فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران خبر داد:

دستگیری ضارب ماموران حفاظت جنگل‌بانی بابل

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۰
کد مطلب : ۴۷۷۴۱۱
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران - ساری گفت: در پی حمله به ماموران حفاظت سرجنگل‌بانی بندپی غربی شهرستان بابل متخلف شناسایی و دستگیر شد.
۰
plusresetminus
دستگیری ضارب ماموران حفاظت جنگل‌بانی بابل
به گزارش بلاغ، مجید ذکریایی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در پی اعلام منابع محلی مبنی بر قطع غیرمجاز درختان جنگلی و حمل محمولات قاچاق به وسیله ۶ راس قاطر توسط فردی با هویت معلوم، ماموران سرجنگلبانی بندپی غربی به منطقه مورد نظر عزیمت و اقدام به توقیف محمولات در حین حمل کردند.

وی تصریح کرد: یکی از متخلفین سابقه‌دار با استفاده از تاریکی شب با یک قبضه تبر به سمت مامورین حمله‌ور می‌شود و مامورین را از ناحیه دست مصدوم می‌کند، که با اقدام قاطعانه مامورین منابع طبیعی متخلف مهاجم در همان لحظه دستگیر می‌شود و جهت طی مراحل قانونی با دستور مقام قضایی فرد مهاجم بازداشت و ماموران آسیب‌دیده جهت درمان به بیمارستان شهید بهشتی بابل منتقل شدند.

ذکریایی افزود: بازدارنده نبودن مجازات‌ها و قوانین فعلی مرتبط با قطع و حمل غیرمجاز چوب‌آلات جنگلی موجب تجری متخلفان این حوزه شده است و پیرو آن متخلفان اقدام به شرارت و عدم تمکین از دستورات ماموران منابع طبیعی می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران - ساری بیان کرد: قانون مجازات قاچاق چوب نیاز به بازنگری و اصلاح دارد، که نیاز است دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص اصلاح قوانین موجود اقدام کنند، تا شاهد بروز چنین حوادثی در سطح کشور نباشیم.

ذکریایی گفت: از سال ۱۴۰۰ تا کنون ۲۱ نفر از نیروهای صیانت و حفاظت از جنگل از سوی قاچاقچیان و معترضین به اراضی ملی مورد ضرب و جرح قرار گرفته و دلیل عمده این تعرضات بازدارنده نبودن قانون مجازات فعلی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳