تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۲
کد مطلب : ۴۷۳۹۲۱
کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع) الگوی قیام بزرگان عالم است بر لزوم برپایی هرچه بیشتر و با کیفیت‌تر مراسم‌های عزاداری در ماه محرم تاکید کرد.
۰
plusresetminus
قیام امام حسین(ع) الگوی قیام بزرگان عالم است
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام علی واحدی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با تسلیت فرارسیدن ماه محرم که به نام سید و سالار شهیدان است اظهارکرد: قیام حضرت سیدالشهدا(ع) قیامی بود که بزرگان عالم از آن الگو گرفتند.

وی با اشاره به اینکه گاندی رهبر سیاسی و معنوی هندی‌ها یکی از الگوگیران قیام امام حسین(ع) بوده است، خاطرنشان کرد: گاندی به مردم هند می‌گوید ثمره من، مطالعات زندگی قهرمانان کربلا بوده و در غیر این صورت هیچ چیز دیگری ندارم و اگر می خواهیم هند را نجات دهیم باید مسیر اباعبدالله(ع) را برویم.

کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: یک مورخ اروپایی قیام سیدالشهدا(ع) را موجب بیداری ملت‌ها می‌داند و این قیام را سرچشمه ایستادگی مظلومان در برابر مستکبران معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه “چارلز دیکنز” از نویسندگان برجسته اروپایی دیدگاه جالبی درباره قیام امام حسین(ع) دارد، گفت: به نظر این نویسنده “اگر منظور امام حسین(ع) به دست آوردن خواسته‌های دنیایی بود پس چرا با زن و فرزند قیام کرد؟ که نشان می دهد این قیام فقط به خاطر اسلام بوده است”.

واحدی به نقل از یک اندیشمند آلمانی که ظاهر و باطن شهادت امام حسین(ع) را متفاوت دانسته بود، یادآورشد: در ظاهر یزید امام حسین(ع) را کشت اما در باطن امام حسین(ع) هزاران بار یزید و بنی‌امیه را کشت.

این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه خون امام حسین(ع) موجب گسترش شیعه می‌شود، اظهارکرد: سیدالشهدا(ع) یک اسم جاویدان است که خون آن در راه حق ریخته شده و برکتی برای شیعیان است.

وی خاطرنشان کرد: ماه محرم ماهی است که باید حرمت نگه داشته شود اما مردم کوفه نه تنها حرمت نگه نداشتند بلکه فرزندان رسول خدا را به شهادت رساندند و تا ابد از آن‌ها به‌عنوان شقی‌ترین انسان‌ها یاد می‌شود.

واحدی بر لزوم برپایی هرچه بیشتر و با کیفیت‌تر عزادارای برای امام حسین(ع) تاکید کرد و یادآورشد: هر مومنی برای امام حسین(ع) اشک بریزد بهشت بر او واجب می‌شود که نشان‌دهنده مقام بالای سیدالشهدا(ع) است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷