تاریخ انتشاريکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰
کد مطلب : ۴۸۲۲۰۸
بسيج به عنوان يک نيروی انقلابی و مردمی، با توجه به فلسفه وجودی خود و همچنين، تنوع طيفی اقشار در برگيرنده خود و نهايتاً حوزه گسترده فعاليت خود توان بالقوه‌ای در حوزه اشتغال،‌ توليد و نوآوری دارد.
۰
plusresetminus
نمایشگاهی با دستاوردهای متفاوت بسیج
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی بلاغ؛ فرهنگ بسیجی كه حاوی ارزش های بزرگی چون سازندگی، كار و اتكای به خود است، بی شك می تواند كلیدی طلایی در حل چالش های اقتصادی كشور وزمانی برای استقلال و اقتدار اقتصادی در سایه ی حمایت از کار و سرمایه ی بومی و در نهایت افزایش تولید ملی باشد.تا تولید و مصرف داخلی به نهایت توان خود برسند و با ایجاد زیر ساخت های بومی و داخلی و بدون وابستگی سرمایه ای , کاری به خارج وبا اتکا به توان داخلی در سایه تولید ملی و مصرف بومی در کشور توانسته است اقدامات شایسته ای را در جهت اقتصاد مقاومتی ایجاد کند.
 
در این راستا بسیج جامعه زنان بابرپایی نمایشگاه دستاوردهای اقتصادی خانگي با رويكرد شناسايي توانمندي هاي بالقوه در حوزه هاي اقتصاد مقاومتی،در غالب اقتدار بسیج جامعه زنان در اجتماع بزرگ بسیجیان وتجمع دختران حاج قاسم را به منحصه ظهور بگذارد.

فرمانده سپاه بابل درحاشیه بازدیداز این نمایشگاه در گفتگو باخبرنگار بلاغ با اشاره به اینکه اقتصاد مردم پایه راه حل قالب شدن بر مشکلات اقتصادی بوده است اظهارداشت: بسیج به عنوان یک نهاد مردمی-اسلامی که داعیه دار تبعیت محض از فرامین ولی فقیه جامعه اسلامی است، یکی از ارگان هایی است که با توجه به فلسفه وجودی آن و هم باتوجه به گستردگی طیف های مردمی در برگیرنده و هم گستردگی جغرافیایی سازمان خود، می تواند نقش بسیار مهم و حیاتی در زمینه اقتصاد مقاومتی ایفا نماید.
 
مهرداد بابایی ادامه داد: بنابراین الگوی بسیج در ایجاد اقتصاد مقاومتی می تواند کارساز و کارآمد باشد. 
 
وی با اشاره به توانمندی های بانوان گفت: خودباوری، سازندگی و كارآفرینی از آموزه های ارزشمند فرهنگ بسیجی است كه تمسك به آنها در بخش های مختلف اقتصادی، می تواند موتور محرك كسب و كار بوده و ما را به تحقق اهداف «اقتصاد مقاومتی» نزدیك می سازد.
 
مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان بابل و دبیر این نمایشگاه نیز ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهارداشت: : زنان با فعالیت‌در زمینه های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تأثیر بسزایی در توسعه جامعه امروزی دارندو نمایشگاه دستاوردهای زنان در عرصه های اقتصاد مقاومتی و اشتغال خانگی به منظور معرفی الگوهای مشارکت زنان در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی با حفظ حریم امن خانواده در کنار تجمع دختران حاج قاسم برپاشده است که خدا راشکر مورد اقبال عمومی قرار گرفت.

طاهری ادامه داد : این نمایشگاه در قرارگاه تعالی زن در خانواده درکارگروه اقتصادی خانگی بخش جامعه بسیج زنان در غالب ۱۲۰کار آفرین برتر این شهرستان ارائه شده است که صنایع دست ساز خود رادر غالب نمایشگاهی به نمایش وفروش بگذارند.
 
وی تصریح کرد در حاشيه این نمایشگاه نیز غرفه هایی به منظور تبیین حجاب وعفاف در ادیان مختلف قبل وبعد از اسلام وهمچنین خطر کاهش جمعیت ونسل کشی غزه در غرفه هایی به نام سوگ پروانه ها در معرض بازدید عموم قرار گرفت.نبود زیر ساخت‌های مناسب باعث مهجوریت صنایع دستی در جامعه امروزی شده است. 
 
سهیلا محمدیان از جمله غرفه داران این نمایشگاه نیز بیان داشت : متاسفانه نبود زیر ساخت‌های مناسب برای عرضه محصولات صنايع دستي موجب مهجوریت این صنایع شده است و متاسفانه با توجه به اینکه اقبال عمومی از صنایع دستی خوب است اما برپایی چنین نمایشگاههای تخصصی در جهت حمایت وتوانمندسازی از زنان کار آفرین در شهرستان ها کمتر مورد توجه مسیولان قرارگرفته است و همین باعث شده است که اغلب نمایشگاههای ارائه شده صرف عرضه وتولید محصولات کارخانه ای ویافروش محصولات مغازه ای باشد.
خانم محمدی یاد آور شد چنین نمایشگاه‌هایی در جهت توانمندسازی وارائه خلاقیت در مناسبات مختلف می تواند در جهت حمایت از اشتغال های خرده خانگی تاثیر گذار باشد 
زمان نمایشگاه کوتاه بود.
 
ماریا رضایی از جمله بازدیدکنندگان این نمایشگاه در گفتگو باخبرنگار خبرگزاری بلاغ ضمن انتقاد از مکان برگزاری این نمایشگاه عنوان داشت: بسیار حیف شد که نمایشگاهی با چنین دستاوردهای اقتصادی اجتماعی و فرهنگی در چنین مکانی ودر بازده زمانی محدودی برگزار شده است زیرا این نمایشگاه می توانست باز خوردهای خوبی برای زنان در جامعه داشته باشد.
 
وی ادامه داد:من اغلب در نمایشگاههای مختلفی که برگزار می شود شرکت می کنم اما تفاووت این نمایشگاه را می توان به وضوح با نمایشگاه های دیگری که برگزار می شود را مشاهده کرد وآن هم در ارائه محصولات دستی که در این نمایشگاه ارائه شده است زیرا در اغلب نمایشگاههایی که برگزار می شود ارائه محصولات صنعتی بیشتراز نوآوری محصولات وتکراری بوده است. 
 
سونیا احدی نیز در گفتگو باخبرنگار بلاغ با قدردانی اززحمات ارائه دربرپایی این نمایشگاه بیان داشت : تا به حال فکر می کردم بسیجیان خط ومرز دارند وکارهایشان فقط مربوط به تجمع وبرنامه های خاص می باشد اما در این نمایشگاه متوجه شدم که بسیجی خط ومرزی ندارد ودر تمام زمینه ها فعال است.
 
وی ادامه داد:جز انتقاد به زمان کوتاه نمایشگاه نمی توانم چیزی بگویم وخوشحال هستم که زنان سرزمینم چنین توانمند هستند وامروز آموختم که چگونه فکرهای خلاق می توانند از چیزهایی که من به راحتی از کنارشان عبور می کنم هنرمندانه محصولاتی بسازنند که قابل استفاده باشد.
 
خانم احدی با تاکید برتنوع بی نظیر محصولات ارائه شده دراین نمایشگاه گفت : این توانمندی های بی نظیر در کارگاههای خرد روستایی نشان از توانمندی‌های بالای تولید در بخش های مختلف است که نشان می‌دهد که می توان با کمی توجه بیشتر به قابلیت‌های موجود وشناسایی افراد توانمنددر بخش های مختلف وارائه بازارهای اقتصادی به خود باوری در تولید واستفاده از توان قدرت داخلی را جایگزین واردات بی کیفیت کشورهای همسایه نمود وحتی می توان حرف از صادرات پایدار در بخش های گوناگون زد.
 
اقبال بی نظیر از نمایشگاه دستاوردهای اقتصادی زنان جامعه بسیج نشان دهنده آنست که فقدان چنین نمایشگاه هایی درجامعه امروزی احساس شده وچگونه راحت می توان با ایجاد ظرفیت‌های بی‌نظیری چون حس همکاری واستفاده از توانمندی‌های موجودزنان در مشاغل خانگی بابکارگیری آنان با احیای عمومی و کاهش آسیبهای اجتماعی و تاثیرگذاری فرهنگی در عرصه داخلی و بین المللی، جهت دهی به ظرفیتها و توان موجود و تقویت آنها و همچنین آشنایی با مشاغل خانگی که در کارگاه‌های خرد دستاوردهای بی‌نظیری را در اقتصاد وفرهنگ در جامعه ایجاد کرد.

در کشور ما انديشه بسيج، يکی از نکات و موارد حياتی است که برای تحقق چشم انداز بيست ساله كشور و گسترش روحيه خلاقيت و نوآوری در همه قلمروها بدان نياز است.

بسيجی بودن قبل از آنکه يک نوع عمل باشد، يک نوع طرز تفکر است، يک نوع بينش است. نتيجه آن، تغيير در رويکردها خواهد بود. اخيراً بر ضرورت و نقش تفکر بسيجی در توسعه اقتصادی بسيار تأکيد شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳