تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵
کد مطلب : ۴۳۰۳۵۳
یکی از اقدامات پسندیده در اسلام هزینه ثلث اموال در امور خیر، کمک به نیازمندان یا عمران و آبادانی شهر و روستا و یا ساخت تکایا و مساجد است که هر کسی براساس شرایط پیرامونی نسبت به هزینه کرد آن تصمیم گیری می‌کند.
۰
plusresetminus
اقدام ارزشمند خَیّر سورکی در هزینه ثلث اموال+ تصاویر
به گزارش بلاغ، اسلام در خدمت رسانی و خدمات اجتماعی، نیكی به همه انسان‌ها را سفارش می‌كند؛ احسان، نیكوكاری و خدمت‌رسانی در اسلام حد و مرزی ندارد؛ احسان و خدمت به همنوعان، ویژه گروه مخصوصی نیست؛ هر كس باشد مسلمان یا غیرمسلمان، همه باید از خدمات بهره‌مند گردند. از پیامبراكرم صلی الله علیه و آله سؤال شد: چه كسی نزد خداوند محبوب‌تر است؟ پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: «آن كه نفعش به انسان‌ها بیش‌تر برسد.»

یکی از اقدامات پسندیده در اسلام هزینه ثلث اموال در امور خیر، کمک به نیازمندان یا عمران و آبادانی شهر و روستا و یا ساخت تکایا و مساجد است که هر کسی براساس شرایط پیرامونی نسبت به هزینه کرد آن تصمیم گیری می‌کند که در این رابطه عموما پس از فوت افراد، وارثین براساس وصیت یا صلاحدید خودشان اقدام به این کار می‌کنند.

اما در کنار این اتفاقات، کسانی هم هستند که در زمان حیات خود و براساس نیازی که احساس می‌کنند اقدام به هزینه ثلث اموال خود می‌کنند.

محمدرضا حیدرزاده یکی از شهروندان سورک شهرستان میاندورود است که اقدام به چنین کاری کرده است و در یک اقدام خیرخواهانه با صرف هزینه‌ایی بخشی از جاده دسترسی مردم سورک به شالیزارها و باغات را آسفالت کرد.



راه دسترسی به بیش از 700 هکتار شالیزار و حدود 200 هکتار باغ که هر ساله در زمان بارندگی با وجود چاله‌های مختلف و گلالود شدن جاده و حتی در تابستان به‌دلیل بلند شدن گرد و خاک کشاورزان را هنگام عبور و مرور دچار مشکل می‌کرد.

محمدرضا حیدرزاده درباره این اقدام خیرخواهانه خود، گفت: دیدیم کشاورزان در عبور از این مسیر همواره دچار مشکل هستند و اعتباری هم از سوی دستگاه‌های دولتی برای آسفالت این مسیر داده نمی‌شود به همین دلیل من و همسرم گفتیم ثلث اموال خود را وقتی زنده هستیم هزینه کنیم.



حیدرزاده بیان کرد: 725 متر از طول جاده را شخصا آسفالت کردم که 400 میلیون تومان هزینه شد که برای تامین آن یک قطعه زمین خود را 330 میلیون تومان فروختم و 70 میلیون دیگر را چک دادم.

وی افزود: طبق قراردادی که با پیمانکار داشتم قرار بود بهمن ماه تحویل کار دهد اما گفتم که کار را مقداری طولانی‌تر کند تا کشاورزان کمک کنند و بتوانیم مسیر بیشتری آسفالت شود به همین دلیل آسفالت در این مدت گران‌تر و 50 میلیون هزینه من بیشتر شد اما در این مدت حدود 190 میلیون تومان کشاورزان و خیرین کمک کردند و 250 متر آسفالت شد.

این خَیّر مازندرانی تاکید کرد: متاسفانه مردم و کشاورزانی که در این مسیر دارای زمین هستند و یا کسانی که ادوات کشاورزی دارند و در این منطقه کسب درآمد می‌کنند همراهی نکردند تا این مسیر به طور کامل آسفالت شود.

حیدرزاده خاطرنشان کرد: قبل از اینکه این کار را انجام دهم رفتم شورای شهر و اعلام کردم که یک بخشی را من انجام می‌دهم و قسمت انتهایی شهر تا ریل راه آهن را آنها انجام دهند چون حوزه استحفاظی شهر است، اما اعلام شد که جزو محدوده شهر است و شورا و شهرداری اجازه این کار را ندارند و از طرفی اعتبار لازم برای این کار را ندارند به همین دلیل علیخانی رئیس شورای شهر سورک با هزینه شخصی این مسیر را شن ریزی کردند.



وی تصریح کرد: قبل از آسفالت، زیرسازی و تمیز کاری کردیم تا آسفالتی که می‌شود دوام بیشتری داشته باشد.

به گزارش بلاغ، آسفالت شدن این مسیر باعث شد کشاورزان زودتر و راحت‌تر به زمین‌های خود برسند و حتی کرایه حمل بار و مسافر در این مسیر نیز کمتر و استهلاک خودروها و ادوات کشاورزی کمتر شد و ارزش زمین‌های این مسیر نیز افزایش پیدا کرد که این منفعت را همه کسانی که در این مسیر دارای زمین هستند یا با ماشین آلات خود کسب درآمد می‌کنند برده‌اند به همین دلیل لازم است همت بیشتری در بهبود شرایط جاده داشته باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲