مدیرکل گردشگری مازندران اعلام کرد:

ثبت بیش از ۷۵ میلیون نفرشب اقامت در مازندران

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
کد مطلب : ۴۷۷۸۶۷
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۷۵ میلیون نفرشب اقامت مسافران در استان ثبت شده است.
۰
plusresetminus
ثبت بیش از ۷۵ میلیون نفرشب اقامت در مازندران
به گزارش بلاغ، صادق برزگر در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: از ابتدای امسال تا ۲۵ شهریورماه، ۷۵ میلیون و ۴۶۳ هزار و ۹۹۰ نفر شب اقامت مسافران در این استان ثبت شده است.

وی ادامه داد: با احتساب مدت ۱۸۰ روزه ثبت این میزان اقامت مسافران در اماکن و فضاهای اقامتی رسمی مازندران به طور میانگین روزانه بیشتر از ۴۱۹ هزار نفر شب اقامت مسافر در این استان داشتیم.

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران البته این حجم از اقامت روزانه مسافر در برخی روزها به‌ویژه تعطیلات فراتر از این رقم بوده و آمار ارائه شده میانگین اقامت افراد لحاظ شده است.

وی گفت: همچنین از ابتدای امسال تا ۲۵ شهریورماه ۱۸ میلیون و ۷۲۷ هزار و ۶۰۳ نفر از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، دست‌ساز، تفریحی و مذهبی مازندران بازدید کردند.

برزگر ادامه داد: از این تعداد بیش از ۱۳ میلیون نفر از جاذبه‌های طبیعی این استان شامل جنگل و دریا بازدید کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران جاذبه‌های دست‌ساز را در ردیف بعدی بالاترین بازدیدهای مسافران در استان ذکر کرد و گفت: حدود سه میلیون نفر از این اماکن که شامل مجموعه‌های تفریحی و جذاب نظیر نمک‌آبرود چالوس است بازدید کردند.

برزگر ادامه داد: در این مدت حدود یک میلیون گردشگر از بناها و آثار تاریخی استان بازدید کردند و سهم بازدید از مکان‌های مذهبی نیز بیش از ۲۰۰ هزار نفر است.

این مسئول از برگزاری گشت‌ها و میزگردهای آموزشی هم‌زمان با هفته گردشگری در مازندران خبر داد و گفت: این گشت‌های گردشگری در سراسر استان توسط مؤسسات گردشگری و تحت نظارت واحد آموزش گردشگری برگزار می‌شود.

برزگر افزود: آشنایی با اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سرمایه‌های سبز، پرنده‌نگری، رعایت ایمنی و جلوگیری از حوادث، رانندگان وسیله نقلیه گردشگری، کارگاه آموزشی توسعه اکوتوریسم، بازاریابی نوین و راه‌های نجات از بحران و توانمندسازی کارشناسان نظارت اداره کل و شهرستان‌ها با نحوه ارزیابی از تأسیسات گردشگری از جمله دوره‌هایی است که در هفته گردشگری به‌صورت ارائه می‌شود.

وی از برگزاری میزگردهای متنوع گردشگری در این هفته اشاره کرد و یادآور شد: میزگردهای گردشگری روستایی و اجتماع‌محور پایدار و سبز، خانه‌های بوم‌گردی، سرمایه‌های سبز و نقش بانوان در توسعه پایدار محلی نیز در این هفته به‌صورت مجازی برگزار می‌شود تا شرایط حضور برای تمامی شاغلان حوزه گردشگری فراهم شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳