تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
کد مطلب : ۴۷۹۴۵۲
صهیونیست‌ها در صورت آغاز عملیات زمینی برای ورود به غزه، خود را در معرض مرگ نهایی و پیروزی رزمندگان فلسطینی قرار می‌دهند و آنگاه جهان شاهد تحقق وعده الهی در نابودی کفر و حاکمیت مستضعفان خواهد بود.
۱
plusresetminus
فلسطینی‌ها برای جنگ نهایی خود را آماده کرده‌اند
به گزارش بلاغ؛ در سومین روز نبرد «طوفان الاقصی» و همزمان با زمزمه‌ها درباره قصد صهیونیست‌ها برای حمله زمینی به غزه، رهبران مقاومت فلسطين خطاب به رژيم اسرائیل اعلام كردند كه ارتش آماده ۳۰۰هزارنفره از رزمندگان را در اختيار دارند. همزمان نيروهاي مقاومت فلسطيني موفق به نفوذ به مناطق شمالي رژيم صهيونيستي شده‌اند. رویدادی که خشم و وحشت صهیونیست‌ها را به صورت توامان بر انگیخته است.

آغاز شمارش معکوس برای جنگ سرنوشت‌ساز

بيش از سه روز از عمليات «طوفان الاقصي» در سرزمين‌هاي‌ اشغالي فلسطين مي‌گذرد، اما نيروهاي صهيونيست هنوز نتوانسته‌اند كنترل كامل همه مناطق جنوب را از نيروهاي فلسطيني بازپس گيرند. و در این مدت تا توانسته‌اند، با سلاح‌های ممنوعه(فسفری) و غیر ممنوعه، زنان و کودکان فلسطینی را قتل عام کرده‌اند.كارشناسان نظامي زمان طلايي در آغاز جنگ‌ها براي بازگرداندن اوضاع به قبل از جنگ را فقط ۷۲ ساعت مي‌دانند. براساس اين تحليل اگر در يك جنگ، پس از سه روز وضعيت به پيش از جنگ باز نگردد، جنگ وارد فاز فرسايشي شده و اين فاز فرسايشي ممكن است ماه‌ها و يا سال‌ها به طول انجامد و وضعيت نيز هيچ‌گاه مانند قبل از جنگ نشود.
اين تحليل بدان معناست كه اكنون كه سه روز از آغاز نبرد طوفان الاقصي سپري شده، هنوز صهيونيست‌ها نتوانسته‌اند كنترل خود را بر مناطق جنوب به‌دست آورند و دشوار است كه آنها به وضعيت قبل از جنگ باز گردند. جنگ طوفان الاقصي يك جنگ منظم با حضور نيروهاي رسمي ارتش نيست، بلكه جنگي است كه در يك طرف آن نيروهاي چريكي و كماندوهاي فلسطيني قرار دارند. منابع صهيونيستي گزارش داده‌اند كه هزاران نيرو به همراه صدها دستگاه ‌تانك مركاوا و ساير تجهيزات نظامي را پشت مرز غزه آرايش نظامي داده‌اند، اما حتي اگر استعداد اين قوا به چند برابر هم برسد، باز هم دست رزمندگان فلسطيني بالاتر است، چون هر چريك فلسطيني توانايي عمليات ايذائي عليه كليت يك شهر را دارد.

استعداد چند صدهزار نفري مقاومت فلسطين
كانال القسام اعلام كرده كه حداقل ۱۰۰۰ نيروي خود را فقط در روز دوم و به‌صورت پراكنده عازم جنوب فلسطين ‌اشغالي كرده است. چند هزار نيروي ديگر نيز در روز اول عمليات وارد مناطق ‌اشغالي شدند و انتظار مي‌رود در روزهاي سوم به بعد نيز ورود نيروهاي مبارز فلسطيني به جنوب فلسطين ادامه يابد.
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نيز اعلام کرد که برخی از نیروهای حماس همچنان قادر به ورود به شهرکها و مناطق صهیونیست‌نشین هستند. از سوي ديگر، روز دوشنبه، رهبران مقاومت فلسطين خطاب به رژيم اسرائیل اعلام كردند كه ارتش آماده ۳۰۰هزارنفره از رزمنده‌ها را در اختيار دارند.
اين آمار با واقعيت‌هاي موجود در نوار غزه نيز سازگاري دارد. براساس آمار سال ۲۰۲۱، جمعيت كل نوار غزه ۲ ميليون ۲۰۰ هزار نفر است و طبيعي است كه از اين ۲ ميليون نفر، حداقل ۳۰۰ هزار نيروي آماده رزم در غزه حضور داشته باشد. اين در حالي است كه تعداد نيروهاي ذخيره فراخوانده شده ارتش رژيم اسرائيل حدود ۱۱۰ هزار نفر اعلام شده است.

حتي رسانه‌های عبری زبان اعلام کرده‌اند که نيروهاي فلسطيني نه فقط در جنوب بلكه در مناطق شمالي رژيم صهيونيستي نيز نفوذ كرده‌اند. براساس گزارش تايمز اسرائيل، افراد مسلح نفوذ کرده به شمال فلسطین ‌اشغالی از سمت لبنان، وابسته به حماس و جهاد اسلامی هستند و با هماهنگي حزب‌الله موفق به نفوذ در اراضي شمالي شده‌اند.

در واقع نقطه قوت نيروهاي فلسطيني، نفوذ موفق نيروهاي مسلح به اراضي ‌اشغالي ۱۹۴۸ است و بعيد است كه ارتش رژيم صهيونيستي حتي در ميان مدت موفق به بازگرداندن كنترل كامل خود بر اراضي ‌اشغالي شود. از سوي ديگر، وضعيت كرانه باختري نيز در حال شعله‌ور شدن است و گروه مقاومت عرین‌الاسود كه به طور عمده در شهر نابلس مستقر است، طی بیانیه‌ای عموم فلسطینیان در کرانه باختری را به خیزش سراسری علیه ‌اشغالگران اسرائیلی دعوت كرد.

«بروس ‌هافمن» تحلیلگر ارشد ‌اندیشکده آمریکایی «شورای روابط خارجی» در تحلیلی با‌ اشاره به تهديد اسرائيل از سوي چند جبهه نوشت كه خطر یک جنگ دو جبهه یا شاید سه جبهه در صورت بروز خشونت در کرانه باختری، اسرائیل را تهدید می‌کند.

مناطق تحت نفوذ نيروهاي فلسطيني
با سپري شدن بيش از سه روز از عمليات طوفان الاقصي، همچنان بيش از دو برابر مساحت نوار غزه به عنوان ميدان جنگ ميان نيروهاي فلسطيني و نظاميان صهيونيستي دست به دست مي‌شود. مركز اطلاع‌رساني فلسطين اعلام كرده است كه در روز سوم عمليات، هنوز ۲۰ شهرک و ۱۱ پایگاه نظامی محل درگيري ميان نیروهای مقاومت و ‌اشغالگران صهيونيستي است. براساس اين گزارش، فلسطینی‌ها طي سه روز گذشته از ۸۰ نقطه با از ميان برداشتن حصارها، وارد شهرک‌های اسرائیلی شده‌اند.

وحشت و فرار دسته جمعی صهیونیست‌ها
همزمان با ادامه نبرد در مناطق ‌اشغالي، گزارش‌هاي مختلفي از صف خروج از اسرائيل منتشر شده است. سي.ان.ان گزارش داده است كه آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای تخلیه احتمالی اتباع خود از اسرائیل با استفاده از ناو‌های نیروی ‌دریایی است. رسانه‌های عبری هم از فرار دسته‌جمعی صهیونیست‌ها از مناطق مرزی با لبنان خبر دادند و تصاويري از صف خروج ماشين‌هاي سواري را منتشر كردند. عملیات طوفان الاقصی همچنين باعث تشديد رعب و وحشت اسرائیلی‌ها و هجوم آنها به فروشگاه‌ها شده، تا آنجا كه بسیاری از فروشگاه خالی از مواد غذایی شده‌اند و برخي اقلام غذايي مانند نان، شیر، تخم‌مرغ و حبوبات از قفسه‌های فروشگاه‌ها ناپديد شده‌‎اند. انتظار مي‌‎رود ادامه جنگ در مناطق ‌اشغالي تاثيرات اقتصادي بلندمدتي بر مناطق‌ اشغالي داشته باشد، چون روز گذشته نيز اعلام شد كه «شِکِل» به عنوان پول واحد رژيم اسرائیل در برابر دلار آمریکا به پایین‌ترین میزان در حدود هشت سال اخیر سقوط کرده است. سقوط پول واحد رژيم صهيونيستي تا بدان جا بحران‌ساز است كه همزمان بانک مركزي رژيم اسرائیل روز دوشنبه اعلام کرد که برای حفظ ثبات پول در طول جنگ، تا ۳۰ میلیارد دلار ارز خارجی در بازار آزاد خواهد فروخت. این اولین فروش ارز بانک مرکزی رژیم صهیونیستی در تاریخ است.

بمباران غزه با هزار تن مواد منفجره و بمب‌های فسفری
با وجود آن كه صهيونيست‌ها نتوانسته‌اند كنترل كامل خود را بر مناطق جنوب باز يابند، اما ارتش اسرائيل با بمباران وحشيانه غزه تلاش دارد تا بخشي از ناكامي‌ها و شكست‌هاي نظامي خود را بپوشاند. براساس گزارش ارتش رژیم صهیونیستی، روز گذشته بیش از هزار تُن مواد منفجره روی غزه ريخته شده است. به گفته سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، فقط در يك شب، بیش از ۸۰۰ هدف در نوار غزه بمباران شده است. به اذعان راديو ارتش اسرائيل، در ۲۰ ساعت بیش از ۲۰۰۰ مهمات به سوي غزه پرتاب شد که معادل ۱۰۰۰ تن بمب است. حتی خبر رسیده آنها با استفاده از بمب‌های فسفر سفید که سلاحی ممنوعه است، غیرنظامیان فلسطینی را وحشیانه به قتل می‌رسانند.

عدم كسب موفقيت از سوي صهيونيست‌ها باعث شده تا آنها به هر روش غيرانساني در برابر ساكنان نوار غزه دست بزنند و از همين رو روز دوشنبه، محاصره کامل غزه آغاز شد. آن گونه كه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام كرده، محاصره کامل علیه منطقه غزه با قطع كامل برق، انتقال غذا و سوخت آغاز شده است. همچنين دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل تایید كرده است كه تاکنون بیش از ۱۲۳ هزار نفر از ساکنان غزه در پی بمباران، خانه‌های خود را ترک کرده و آواره شده‌اند.

تصاويري نيز وجود دارد كه نشان مي‌دهد نیروهای ‌اشغالگر آمبولانس‌ها را در نوار غزه بمباران می‌کنند تا از انتقال مجروحان به بیمارستان‌ها جلوگیری کنند. شدت بمباران برخي مناطق در غزه تا حدي زياد است كه نيروهاي امدادي و آمبولانس‌ها نتوانسته‌اند افراد زخمي را در جنوب غزه جابه جا كنند. در سه روز گذشته بمباران غزه به شهادت ده‌ها كودك منجر شده و رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند در اين مدت بیش از ۹۰ کودک به شهادت رسیده‌اند. از طرف ديگر، صهیونیست‌ها بعد از قطع کردن برق و آب به روی مردم غزه، با بمب‌های ممنوعه فسفر سفید به فلسطینی‌ها حمله کردند. حملاتي كه مصداق بارز جنايت عليه بشريت به شمار مي‌رود.

كمبود غذا و تجهيزات در جبهه صهیونیست‌ها
گزارش‌هاي متعددي از كمبود امكانات اوليه در ميان نيروهاي ارتش رژيم صهيونيستي وجود دارد. روزنامه معاریو از قول يك سرباز اسرائيلي حاضر در خط مقدم جنگ گزارش داده است كه وضعیت بسيار خراب است و ما تجهیزات اولیه برای جنگ نداریم. اين سرباز همچنين گفته است كه ما هیچ راهی برای محافظت از خود در میدان جنگ نداریم،‌ اينجا حتي تجهیزات و جلیقه مورد نیاز هم نيست، اين کمبود تجهیزات بسیار آزاردهنده است. همزمان برخي تصاوير در رسانه‌هاي عبري زبان پخش شده كه در آن شهروندان عادي مشغول توزيع غذا و رساندن آذوقه و آب به نظاميان هستند.

بدترین روزها را سپري مي‌كنيم
اين روزها مرجع اصلي خبرها در سرزمين‌هاي‌ اشغالي منابع نظامي هستند و «جاناتان کانریکوس»، سخنگوی ستاد مشترک ارتش اسرائیل با انتشار يك ویدیو اعلام كرد كه «بدترین روزها در تاريخ اسرائيل را سپري مي‌كنيم.» به گفته کانریکوس، «تا به حال این همه اسرائیلی توسط یک عامل کشته نشده‌اند، چه رسد به عملیات دشمن در یک روز.» به نظر مي‌رسد كه انتشار آمار و تصاوير از شكست و تلفات صهيونيست‌‎ها آن‌قدر زياد است كه ارتش رژيم صهيونيست برخلاف روند معمول نتوانسته آمار تلفات خود را سانسور كند.
فروپاشي داخلي
ارتش و فرماندهان نظامي صهيونيستي هنوز در شوك حمله نيروهاي فلسطيني به سر مي‌برند. در عين حال گزارش‌هايي از فروپاشي داخلي نظاميان صهيونيست قبل از آغاز جنگ وجود دارد، تا آنجا كه برخی منابع مقاومت فلسطینی گفته‌‎اند که همکاری بعضی گروه‌ها در بدنه ارتش رژيم اسرائیل «یکی از کلیدها»ی غافلگیری خیره‌کننده صهیونیست‌ها در عملیات طوفان الاقصی بوده است. به گفته این منابع، اگرچه حماس و گروه‌های مقاومت فلسطین از گذشته زیرساخت‌های رزمی و اطلاعاتی گسترده‌ای برای عملیات علیه صهیونیست‌ها تدارک دیده بودند، اما یکی از عوامل موثر نیز نفوذ مقاومت در بدنه ارتش اسرائیل بوده است. بدنه‌ای که از فساد و به هم‌ریختگی سران صهیونیست‌ها به ستوه آمده و نسبت به آینده‌ اسرائیل کاملاً ناامید شده است.

همچنين روزنامه عبری زبان‌ هاآرتص گفته است كه نخستین ضربه از سوی حماس زمانی وارد آمد که از پهپادهای جدید در میادین نبرد استفاده کرد. این پهپادهای کوچک و ارزان قیمت، ساخت داخل بوده و موفق شدند سیستم‌های پیشرفته اسرائیل را هدف قرار داده و فلج کنند؛ سیستم‌های پیشرفته‌ای که ارزش آنها به صدها هزار و چه بسا میلیون‌ها دلار می‌رسد.

عمليات فريب حماس
يكي از غافلگيري‌هاي‌ اشغالگران از عمليات حماس، ورود نيروهاي اين گروه مقاومت به جنگ تمام عيار در سه جبهه زميني، دريايي و هوايي بود. رویترز به نقل از فردی که نزدیک به حماس است، گفت كه حماس اسرائیل را گمراه کرده بود و ماه‌هاي گذشته این‌گونه نشان می‌داد که آماده جنگ نیست.

روزنامۀ صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نيز در گزارشي اعتراف كرد كه در جنگ اخير به‌شدت تحقیر شدیم؛ چون ۳.۵ میلیارد شکِل (هر دلار معادل ۳ شکل است) هزینۀ احداث دیوار حائل با غزه بود ولی در روز نخست جنگ، فروریخت و به یک دیوار کاغذی تبدیل شد، میلیون‌ها اسرائیلی غافلگیر شده‌اند و از این جنگ که هیچ‌کس آمادگی آن را نداشت، به‌شدت ترسیده‌اند. این جنگ، توهین و تحقیر بزرگی است که ارتش اسرائیل نظیر آن را طی سال‌های گذشته مشاهده نکرده بود. نخستین تحقیر، اطلاعاتی بود. تحقیر بعدی، عبور آسان نیروی حماس از دیوار حائل بود. تحقیر سوم، بازگشت آسان به غزه به همراه ده‌ها اسیر اسرائیلی بود. تحقیر چهارم هم تأخیر اسرائیل در پاسخ به این نفوذ بود.

انقلابیون یمن و عراق وارد میدان می‌شوند!
همزمان رهبران مقاومت در عراق و یمن اعلام کرده‌اند، کاملا از فلسطینی‌ها حمایت می‌کنند. ‌هادی العامری حتی گفت اگر آمریکا وارد این جنگ شود، تمام اهداف این کشور در منطقه را هدف قرار می‌دهد. محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله نیز ضمن محکوم کردن حمایت رسمی امارات از رژیم صهیونیستی، نوشت: «امارات باید سکوت می‌کرد و چهره زشت خود را آشکار نمی‌کرد.» یمنی‌ها همواره نشان داده‌اند که پشت برادران خود در مقاومت فلسطین را خالی نمی‌کنند!

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«وعده صادق»، نقطه عطف رهایی مستضعفان
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
نماز؛ بازدارنده و نابود‌کننده بدی‌ها
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
جهاد خدمت‌رسانی در امتداد امیدآفرینی
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸
شهدای مدافع حرم بهترین الگو برای جوانان
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۱
راهبرد گروه‌های جهادی تحقق شعار سال باشد
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
برخورد ساده‌انگارانه با پیچیده‌ترین پروژه
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵
ناقوس مرگ در «انجیلسی»
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷