تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۴۷۸۲۸۵
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در سایه‌ ولایت کارها درست پیش می‌رود گفت: دفاع مقدس، کتاب مقدس مقاومت و ولایت‌پذیری است.
۰
plusresetminus
دفاع مقدس کتاب مقاومت و ولایت‌پذیری است
علی معلمی بمناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ ضمن تبریک ایام و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس را باید کتاب مقدس دانست؛ چون جنگی که در ایران راه افتاده بود را در هیچ کجای جهان مشاهده نکردید که همه‌ی قدرت های جهان علیه یک کشور قرار بگیرند و بخواهند به آن از همه جهات فشار وارد کنند.

وی به یکی از اهداف رژیم بعث عراق اشاره کرد و افزود: هدف صدام از این جنگ تغییر نام اروند رود به شط العرب بود تا این رود استراتژیک را برای خود بداند و آن را تصاحب کند و برای رسیدن به این هدف حتی احزاب مذهبی مختلف را با خود هم‌صدا کرد تا جایی که اعراب در دسته های عزاداری‌شان شعار شت العرب سر می‌دادند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: هدف دیگر صدام تصاحب بخش عنده‌ای از استان خوزستان که ذخایر نفتی ما در آنجاست بود که به لطف خدا و درایت و ایثارگری جوانان ما توانستیم مقابل همه‌ی مستکبرین جهان ایستادگی کنیم و نگذاریم صدام و هم‌پیمایانش به خواسته‌ی خود برسند.

امام جمعه قائم‌شهر تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس ایران به تنهای از همه‌ جهات در فشار بود و مقابل آمریکا و شوروی و دیگر کشورهای استکبار که آن زمان در کنار صدام بودند مقاومت کرد و درس ایثار و مقاومت را به همه گان آموخت.

این مسئول به تفاوت امکانات و تجهیزات در جنگ با بعث عراق اشاره کرد و گفت: ایران در جنگ با استکبار جهان دست بسته بود بطوریکه حتی نمی‌توانست سیم خاردار برای خود تهیه کند اما در مقابل رژیم بعث عراق از پیشرفته‌ترین تجهیزات از نیروی انسانی و لباس گرفته تا  موشک و بمب‌های شیمیایی توسط همه‌ مستکبرین جهان تا دندان مسلح بود.

معلمی خاطرنشان کرد: از اسلام درس گرفتیم که مسلمان در برابر دشمن اگر زنده شکست خورده باشیم مرده‌ایم اما اگر کشته شویم ولی هدفمان زنده بماند و شکست نخورد زنده‌ایم به همین دلیل می‌گویند شهدا زنده هستند چراکه هدفشان پیروز شده و این همان دلیلی است که پرچم اباعبدالله(ع) را بعد بیش از ۱۴۰۰ سال همچنان برافراشته نگه داشته است.

وی راز مقاومت جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس را سه موضوع عنوان کرد و افزود: قرآن، ایمان جامعه به این کلام وحی رمز نخست بوده و دستورات قرآن که تجربه عملی آن واقعه عاشورا بود که درس بزرگی برای شیعیان در آن زمان بود که آن رمز دوم مقاومت در دوران دفاع مقدس بود و سومین راز  مقاومت را باید ولایت پذیری جامعه اسلامی بود که آن در قرآن مطرح بود و عاشورا نیز مصداق عملی ولایت‌پذیری برای آیندگان بود که بحمدالله جوانان و رزمندگان آن زمان ما خوب این سه راز را درک کردند و به آن پایبند بودند و نگذاشتند دشمن به اهداف خود برسد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: در سایه‌ی ولایت کارها درست پیش می‌رود و همان‌طور که امام در پاسخ به برخی نمایندگان کرواتی که در زمان نوشتن قانون اساسی نگران جایگاه ولی فقیه بعد فوت امام بودند گفت، جایگاه ولی فقیه را باید بشناسیم و درک کنیم و آن ولایت را سرلوحه خود قراز دهیم تا بتوانیم کشور را نگه داریم و اکنون نیز این چنین است باید چشم و هوش ما به قرمایشات مقام معظم رهبری باشد تا دشمن اهداف شوم خود را به جمهوری اسلامی وارد نکند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳