یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس:

ولایت‌پذیری رمز پیروزی رزمندگان دفاع مقدس بود

تاریخ انتشارشنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۴۷۸۳۲۸
یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس گفت: رمز ماندگاری پیروزی در جنگ تحمیلی ولایت‌پذیری رزمندگان اسلام بود.
۰
plusresetminus
ولایت‌پذیری رمز پیروزی رزمندگان دفاع مقدس بود
علی‌اکبر خنکدار فرمانده دوران دفاع مقدس از شهرستان قائمشهر در گفتگو با خبرنگار بلاغ با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهارکرد: در دوران جنگ، صدام ملعون با کمک کشورهای همجوار و اروپایی به ایران حمله کرد و وارد خاک ایران اسلامی شد که در آن زمان ارتش و سپاه  در کشور به درستی سازماندهی و تجهیز نشده بود.
 
وی گفت: دشمنان با هدف نابودی انقلاب با تجاوز به مرزها به کشورمان حمله کردند که در ابتدا تدابیری انجام شد اما مسئولان نفوذی و رئیس جمهور وقت بنی صدر ملعون سبب شد تا ابتکار عمل از سپاه و جوانان حزب‌اللهی گرفته شود.
 
فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: بنی‌صدر با شعار زمین بدهیم، زمان بگیریم و تفکر غربی و لیبرالیسم سبب شد دشمنان به قسمتی از خاک کشور نفوذ کنند که با فرمان امام (ره) بسیاری از جوانان در آن زمان به عنوان پیش‌مرگان حزب الله، فداییان اسلام و ... به صورت بسیجی وارد جنگ شدند اما به علت نبود سازمان خاص، در قالب نیروهای کمکی در ارتش به کارگیری شدند اما بعد از یک ماه فرمانده ارتش از بکارگیری‌های نیروهای مردمی در این سازمان جلوگیری کرد.
 
خنکدار یادآورشد: جوانان به شهرها برگشتند و در جنگ نامنظم شهید چمران در قالب گروه‌های خودجوش از شهرهای مختلف به مناطق جنگی می‌رفتند و شهید سردار علی‌اصغر خنکدار نیز از گروه‌های شهید چمران بود و در عملیات کرخه کور شرکت و مجروح شد.
 
وی با اشاره به سازماندهی تدریجی بسیج گفت: بسیجیان به صورت سازمانی وارد عرصه جنگ و انقلاب شدند و از اواخر ۵۹ رزمندگان در قالب سازمان‌های بسیج با ثبت‌نام، آموزش و اعزام در عملیات‌ها شرکت کردند.
 
این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به حضور چندین یگان از مازندران در دفاع مقدس از لشکر ۲۵ کربلا، تیپ مهندسی رزمی جوادالائمه، تیپ مالک اشتر و... نام برد و افزود: افرادی در قالب گروه‌های جهاد سازندگی در آن زمان پشتیبانی می‌کردند و رزمندگان با امکانات محدود به خط می‌زدند، مهمات را از دشمنان به غنیمت می‌گرفتند و در جنگ از آن استفاده می‌کردند.
 
وی با اشاره به تحریم اقتصادی و نظامی خاطرنشان‌کرد: ما در دوران دفاع مقدس امکاناتی نداشتیم و کشورهای دنیا حتی به ما سلاح نمی‌فروختند اما بعد از جنگ با دستور رهبری و دستیابی به قدرت نظامی و موشکی،  کشورهای همسایه و اروپایی به دنبال خرید سلاح، امکانات و تجهیزات نظامی از ایران اسلامی هستند.
 
این فرمانده دوران دفاع مقدس بیان‌کرد: رزمندگان در دوران دفاع مقدس با کمبود امکانات با انجام کارهای ابتکاری مانند ریختن سنگریزه داخل قوطی‌های خالی کنسرو و متصل کردن این قوطی‌ها با سیم تلفن از آن به عنوان هشدار ورود دشمن به منطقه استفاده می‌کردند و با شجاعت، رشادت، درایت، ولایت‌پذیری و توکل به خدا در عملیات‌ها شرکت می‌کردند.
 
خنکدار افزود: رزمندگان در دوران دفاع مقدس با تابعیت کامل از فرماندهان کارها را پیش می‌بردند و ولایت‌پذیری در عملیات از ویژگی‌های رزمندگان اسلام بود و بعد از دفاع مقدس جوانان در عرصه جنگ نرم تابع ولایت و رهبری هستند.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳