سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران خبر داد:

انعقاد قرارداد ۴ هزار میلیاردی برای رفع مشکل آب شرب روستاها

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
کد مطلب : ۴۷۷۲۸۴
سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران گفت: برای رفع مشکل آب شرب هزار و ۳۵۰ روستا، ۴ هزار میلیارد تومان با قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه قرارداد بسته شد.
۰
plusresetminus
انعقاد قرارداد ۴ هزار میلیاردی برای رفع مشکل آب شرب روستاها
احمد توکلی در گفتگو با خبرنگار بلاغ در تشریح وضعیت آب شرب مازندران و عملکرد دولت سیزدهم در این بخش با بیان اینکه در دو سال گذشته دولت آیت‌الله رئیسی ۹۱۱ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه آب‌رسانی و ۲۵۹ کیلومتر خط انتقال آب شرب اجرایی شده است، اظهار کرد: ۳۵ حلقه چاه آب شرب حفاری و ۳۴ هزار مترمکعب مخزن احداث و ۷۲ حلقه چاه با توان تولید آب ۹۶۰ لیتر بر ثانیه بهسازی و مهندسی مجدد شد.

وی ضمن قدردانی قدردانی از عملکرد شرکت آبفار مازندران با اشاره به اینکه آبرسانی به ۲۰۰ روستا در قالب ۱۹ طرح، با اعتبار ۳۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات فاز اول محرومیت‌زدایی در قالب قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در حال اجراست، افزود: تامین ۲۰۰ کیلومتر لوله جهت آب‌رسانی برای ۱۰۰ روستا با استفاده از ظرفیت بنیاد حاج اکبر ابراهیمی خیر آبرسانی کشور و با مشارکت بسیج مهندسین سپاه کربلا و دهیاری‌ها  و شوراها جهت اجرایی محقق شد.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران استفاده از ظرفیت بنیاد برکت جهت آب‌رسانی به۶۷ روستا در قالب ۵ طرح با اعتبار ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیارد تومان را از دیگر اقدامات دولت در این بخش دانست و یادآورشد: فاز دوم محرومیت‌زدایی با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای ۲۰۰ روستا با هزار و ۵۰ میلیارد تومان عقد قرارداد شد.

توکلی با بیان اينکه با توجه به بالا بودن تعداد روستاهای دارای تنش آبی و فاقد تاسیسات آب‌رسانی در استان و پیگیری بعمل آمده تفاهم‌نامه همکاری بین استانداری مازندران و مسئول محرومیت‌زدایی سپاه کشور به نسبت ۳۰ درصد سهم استانداری و ۷۰ درصد سهم محرومیت‌زدایی قرارداد منعقد شد، تصریح کرد: این قرارداد جهت آب‌رسانی به هزار و ۳۵۰ روستا به مبلغ ۴ هزار میلیارد تومان منعقد شده است.

وی از پیگیری جهت بهره‌مندی از ظرفیت ستاد اجرایی فرمان امام برای ۱۵۰ روستای غیربرخوردار و دارای تنش آبی با برآورد اعتباری به میزان ۴۰ میلیارد تومان در قالب قرارگاه خبر داد و خاطرنشان کرد: پیگیری تامین حدود ۴۰۰ کیلومتر لوله جهت آب‌رسانی به ۱۲۷ روستا با استفاده از ظرفیت بنیاد حاج اکبر ابراهیمی خیر آبرسانی کشور با مشارکت بسیج مهندسین سپاه کربلا و دهیاری‌ها و شوراها جهت اجرا انجام و تحقق یافت.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران گفت: پیگیری و ابلاغ بیش از ۲۳ میلیارد تومان از اعتبارات فروش نفت برای تکمیل طرح‌های آبرسانی استان نیز انجام پذیرفت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳