فرمانده دوران دفاع مقدس در گفتگو با بلاغ:

آتش امروز دشمن در فضای مجازی کمتر از دوران جنگ نیست

تاریخ انتشارسه شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
کد مطلب : ۴۷۸۱۱۵
یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس گفت: روزی من و همرزمان‌مان در شلمچه می‌گفتیم که آن قدر آتش روی سرمان زیاد است که نمی‌توانیم سرمان را بلند کنیم و امروز آتشی که در فضای مجازی وجود دارد کمتر از آن روزهای جنگ نیست.
۰
plusresetminus
آتش امروز دشمن در فضای مجازی کمتر از دوران جنگ نیست

سردار علیجان میرشکار فرمانده اسبق لشکر ۲۵ کربلای مازندران و یادگار هشت سال دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص بازخوانی اتفاقات دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: آمریکا به این نتیجه رسید که باید به ایران حمله نظامی کند و در میان کشورهای همسایه ایران، کشور عراق را برگزید.
 
 وی افزود: برای تحقق این هدف، نیاز به یک زمینه‌سازی بود که جدایی خوزستان به‌عنوان قطب اقتصادی ایران و تضعیف ارتش جمهوری اسلامی ایران، همان زمینه لازم برای این هدف امریکایی‌ها بود.
 
 این فرمانده دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: در این راستا آمدند و خدمت سربازی را یک‌ساله کردند، یک‌رشته عناصر را در کنار بنی‌صدر چیدند و باتوجه‌به غائله کردستان، حضور شهید فلاحی را در کنار چمران دیدند تا هر چه بیشتر ارتش را تضعیف و تا مرز انحلال بکشانند.
 
 تحلیلگر مسائل سیاسی، گفت: در هفت ماه نخست جنگ، بنی‌صدر فرمانده کل قوا بود و جدا از اینکه ما در این مدت هیچ پیشرفتی نداشتیم، کارشکنی‌هایی نیز در رسیدن تجهیزات به بچه‌های سپاه صورت می‌گرفت.
 
 میرشکار، اعلام کرد: در این مدت باتوجه‌به اینکه قسمت زیادی از کشور در تصرف عراق بود، بنی‌صدر تمام توان خود را بر روی آتش انداختن به اختلافات درون کشور انداخت و لذا نتوانستیم به موفقیت‌هایی دست یابیم که پس از عزل بنی‌صدر، کشور با درگیری‌های مختلف منافقین و گروهک‌ها در شهرهای مختلف و ترورهای متعدد مواجه بودیم و در حالی جنگ در جریان بود که کشور، رئیس‌جمهور نداشت و باید انتخابات برگزار می‌کرد.
 
 وی افزود: در چنین شرایطی، اگر ایمان مردم ایران نبود هر کشوری دیگر بود قطعاً سقوط می‌کرد.
 
 این فرمانده دوران دفاع مقدس، اذعان کرد: در ادامه، اتفاقات متعددی از جمله انتصاب آیت‌الله خامنه‌ای به‌عنوان رئیس‌جمهور و کنار هم قرارگرفتن ارتش و سپاه رخ داد که موجب شد تا شاهد موفقیت‌های نظامی در جنگ با عراق باشیم.

 تحلیلگر مسائل سیاسی، ادامه داد: ارتش را با اینکه تضعیف کردند؛ اما در لحظه حمله عراق، ارتش با تمام توان در برابر عراق ایستاد از سویی دیگر توان اقتصادی آن زمان ما صرفاً وابسته به نفت بود که از این لحاظ خوزستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود.
 
 میرشکار، گفت: تمامی این موارد را وقتی کنار هم قرار می‌دهیم می‌بینیم که ایران را برای هدفشان تضعیف کردند و تمام هدفشان را بر روی تجزیه خوزستان متمرکز کردند.
 
 وی تصریح کرد: آن‌ها علی‌رغم تمام برآوردها با یک چیزی روبرو شدند که تصورش را نمی‌کردند و آن این بود که مردم و رهبری امام خمینی را به‌حساب نیاورده بودند؛ آن‌ها فکر می‌کردند که مردم از آن‌ها استقبال می‌کنند در حالیه همین مردم در مقابل آن‌ها ایستادند و آن‌ها را ۳۵ روز، زمین‌گیر کردند.
 
 این فرمانده دوران دفاع مقدس، عنوان کرد: عملیات بیت‌المقدس در مساحت ۵۵۰۰ کیلومترمربعی شروع شد و در ۴ مرحله انجام شد که در مرحله پایانی، خرمشهر آزاد شد.
 
 وی با بیان اینکه ۳۶ هزار نفر عراقی در دورتادور خرمشهر مستقر شده بودند؛ افزود: ارتش عراق با تمام امکاناتش به ایران حمله کرد که یک تیپ کماندویی عراق مأمور فتح خرمشهر شدند که ۳۵ روز پشت درب‌های خرمشهر ماندند.
 
 میرشکار، با بیان اینکه عراقی‌ها پشت غیرت ایرانی ماندند؛ ادامه داد: بعد از ۳۵ روز، آن‌ها یک آرایش ناقصی گرفتند و دیدند که دیگر قادر به حرکت نیستند و آمدند روی کارون نمایش زدند و می‌خواستند روی بهمنشیر پلی بزنند تا آبادان را فتح کنند.
 
 وی افزود: یک کارگری متوجه این اقدام عراقی‌ها می‌شود و با دوچرخه خود را به سپاه رساند و اطلاع داد و موجب شد تا این حمله دشمن نیز خنثی شود.
 
 میرشکار، اذعان کرد: اولین روز شروع دفاع مقدس یک بیانیه دادند که ۶ روز بعد اولین قطعنامه صادر شد و قطعنامه دوم نیز پس از ۲۲ ماه صادر شد.
 
 وی ادامه داد: همه کسانی که آن روز روبروی کشور ما بودند و تمام گروه‌هایی که مقابل ما و در خدمت صدانم بودند امروز هم مقابل نظام هستند و اگر غیر این بود، سکوت نمی‌کردند.
 
 این فرمانده دوران دفاع مقدس، با بیان اینکه در طول جنگ ۹ قطعنامه صادر شد که در هیچ یک متجاوز را محکوم نکردند؛ مطرح کرد: بعد از عملیات بیت‌المقدس عملیات رمضان را داشتیم که بلافاصله پس از آن قطعنامه سوم صادر شد و هر کجا که ما پیشروی می‌کردیم و صدام در تنگنا قرار می‌گرفت، در حمایت از او بلافاصله قطعنامه صادر می‌شد و هم اکنون نیز وضع به همین منوال است.
 
 تحلیلگر مسائل سیاسی، گفت: تا زمانی که ما گفتمان شهدا را فریاد می‌زنیم سازمان‌ها و گروه‌های مدعی حمایت از ایران در فضای مجازی، مدافع ما نیستند و در مقابل ما عمل می‌کنند.
 
 میرشکار، تصریح کرد: روزی من و هم‌رزمانمان در شلمچه می‌گفتیم که آن قدر آتش روی سرمان زیاد است که نمی‌توانیم سرمان را بلند کنیم و امروز به همان شهدا، آتشی که در فضای مجازی وجود دارد کمتر از آن روزهای جنگ نیست.
 
 وی گفت: در مقطع پس از عملیات بیت‌المقدس، والفجرهای متفاوتی را داشتیم که در آن مقطع، تجارب و تجهیزات بالاتری را به دست آوردیم که زمینه‌ای برای عملیات خیبر و حضور یگان‌ها در حورالعظیم و زمینه‌ساز عملیات والفجر هشت شد.
 
 انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳