بلاغ گزارش می‌دهد؛

همپای غزه

تاریخ انتشارجمعه ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰
کد مطلب : ۴۸۵۴۹۷
با چالش همپای غزه به میان مردم کوچه و بازار آمدیم تا ببینم چگونه ما را در این چالش همراهی می‌کنند.
۰
plusresetminus
همپای غزه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، با چالش همپای غزه به میان مردم کوچه و بازار آمدیم تا ببینم چگونه ما را در این چالش همراهی می‌کنند.
 
البته نظرات مختلف و تناقص در افکار زیاد بود ابتدا خیلی‌ها گارد گرفتن حاضر نشدن در مقابل دوربین ما حاضر شوند و تصاویر شان ثبت شود اما بسیاری هم در این چالش همپای ما شدند از جمله افرادی که با ما گفتگو کرد خانم مریم رهنما از جمله دختران دهه نود است که در گفتگو با خبرنگار بلاغ اظهار داشت: فلسطین، نامی است که همواره در تاریخ وجود داشته وسرزمینی است که برای بسیاری از ما به عنوان نماد مقاومت و عدالت اجتماعی شناخته می‌شود. هرچند که این سرزمین، طی دهه‌ها و سده‌های اخیر تحت تأثیر رویدادها و تغییراتی قرار گرفته و همچنان برای بسیاری از ما یک نماد استواری و مبارزه است اما بدون پشتیبانی ریشه کن کردن ظلم امکان پذیر نیست وپس لازم است مسلمانان به عنوان همپای غزه در این جنگ به آنان یاری برسانند.
 
آرتا ثنایی از نوجوانان دهه ۸۰است که همراه با دوستانش برای حمایت از مردم فلسطین آمده است تا بگویید فلسطین تنها نیست.

وی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بلاغ گفت: در چرخه‌ی تاریخ، فلسطین تاکنون شاهد جنگ‌ها، مذاکرات، اشغال‌ها و انتفاضه‌ ها بوده است. اما همچنان ایستاده و به مبارزاتش ادامه داده است.
 
وی تصریح کرد: این سرزمین، نه تنها مکان مذهبی مهمی برای یهودیان، مسیحیان و مسلمانان است بلکه نماینده‌ی مبارزه برای حقوق بشر و استقلال ملی نیز محسوب می‌شودپس لازم است که باتوجه به اتفاقات اخیر همپای مردم فلسطین باشیم.

خانم ثنایی ادامه داد: مردم غزه با استقامت مثال زدنی خود درصدد هستند تا «طوفان الاقصی» را به «طوفان‌الاحرار» تبدیل کنند. طوفانی که از قیام تمام آزادگان جهان بر می خیزد تا بساط ظلم و جور را در هم بپیچد و رژیم غاصب صهیونیستی را به همراه حامیان پلیدش به خاک مذلت بکشاند.

مسعود لقمانی از جمله جوانان قدیم وبازنشسته فرهنگی است که در گفتگو باخبرنگار خبرگزاری بلاغ اظهارداشت:فلسطین منطقه ای تاریخی در خاورمیانه است که دارای جمعیت متنوعی است. مردم فلسطین گروهی از اقوام، فرهنگ ها و مذاهب گوناگون هستند و تاریخ پرتلاطم و پیچیده ای دارند. که در طول تاریخ به خاطر فداکاری ها و تاریخ غنی خود شناخته شده اند.وحال در سالهای اخیر ظلم وجور اسراییل غاصب بر آنان افزایش یافته است و حال وظیفه ما مسلمانان جهان است که از آنان حمایت کنیم.

وی ادامه داد: اگر سرنوشت جور دیگری رقم می زد وما به جای این مردم بودیم چه انتظاری از دیگر کشورها داشتیم مسلما انتظارداشتیم حال که سازمان بین اللمل در مقابل این رژیم خونخوار خاموش است مسلمانان جهان ما راحمایت کنند.

این مردم امروز آمدند تا هم صدا با مردم سرزمین قدس بگویندقدس بخشی از هویت مسلمانان است که دشمن با غصب آن قصد دارد آن را از مسلمانان بگیرد. قدس خط مقدم و نقطه مرکزی سایر ارزش های اسلامی است وبلعیدن هویت قدس، نقطه آغاز بلعیدن دیگر اعتقادات اسلامی است. چرا که قدس به عنوان قبله اول، شکل دهنده جهت گیری مسلمانان است که اگر نباشد بخشی از وحدت رویه و جهت گیری مسلمانان از آنها سلب خواهد شد و دچار خدشه خواهند شد.

مسلمانان جامعه اسلامی آمدندتا بگویند دفاع از قدس، دفاع از مظلومیت یک ملت است. امروز اگر به داد فریاد مظلومیت ملت فلسطین نشتابیم روزی خواهد رسید که صهیونیست با ایجاد تفرقه به سراغ تک تک کشورهای اسلامی و عربی خواهند رفت و سنگر به سنگر بدون حتی لحظه ای درگیری تمام مکان های مقدس و پایتخت های اسلامی را غصب خواهند کرد؛پس امروز باید برای نجات و قدس و فلسطین به پا خیزیم تا فردایمان همچون امروز فلسطین نگردد. فلسطینی که در آغازین روزهای مهاجرت یهودیان تصور نمی کرد روزگاری برسد که مردمش را اینگونه آواره شهر و دیار غربت و کوچه هایشان را با نام های عبری و نژاد پرستانه نامگذاری کنند.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳