عضو خبرگان رهبری در گفتگو با بلاغ:

غدیر جاودانه‌ساز مکتب انبیاء است

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸
کد مطلب : ۴۷۳۱۳۴
عضو خبرگان رهبری گفت: عصاره همه فضیلت‌های مکاتب الهی و ادیان توحیدی در غدیر به تبلور رسیده و متضمن اکمال دین و استمراربخش حکومت دینی است.
۱
plusresetminus
غدیر جاودانه‌ساز مکتب انبیاء است
به گزارش بلاغ؛ آیت‌الله سیدرحیم توکل با تبریک عیدالله‌الاکبر به همه امت اسلامی، در گفت وگو با بلاغ، غدیر را عامل خاتمیت دین اسلام و کامل‌کننده اسلام دانست و اظهار داشت: کمال اسلام به عنوان آخرین دین الهی به وجود امامت است که در غدیر ابلاغ از سوی خداوند صورت پذیرفت تا با اتداوم نبوت پیامبر خاتم، دین اسلام به کمال خود نائل آید.

نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری، انقلاب اسلامی ایران را نتیجه‌ای از اقدام درغدیر ذکر کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران با الگوقرار دادن غدیر، درصدد است تا با فسادستیزی در جهت تحقق عدالت گام‌های اساسی بردارد. بدین جهت است که این انقلاب مخالفانی دارد که با عدالت مشکل دارند و منافع‌شان در گرو ظلم و رانت و تبعیض است.

وی امیرالمومنین علی علیه‌السلام را نماد شایسته غدیر و امامت توصیف کرد و یادآور شد: حضرت علی علیه‌السلام به عنوان امام اول، تجلی عدالت و ارزش‌های متعالی الهی و الگوی همه آزادگان و احرار جهان است و باید بر نحوه سلوک فردی و رفتار اجتماعی به‌خصوص بر سبک حکومت امیرالمومنین علی علیه‌السلام متمرکز شد تا با الگوگیری عملی از این شخصیت بی‌نظیر در خلقت، بتوان جهانی مبتنی بر فضیلت و عدالت را شکل داد.

استاد برجسته فقه و اخلاق حوزه‌های علمیه، با اشاره به اینکه غدیر فرصت مناسبی برای معرفی ابعاد شناخته نشده وجود مطهر مولی الموالی علی علیه‌السلام است، خاطرنشان کرد: امروز با منابع موثق موجود حتی از فرق مختلف اهل سنت، کوچک‌ترین تردید بر معصومیت امامان دوازده‌گانه وجود ندارد و منابع قرآنی، روایی از رسول‌الله(ص) و عقل و منطق هم بر وجود امام معصوم برای صیانت از دستاوردهای نبوت پیامبر خاتم دلالت دارند. بدین جهت، امروزه تقویت مبانی اعتقادی جامعه بویژه نوجوانان و جوانان، گام ضروری و بلندی برای تداوم
فرهنگ غدیر و ثبات امنیت همه جانبه کشور ایران است.

آیت الله توکل، شهداء را از شیعیان واقعی غدیر ذکر کرد و گفت: در حال حاضر همه آنانی که در صدد نمایش کارآمدی نظام اسلامی و رفع مشکلات جامعه و برطرف کردن چالش بیکاری و ازدواج و مشکلات مسکن و معیشت مردم هستند، از پیروان غدیر و ملتزمان آقا امیرالمومنین علی علیه‌السلام‌اند.

وی در ادامه اضافه کرد: پیروان حقیقی غدیر در دولت، نباید لحظه‌ای از خدمت اساسی به مردم غافل شوند آنچنانکه مولای‌مان در گرمای تابستان کوفه در خیابان‌ها حضور بهم می‌رساند تا نکند مظلومی مورد ظلم قرار گیرد و امروز گرانی و تنگ کردن معیشت بر مردم، ظلم به غدیر است و مسئولان نباید به چنین ظلمی تن در بدهند و باید واکنش بازدارند و پیشگیرانه در این زمینه از خود نشان دهند و کنترل لحظه‌ای بازار از طریق نظارت مستمر و ثمربخش، تامین‌کننده صاحب غدیر آقا امیرالمونین است که همواره دل در گرو هدایت جامعه از طریق عدالت را داشت.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷