نگاه کنیم و لذا همین فرمایش حضرت آقا، بسیاری از ابعاد شخصیتی و مکتب سردار سلیمانی را برای ما روشن و مشخص می‌کند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در جای دیگر نیز فرمودند که شهادت حاج قاسم از خود سلیمانی برای دشمن خطرناک‌تر است؛ چرا که با شهادت حاج قاسم، رویش‌های بزرگی در انقلاب اسلامی، مکتب شهید سلیمانی و جبهه مقاومت، به وجود آمد. 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ساری، خاطرنشان کرد: یکی از رویش‌هایی که منجر به خیزش‌های جهانی شد و در سطح جهان ما شاهد ترویج مکتب سردار سلیمانی هستیم، همان خیزش مقاومت و ایستادگی در برابر زورگویان استکبار جهانی هستیم که به واسطه شهادت سردار سلیمانی، با انسجام و رونق بیشتری در جریان است.

این مسئول، تاکید کرد: یکی از خصیصه‌های بارز مکتب شهید سلیمانی، ولایت‌مداری، ولایت‌پذیری و ولایت‌باوری است؛ که سردار سلیمانی بارها و بارها پایبندی خود را به این اصل مهم به اثبات رساند و خصیصه دیگر این مکتب همانا دشمن شناسی است که ریشه در نگاه هوشمندانه و تیزبین سردار سلیمانی دارد.

شریفی ادامه داد: سردار سلیمانی به معنای واقعی دشمن را شناخت و از همین اصل بود که سردار سلیمانی جریان تکفیری داعش را شناخت و به دیگر ملت‌ها نظیر عراق، سوریه، یمن و دیگر ملت‌های مظلوم، شناساند و پشت پرده این جریان را به خوبی معرفی کرد و بر همین اساس، جبهه مقاومت را تشکیل داد.

وی عنوان کرد: امروز حشب‌الشعبی، حزب‌الله لبنان، انصارالله لبنان و حماس برگرفته از منطق مکتب شهید سلیمانی است که در برابر سلطه جهانی و امریکا و اسرائیل در حال مقاومت و ایستادگی هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ساری، با بیان اینکه اعتقاد صادقانه به نقش مردم یکی دیگر از خصیصه‌های  مکتب شهید سلیمانی است؛ گفت: شهید سلیمانی، مردم‌باور بود و اعتقاد قلبی به این موضوع داشت که مردم در همه زمینه‌ها ولی نعمت هستند و بارها و بارها در اتفاقات گوناگون در میان مردم حضور می‌یافت و بر این باور بود که این مردم هستند که پشتیبان انقلاب و نظام اسلامی هستند.

این مسئول، تلفیق معنویت با سیاست را از دیگر خصیصه‌های  مکتب شهید سلیمانی برشمرد و افزود: شهید سلیمانی معتقد بود که معنویت و سیاست، تفکیک‌ناپذیرند و دین و دنیا نیز مکمل یکدیگرند؛ لذا در عمل ثابت کرد که سیاست و معنویت با یکدیگر آمیخته هستند و خوب این نقش را در زمان حیات پربرکتش، ایفا کرد.

شریفی با بیان اینکه نگاه جهانی سردار سلیمانی یکی از خصیصه‌های مهم مکتب او است و لذا نگاه جهانی سردار سلیمانی به مراتب فراتر از نگاه منطقه‌ای او بود؛ گفت: حاج قاسم با تمام بشریت سروکار داشت و چون منطق مکتب سردار سلیمانی برگرفته از منطق امامین انقلاب بود لذا معتقد بود تمام مظلومان جهان باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی اهل تضرع، خضوع و خشوع  و دارای روحیه شهادت طلبی بود و جز خدا از هیچ کسی نمی‌هراسید؛ وی در کنار جاذبه با مخالفان جریان انقلاب، مدافعه داشت و پایبند به جریان، گروه و حزب خاصی نبود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ساری، دنیاگریزی را از دیگر خصایص شهید سلیمانی برشمرد و گفت: سردار سلیمانی همواره خود را سرباز انقلاب و ولایت می‌دانست و رها کردن این پست را خیانت به انقلاب می‌دانست؛ لذا خود را به زرق و برق دنیا گره نمی‌زد.

این مسئول، تصریح کرد: امروز ما وقتی به مکتب شهید سلیمانی نگاه می‌اندازیم باید از خود بپرسیم که از این مکتب درس‌آموز چه آموختیم و از شاخصه‌های این مکتب چه درس‌هایی گرفته‌ایم که بنظر می‌رسد بزرگ‌ترین درسی که این مکتب به ما آموخت درس بصیرت، مقاومت، ایستادگی و مقابله با جریان ظلم و طواغیت عالم است.

شریفی اذعان کرد: تسری مکتب شهید سلیمای از انقلاب اسلامی به سایر بلاد جهان از وظایف اصلی ما است که در همین راستا تبیین مکتب شهید سلیمانی به نسل جوان و نوجوان کشور نیز یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه شیفتگان سردار سلیمانی در اقصی نقاط عالم ادامه دهنده مکتب مقاومت هستند؛ متذکر شد: وظیفه امروز علاقمندان به حاج قاسم در تمام جهان و به ویژه انقلاب اسلامی، مطالعه، پیگیری و تسری مکتب شهید سلیمانی است تا ملت‌های مظلوم عالم از بند سلطه جهانی، رهایی یابند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ساری، یادآور شد: ایستادگی و مقاومت امروز جریان غزه و حماس برگرفته از مکتب شهید سلیمانی است و لذا ما امروز به خود می‌بالیم که در انقلاب اسلامی ایرانی شخصیتی همچون سردار سلیمانی رشد و بالندگی پیدا کرده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳