فرمانده انتظامی بابل اعلام کرد:

دستگیری ۱۶ قاچاقچی بزرگ در بابل

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۷
کد مطلب : ۴۷۹۴۱۲
فرمانده انتظامی بابل از دستگیری هزار و ۲۰۸ نفر در حوزه خرده‌فروشی مواد مخدر و ۱۶ نفر قاچاقچی بزرگ در این شهرستان خبر داد.
۰
plusresetminus
دستگیری ۱۶ قاچاقچی بزرگ در بابل
محمدزمان شالیکار در گفتگو با خبرنگار بلاغ ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: هفته نیروی انتظامی امسال با شعار شهروند قانون‌مدار، پلیس خدمتگزار در جهت توانمندسازی شهروندان گام برداشته است که در صورت نهادینه‌شدن قانون‌مداری در یک جامعه، می‌توان از آن جامعه انتظار رشد و پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای را داشت، پس بنابراین، داشتن شهروندانی قانون‌مدار در جامعه، یکی از ضرورت‌ها و خواسته‌هایی است که برای تحقق آن باید تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه اصلاح برخی از قوانین بسیاری از مشکلات نیروی انتظامی را مرتفع می‌کند تصریح کرد: در سال‌های اخیر برخی از قوانین به‌جای آن‌که حالت بازدارندگی داشته باشند به‌نوعی باعث سد راه این ارگان شده است که باید این نوع قوانین ناکارآمد را که راه فرار برای برخی از مجرمان ایجاد می‌کند را بازنگری و اصلاح کرد تا این ارگان بتواند به‌عنوان متولی امور امنیت را در جامعه ایجاد کند.

شالیکار ادامه داد: در بسیاری از موارد قدرت اجرایی برخی از محرومیت‌های اجتماعی بیشتر از جرایم نقدی بوده است که قانون‌گذار باید به این امور توجه نماید و این چنین قوانینی که حالت بازدارندگی جرم را از بین برده است را حذف و قوانین بازدارنده را جایگزین آن کند.

فرمانده انتظامی بابل خاطرنشان کرد: ازنظر کارکنان ناجا نظم اجتماعی به کمک فرهنگ‌سازی و دربرداشتن قواعد، تعمیق شهروندی، وجدان کاریِ کارگزاران نظم اجتماعی و اقدامات و رویکردهای بسترمند و اقتضایی‌بر، ساخته می‌شود و در چنین مواردی پی‌ریزی و قوام‌بخشی نظم اجتماعی را به استفاده از راهبردهایی چون اعتمادسازی اجتماعی - نهادی، عدالت رویه‌ای، انعطاف‌پذیری در روش، و ارتقای کارآمدی سازمانی وابسته است که باید متولیان امر به آن توجه کنند.

شالیکار با تأکید بر اینکه قانون باید از امنیت برخوردار باشد تا بتواند اغتشاشات را کنترل و مدیریت کند و پلیس اعتمادبه‌نفس داشته باشد بیان داشت: اما متاسفانه امروز خیلی جاها قانون برای پلیس جوابگو نیست و این چنین قوانینی باید در مجلس اصلاح شود و قانون‌گذار باید مقررات و قانون را به‌گونه‌ای بنویسید که تخلف در جامعه به حداقل و در بسیاری از موارد به صفر برسد.

وی با تأکید بر اینکه پلیس ما امروز فقط سلاح ندارد؛ بلکه باتدبیر و اندیشه کار می‌کند گفت: پلیس همراه مردم بوده و در بسیاری از مسائل با مشاوره بسیاری از نزاع‌ها و درگیری‌ها در مرحله ابتدایی ختم به خیر می‌شود و به مراجع قضائی نمی‌رسد؛ اما بااین‌حال در شرایط کنونی باید مراقبت کنیم که در شرایط حساس موجود در داخل کشور اخلالی به وجود نیاید؛ زیرا اخلال درون و اغتشاش از برنامه‌های دشمن است تا به ما آسیب بزند.

شالیکار ادامه داد: در مورد مشاوره‌های اجتماعی آمادگی لازم را داریم که در بسیاری از موارد چه در بحث پیشگیری و یا بعد از وقوع جرم به شهروندان کمک کنیم تا مشکل رفع شود؛ زیرا در حال حاضر بیشترین تماس شهروندان با آسیب‌های اجتماعی گرفته می‌شود.

وی بیان کرد: در یک سال گذشته ۲۱۸ قبضه سلاح شکاری و هفت قبضه سلاح جنگی در این شهرستان کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی بابل با اعلام اینکه در این مدت ۲۶۵ واحد صنفی به‌خاطر تخلفات و جرائم قانونی پلمب شد، افزود: ۶۱ نفر از اراذل‌واوباش این شهرستان که برای مردم قدرت‌نمایی کردند دستگیر و در اختیار مراجع قضائی گرفته است.

شالیکار گفت: هزار و ۲۰۸ نفر در حوزه خرده‌فروشی مواد مخدر، هزار و ۱۲۵ نفر معتاد و ۱۶ نفر قاچاقچی بزرگ که در این شهرستان فعالیت داشتند دستگیر شدند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳