مدیرعامل هلال احمر مازندران خبر داد:

️پایان طرح امدادونجات ساحلی با نجات بیش از ۱۰۰۰ نفر

تاریخ انتشاردوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
کد مطلب : ۴۷۸۱۰۲
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: طرح امدادونجات ساحلی با نجات هزار و ۱۷۰ غریق از امواج مرگبار خزر به پایان رسید.
۰
plusresetminus
️پایان طرح امدادونجات ساحلی با نجات بیش از ۱۰۰۰ نفر
به گزارش بلاغ، غلامعلی فخاری در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: تابستان امسال با اجرای طرح کاهش غریق از اول خرداد تا ۳۱ شهریور در ساحل این استان ، امدادگران این جمعیت و ناجیان غریق موفق شدند هزار و ۱۷۰ نفر را از خطر مرگ در دریا نجات دهند.

وی با بیان اینکه امسال در اجرای طرح کاهش غریق بیش از ۵۵۰ نقطه حادثه‌خیز که در سالهای گذشته بیشترین غریق در این مناطق به وقوع پیوسته شناسایی شده و امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر با مشارکت ناجیان غریق از اول خرداد در این مناطق مستقر شدند تا مانع از تکرار هرگونه حادثه ناگوار شوند گفت: بررسی‌های آماری نشان می‌دهد تعداد غریق در آب‌های ساحلی مازندران در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد کاهش داشته که این کارنامه درخشان مرهون تلاش شبانه روزی امدادگران و ناجیان غریق بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با بیان اینکه امسال در راستای اجرای طرح کاهش غریق در ساحل مازندران سه پایگاه دریایی و ۱۰ پست سیار ساحلی با گشت‌زنی روزانه ۴۶۰ نفر امدادگر و نجاتگر  هشت دستگاه چادر سلامت و  هزار و ۱۰۰ نفر ناجی غریق مشارکت داشتند گفت: ۵۰ فروند قایق،۱۰ فروند جت اسکی،۶۰ دستگاه موتورسیکلت، ۴۰ دستگاه آمبولانس و ۱۵ دستگاه خودروی پشتیبانی، تنها بخشی از تدارک سنگین هلال احمر مازندران برای اجرای این طرح بوده است.

فخاری با تاکید بر اینکه تابستان امسال تمامی توان عملیاتی جمعیت هلال احمر استان مازندران بر محور کاهش غریق در ساحل متمرکز شد تصریح کرد؛ با تلاش شبانه روزی تیمهای امدادی مستقر در ساحل هزار و ۱۷۰ نفر از خطر غرق شدگی نجات یافتند.

وی با بیان اینکه بیشترین نجات‌یافته با ۳۷۲نفر مربوط به ساحل شهرستان بابلسر بوده است گفت:شهرستان عباس آباد با۱۵۸ نفرنجات یافته و شهرستان محمود آباد با۱۲۰ نفر نجات‌یافته در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران افزود: ارائه خدمات درمان سرپایی به ۱۶ هزار نفر و انتقال ۱۴۹مصدوم به مراکز درمانی با مشارکت اورژانس از دیگر خدمات طرح کاهش غریق در ساحل ۴۷۳ کیلومتری مازندران بوده است.

فخاری با اشاره به اینکه عدم آگاهی افراد نسبت به وضعیت توپوگرافی و تغییرات بستر دریا در نوار ساحلی و نیز عدم آشنایی به قواعد شنا و وجود جریان شکافنده از عمده‌ترین دلایل غرق شدن مردم قلمداد می‌شود گفت: افراد زیادی توصیه‌های نجاتگران و امدادگران هلال احمر را در نظر نمی‌گیرند و با شنا در مناطق حادثه خیز جان خود را به خطر می‌اندازند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳