تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۴۷۳۵۵۸
فصل تابستان فرصت خوبی برای سفر است و تلفن همراه به‌‌عنوان مهم‌‌ترین ابزار ما باید مهیای این اتفاق جالب باشد
۱۸
plusresetminus
10 نکته برای این ‌‌که گوشی‌‌مان آماده سفر باشد
به گزارش بلاغ؛ روزهای قشنگ فصل تابستان که توام با تعطیلی مدارس بچه‌‌ها و فراغ بال بیشتر خانواده‌‌هاست فرصت خوبی برای انواع سفرهاست. سفرهایی جذاب که زمینه شارژ انرژی روحی خانواده باشد. اما در سفر با اتفاقات غیرمنتظره‌‌اش، تلفن همراه به دلایل زیادی به ‌‌کار ما می‌‌آید و بد نیست قبل از هر سفری، گوشی‌‌مان را مهیای آن کنیم؛ چطور؟

1) برنامه‌‌ها را به‌‌روز کنید| در سفر ممکن است دسترسی به اینترنت نداشته باشید و بعید است دوست داشته باشید در یک لحظه حساس، اجرای یک برنامه مثل اپلیکیشن بانکی به دلیل به‌‌روز نبودن دچار مشکل شود. پس برنامه‌‌های مهم و کاربردی‌‌تان را به‌‌روز کنید تا سریع‌‌تر، بهتر، بدون مشکل و با امنیت بیشتری در سفر گره از کارتان باز کنند.

2) دانلود فیلم، پادکست و...| سفر می‌‌تواند جذاب و هیجان‌‌انگیز باشد اما گاهی در سفر با اتوبوس، گاهی در برخی مقاصد که بارندگی زیاد است و در کل به‌‌دلایل فراوانی، ناگهان زمان زیادی داریم اما تلویزیون نداریم. پس گوشی‌‌تان را برای زمان مبادا پر از موسیقی، فیلم، پادکست و ... کنید تا وقت‌‌های سوخته را در سفر زنده کنید.

3) از کتاب الکترونیک و صوتی غافل نشوید| چند برنامه قانونی کتاب‌‌خوانی داشته باشید تا در سفر اگر لازم شد بتوانید کتاب بخوانید، نسخه‌‌های صوتی را گوش دهید و...

4) حافظه گوشی را خلوت کنید| قبل از سفر باید فیلم و پادکست روی حافظه بریزید و حین سفر هم می‌‌خواهید عکس و فیلم بریزید؛ لازمه هر دو این است که حافظه گوشی‌‌تان را از موارد غیرضروری خالی کنید. مواظب باشید حین این کار برنامه‌‌های کاربردی‌‌تان را حذف نکنید.

5) دانلود نقشه‌‌های آفلاین| شهرهای بین‌‌راهی و شهر مقصد ممکن است مشکلات ارتباطی داشته باشند؛ پس اگر می‌‌خواهید با خودرو سفر کنید حتماً قبل از سفر نقشه‌‌های آفلاین شهرهایی را که از آن‌‌ها عبور می‌‌کنید یا در آن‌‌ها اقامت دارید ، دانلود کنید.

6) پوشه استراتژیک| بد نیست در یک پوشه رمزگذاری شده در حافظه گوشی‌‌تان تصاویر گذرنامه، کارت ملی، بلیت هواپیما، رزرو هتل و... را داشته باشید تا در صورت نیاز و نبود نسخه کاغذی‌‌شان کارتان گره نخورد.

7) برنامه حسابداری| پول‌‌های‌‌تان را در چند کارت تقسیم کنید، برنامه بانکی هرکدام را دانلود کنید و برای سروسامان دادن به بحث‌‌های مالی و مهم‌‌تر از آن خرج‌‌های سفر، یک اپلیکیشن حسابداری ساده نصب کنید تا کنترل اوضاع از دست‌‌تان خارج نشود.

8) ملحقات گوشی| هندزفری ساده، بلوتوثی، اسپیکر، پاور بانک، قاب گوشی و... را همراه داشته باشید. پاوربانک را هم حسابی شارژ کنید و کابل یدکی هم برایش کنار بگذارید.

9) برنامه مترجم| اگر سفر خارجی می‌‌روید یک برنامه خوب ترجمه را که ترجیحاً گویا باشد روی گوشی نصب کنید تا اگر لازم شد از آن استفاده کنید.

10) گوشی زاپاس| سفر است و اتفاقات غیرمنتظره، برای همین یک گوشی ساده غیرهوشمند همراه داشته باشید تا اگر خدای نکرده از همسفران جدا شدید، گوشی‌‌تان سرقت شد یا به‌‌ هر دلیلی امکان استفاده از گوشی هوشمند را نداشتید کارتان برای تماس‌‌های معمولی راه بیفتد.   
سورنا ساداتی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳