رزمنده مازندرانی دفاع مقدس مطرح کرد:

«مقاومت» رمز مشترک پیروزی در جبهه امروز

تاریخ انتشارشنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
کد مطلب : ۴۷۸۴۲۴
رزمنده مازندرانی دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه یکی از وظایف مهم ما جهاد تبیین است، «مقاومت» را رمز مشترک پیروزی در جبهه امروز دانست.
۰
plusresetminus
«مقاومت» رمز مشترک پیروزی در جبهه امروز
احمد کوهستانی یکی از رزمندگان و فرماندهان مازندرانی عملیات بیت‌المقدس از شهرستان آمل که در سن ۲۷ سالگی جانشینی تیپ بیت‌المقدس را از ابتدا تا پایان آزادسازی خرمشهر بر عهده داشت؛ در گفتگو با خبرنگار بلاغ در بازخوانی دفاع مقدس و ضرورت تبیین ابعاد گوناگون جنگ تحمیلی برای نسل امروز، اظهار کرد: چون جنگ به ما تحمیل شد، دفاع مقدس بهترین نامی بود که به آن نسبت داده شد و عنوان دیگری هم نمی‌توان برای این دفاع، برگزید.

وی افزود: ما هشت سال دفاع کردیم و اکنون نیز نزدیک به چهار دهه است که باز هم داریم از این نظام و انقلابمان، دفاع می‌کنیم؛ روزگاری دفاع در قالب جنگ بود که یک جنگ تحمیلی از سوی ابرقدرت‌ها و در ظاهر به نام عراق بود و امروز این جنگ در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی ادامه دارد که باید از نظام و انقلاب در این پیکار نیز دفاع کنیم.

این رزمنده مازندرانی دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: در جنگ تحمیلی هشت‌ساله، ما پیروز بودیم و البته بااقتدار نسبت به روزهای نخست جنگ از کشور دفاع کردیم و تا آخر نیز پای آن ایستادیم و جانانه و مظلومانه از خاک، ناموس، عقاید و نظام و انقلابمان دفاع کردیم و یک وجب از این خاک را به دشمن ندادیم.

کوهستانی ادامه داد: تمام استکبار جهانی دست‌به‌دست هم دادند و جنگ هشت‌ساله را به ما تحمیل کردند و نقشه آنان نیز این بود که این انقلاب، پا نگیرد و کمر به نابودی این کشور و نظام، بسته بودند.

وی عنوان کرد: اما دفاع‌کنندگان ما از این نقشه استکبار، همه مردم مستضعف، غیور و دیندار و نیز جوانان ولایت‌مدار، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، دوشادوش یکدیگر ایستادند و نگذاشتند نقشه شوم استکبار به نتیجه ختم شود.

این رزمنده مازندرانی دفاع مقدس، بیان کرد: وسیله دفاعی ما در آن روزگار از خود ما بود و هیچ‌کسی حاضر نبود به ما سلاح بفروشد، کمک نظامی کند و تجهیزاتی به ما بدهد و تنها کشوری که گاهی به ما کمک می‌کرد کشور سوریه بود و سایر کشورهای همسایه و دنیا نه‌تنها به ما کمکی نمی‌کردند؛ بلکه تجهیزات نظامی در اختیار عراق می‌گذاشتند.

کوهستانی گفت: به فضل خداوند، ما با امکانات موجود خودمان در آن زمان و در زمانی که جنگ دیگر به اوج خود رسیده بود، صنایع ما و جوانان خود ما دست‌به‌کار شدند و برخی از تجهیزاتی را که ما نیاز داشتیم را تولید کردند و کمک کردند تا ما در برابر این همه هجمه، ایستادگی کنیم.

وی اعلام کرد: نتیجه هشت سال دفاع مقدس ما همین شد که هم اکنون این روزها به‌وضوح، استقلال و آزادی خودمان را در همه زمینه‌ها می‌بینیم و این یکی از دستاوردهای باارزش جنگ است که باید بدان توجه کنیم.

این رزمنده مازندرانی دفاع مقدس، تأکید کرد: ما در نتیجه دفاع مقدس هشت‌ساله حتی یک وجب خاک به دشمن ندادیم و قطعنامه ۵۹۸ را ما با ایستادگی خود به استکبار و متجاوزان، تحمیل کردیم و در میان قطعنامه‌های متعددی که در آن دوران صادر می‌شد در این قطعنامه مقررشده که متجاوز مشخص شود و باید غرامت پرداخت کند که درگذشته زیر بار آن نمی‌رفتند.

کوهستانی ادامه داد: ما در برابر ابرقدرت شرق و غرب در این جنگ، نتیجه گرفتیم و به پیروزی ما و رسوایی دشمن منتج شد و با دفاع مقدسمان، تفکرات حمله نظامی را به تمسخر گرفتیم و این دفاع موجب شد تا پس از جنگ تحمیلی تا به امروز، علی‌رغم تمام ادعاها و اعلام به‌کرات جمله «گزینه روی میز است» هیچ‌کس جرئت نگاه‌چپ به کشور را نکرده است.

وی مطرح کرد: دفاع مقدس منجر به شکسته‌شدن اُبُهَّت ابرقدرت شرق و قدرت شد و ما را به استقلال نظامی امروز رساند که دستاوردهای مهمی است که امروز نیز باید از این دستاوردها با اتحاد در مقابل دشمنان، نگاهداری و پاسداری کنیم.

این رزمنده مازندرانی دفاع مقدس، با اشاره به‌ضرورت جهاد تبیین در پاسداری از دستاوردهای دفاع مقدس، اذعان کرد: امروز یکی از وظایف مهم ما جهاد تبیین است و هر فردی در هر جایگاه و صنفی وظیفه دارد که به‌عنوان سرباز ولایت، جهاد تبیین را اجرا کند و از هیچ تلاشی برای رساندن قطار نظام به قله عزت و سربلندی، کوتاهی نکند.

کوهستانی متذکر شد: دفاع مقدس باید سرلوحه کاری همه ما باشد که حرکت در این مسیر و درس‌گرفتن از این مکتب ما را به سعادت خواهند رساند.

وی یادآور شد: دیروز ما با دستانی خالی اما با «مقاومت» توانستیم دشمن بعثی را شکست دهیم و درست امروز، همین وضعیت را ما در صحنه‌های گوناگون کشور شاهد هستیم و راه پیروزی امروز نیز هر چند با دستانی خالی اما همان «مقاومت» است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳