آخرین وضعیت درنای رویا در گفتگو با مدیرکل محیط‌زیست مازندران؛

حال خوب رویا برای دیدار امید

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
کد مطلب : ۴۷۹۳۹۱
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران با بیان اینکه اوضاع جسمی درنای رویا، عالی است و برای رهاسازی منتظر رسیدن درنای امید هستیم؛ گفت: تجربه سالیان گذشته نشان می‌دهد که درنای امید تا دو هفته دیگر یعنی ۱۰ آبان‌ماه وارد تالاب فریدونکنار می‌شود.
۲
plusresetminus
حال خوب رویا برای دیدار امید
عطاءالله کاویان در خصوص زمان رهاسازی و وضعیت درنای رویا در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: در حال حاضر پرنده درنای رویا با تمهیدات صورت‌گرفته، در مجموعه مجاورت تالاب بین‌المللی فریدون‌کنار در حال نگهداری است.

وی افزود: در حال حاضر، اوضاع جسمی درنای رویا، عالی است و با مراقبت‌های انجام‌گرفته شرایط بسیار مطلوبی را دارد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران، خاطرنشان کرد: برای رهاسازی درنای رویا منتظر رسیدن درنای امید هستیم.

این مسئول تشریح کرد: اراضی تالاب عمدتاً اراضی شالیزاری هستند که در فصول غیر کشت، آبگیری و به تالاب تبدیل می‌شوند و باتوجه‌به اینکه هم اکنون برخی از این اراضی زیر بار کشت دوم برنج رفته‌اند باید منتظر زمان برداشت باشیم.

کاویان، اعلام کرد: تجربه سالیان گذشته نشان می‌دهد که درنای امید تا دو هفته دیگر یعنی ۱۰ آبان‌ماه وارد تالاب فریدون‌کنار می‌شود و ما نیز با لحاظ شرایط، تدابیر لازم را می‌بینیم و همچون سال گذشته، رهاسازی انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که چه تمهیداتی برای عدم تکرار سفر نیمه‌تمام درنای رویا در زمان بازگشت اندیشیده شده است؛ عنوان کرد: سال گذشته باتوجه‌به اینکه تنها ۴۰ روز درنای امید و رویا در سطح تالاب بودند و پرواز بلند و زیادی نداشته‌اند، به لحاظ جسمی احتمالاً آمادگی و هماهنگی لازم نبوده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران، تصریح کرد: ازاین‌رو، تصمیم بر آن شد که به‌محض بازگشت درنای امید، رهاسازی درنای رویا انجام گیرد و لذا حدود ۱۳۰ روز زمستان‌گذرانی در تالاب را انجام خواهند داد که می‌توانند به‌صورت آزادانه در سطح تالاب پرواز کنند.

کاویان ابراز امیدواری کرد تا در طی این مدت، با تغذیه مناسب و پروازهای کوتاهی که در سطح تالاب انجام می‌گیرد، ماهیچه‌های پروازی درنای رویا تا حدی تقویت شود که در زمان بازگشت، مهاجرت را همراه با درنای امید انجام دهد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳