تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۲
کد مطلب : ۴۷۴۴۵۳
تصويب طرح جنجالی نتانياهو در كنست رژيم صهيونيستی باعث شده تا بسياری نابودی داخلی اين رژيم را پيش‌بينی كنند.
۰
plusresetminus
سیدحسن نصرالله از نابودی رژيم صهيونيستی می‌گوید
به گزارش بلاغ؛ آنچه این روزها در تل‌آویو شاهد آن هستیم، صحنه تمام عیار از یك «جنگ داخلی» است. این مسئله یك روند كوتاه‌مدت و گذرا نیست، بلكه جنگ داخلی تازه آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود كه این درگیری طولانی مدت باشد. تحولات فعلی تل‌آویو را نمی‌توان اعتراض و تظاهرات مسالمت آمیز نامید، بلكه اعتراضات از مرحله تظاهرات خیابانی عبور كرده و وارد فاز درگیری داخلی شده است.

اردوكشی‌های سیاسی احزاب متخاصم علیه هم در حال شکل‌گیری است و گروه‌های سیاسی در تل‌آویو مشغول آرایش جنگی و سنگربندی در برابر هم هستند. بزرگراه‌های اصلی تل‌آویو مسدود شده و به‌جای عبور ماشین‌ها، گروه‌های مختلف معترضان، خیابان‌ها و بزرگراه‌ها را به‌اشغال خود درآورده‌اند. تصاویر متعددی از پلیس‌های اسب‌سوار وجود دارد كه خشمگینانه به دل جمیعت می‌زنند. ضرب و شتم معترضان با باتوم، استفاده از گازهای‌اشك آور و ماشین‌های آب‌پاش در برابر شهروندان حكایت از آن دارد كه در تل‌آویو جنگ داخلی آغاز شده است.

اگرچه شهروندان صهیونیست از هفت ماه پیش علیه لایحه جنجالی نتانیاهو برای تغییر قوانین قضایی دست به تظاهرات و اعتراض زده بودند، اما این لایحه سرانجام روز دوشنبه در میان سیلی از مخالفت‌ها و اعتراضات در كنست از سوی نمایندگان تندرو به تصویب رسید. همین مسئله باعث شد تا تل‌آویو وضعیت جهنمی‌به خود بگیرد. اعتراضات بامداد سه‌شنبه آن‌قدر در تل‌آویو شدت گرفته بود كه در ساعات نیمه‌شب، یک افسر امنیتی با معترضان درگیر شد و اقدام به شلیک تیر هوایی کرد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد كه تا روشنایی هوا معترضان خیابان‌ها را در دست داشتند و از مواضع خود عقب‌نشینی نكردند. در میان این آشفتگی‌ها یك ماشین كامیونت، جمعیتی از معترضان را زیرگرفت كه بر اثر این حادثه سه معترض زخمی شدند. حال دو نفر از مجروحان این حادثه وخیم اعلام شده است. همزمان در ساعات آخر شب، شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که پلیس کنترل اوضاع را در خیابان ایالون در تل‌آویو از دست داده و معترضان بار دیگر آن را بستند. زخمی شدن 10 پلیس و بازداشت 25 نفر در اعتراضات روز سه‌شنبه تصویر روشنی از یك جنگ داخلی است.

نظرسنجی ‌‌هاآرتص میزان مخالفت با لایحه جنجالی نتانیاهو را تا 60 درصد اعلام كرده، اما با وجود این مخالفت گسترده، این لایحه جنجالی در پارلمان رژیم صهیونیستی موسوم به كنست به تصویب رسید. تصویب لایحه‌ای كه مخالفت 60 درصدی را با خود دارد، باعث ناامیدی ساكنان رژیم صهیونیستی از مجلس قانون‌گذاری و یا همان كنست شده است. از این رو شهروندان صهیونیستی بعد از این به‌دنبال خواسته‌های خود در كف خیابان‌ها هستند. كف خیابان همان جایی است كه اكنون جنگ داخلی صهیونیست‌ها در آنجا جریان دارد.

«ایهود اولمرت»، نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی نیز در گفت‌وگو با شبکه 4 تلویزیون انگلیس با تائید شروع جنگ داخلی تاكید كرد كه ما به سمت جنگی داخلی پیش می‌رویم. اولمرت در پاسخ به سؤال مجری که آیا شما واقعا به جنگ داخلی‌اشاره می‌كنید، تصریح کرد که بله، منظور من تمرد و نافرمانی مدنی با تمامی پیامدهای احتمالی آن بر ثبات دولت و قدرت آن برای انجام وظایف خود و فرمانبرداری بخش وسیعی از اسرائیلی‌ها از دولتی است که آن را غیرقانونی و نامشروع می‌دانند.

اسرائیل در حال نابودی است
همزمان با درگیری‌ها در تل‌آویو پس از تصویب لایحه نتانیاهو، هشدارهای بسیاری در خارج و داخل رژیم صهیونیستی درباره نابودی این رژیم اعلام شد. «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی، روز تصویب اصلاحات قضایی را بدترین روز برای رژیم صهیونیستی دانست و گفت که این حوادث موجب نابودی صهیونیست‌ها خواهد شد. همچنین «یائیر لاپید»، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در سخنانی با اعلام فراخوان برای اعتصاب سراسری تاكید كرد كه اقدامات نتانیاهو ما را به سمت یك نابودی داخلی می‌كشاند. «پاردو»، رئیس سابق موساد نیز با اعلام ناباوری از تحولات تل‌آویو گفت: «حرفی ندارم. واقعا باور نمی‌کنم که به این‌جا رسیده باشیم.» این هشدارها به‌ویژه با توجه به شدت گرفتن درگیری‌‎های داخلی در تل‌آویو اعلام شده است. جناح راست و افراطی كه اكنون قدرت را از طریق ائتلاف با نتانیاهو در دست دارد، بر گروه‌های مذهبی تندرو مانند حریدی‌ها متكی هستند و این گروه‌ها بدنبال وارد كردن اصول افراطی مذهبی در جامعه هستند. اصولی مانند جداسازی نژادی بیمارستان‌‌ها براساس قومیت عربی-یهودی و یا اجباری كردن نوع پوشش مذهبی در برخی مجامع عمومی. اجرای این اهداف به معنای پایان یافتن دموكراسی ادعایی و ظاهری در تل‌آویو خواهد بود.
 جنگ فرسایشی در تل‌آویو آغاز شد

هشدارهای زیاد دیگری نیز وجود دارد كه معتقدند تل‌آویو وارد گردونه جنگ فرسایشی شده است. پایگاه خبری وای نت در گزارشی تحلیلی نوشته است: «از این پس مورخان خواهند نوشت که چگونه اسرائیل وارد چاله حماقت شد، امروز همه مردم به طور مستقیم به چشم دیدند که چگونه افراطیون اسرائیل را در سایه حضور یک مرد ترسو ربوده و با خود بردند.» نویسنده این گزارش سپس می‌نویسد كه نخست‌وزیر در بدترین شرایط بی‌مبالاتی امنیتی قرار دارد، او حتی به خود زحمت برگزاری نشست کابینه امنیتی را هم نداد تا حداقل شرایط ارتش و نیروهای ذخیره را جویا شود. در بخش دیگری از گزارش وای نت تاکید شده است: «بسیاری از (مهاجران صهیونیست) امروز در شرایط یاس و افسردگی عمیق قرار گرفته‌اند، اما باید به آنها بگوییم که جنگ برای بازپس‌گیری دموکراسی و طولانی و مملو از فراز و نشیب است، این پایان راه نیست بلکه ابتدای آن است، باید جنگید، ما در اول راه یک جنگ فرسایشی برای دموکراسی اسرائیل هستیم.»

روز سیاه همراه با احتمال كودتا
تصویب لایحه جنجالی نتانیاهو آن‌قدر برای صهیونیست‌ها خبر بدی بود كه روز سه‌شنبه صفحه نخست روزنامه‌های عبری زبان در اعتراض به تصویب این لایحه با رنگ تمام سیاه منتشر شد. روزنامه‌های‌هاآرتص، یدیعوت آحارونوت، اسرائیل الیوم و کلکلیست، با انتشار صفحات نخست خود به رنگ سیاه، این‌طور نوشتند:«روز سیاه در اسرائیل». همچنین یك روز پس از تصویب طرح جنجالی نتانیاهو در كنست، ارزش سهام در بورس رژیم اسرائیل به شدت سقوط كرد و فعالیت بورس متوقف و تعطیل شد. از سوی دیگر، نارضایتی‌های گسترده در میان نظامیان باعث شده تا برخی منابع صهیونیست پیش‌بینی وقوع كودتای ارتش را داشته باشند. «محمد وتد» رئیس‌دانشکده حقوق شهر صفد در اراضی‌اشغالی و تحلیلگر پژوهشگاه امنیت رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبكه آی24 كودتای نظامی را محتمل ارزیابی كرده و هشدار داده است: «من وقوع یک کودتای نظامی علیه کابینه بنیامین نتانیاهو را بعد از تصویب لایحه جنجالی اصلاحات قضائی، محتمل می‌دانم.» به گفته این كارشناس عبری زبان، اگر دادگاه عالی تل‌آویو مصوبه پارلمان را مبنی بر محدود کردن اختیارات این دادگاه، رد کند و در صورت درگیری و تنش میان دستگاه قضا و پارلمان، وقوع این کودتا بعید نیست. این در حالی است كه همزمان با زمزمه‌ها درباره تحركات فزاینده نظامیان، نتانیاهو  در سخنرانی تلویزیونی گفته است كه نظامیان از سیاست به‌دور باشند.

جنایت در نابلس
همزمان با درگیری‌ها در تل‌آویو، نظامیان صهیونیست برای انحراف افكارعمومی به شهر نابلس در كرانه باختری هجوم آوردند. منابع محلی فلسطینی اعلام کردند که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی بامداد سه شنبه به شهر نابلس یورش برده و یک دستگاه خودرو را به گلوله بستند که طی آن 3 جوان فلسطینی به شهادت رسیدند.  رسانه‌های عبری‌زبان گزارش دادند که این سه فلسطینی در جریان درگیری مسلحانه با نیروهای‌اشغالگر در منطقه «جبل جرزیم»‌در شهر نابلس به شهادت رسیدند. وزارت بهداشت فلسطین هویت ۳ جوان فلسطینی شهید در نابلس را «سعد ماهر الخراز»، «منتصر سلامه» و «نور العارضه» اعلام كرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«وعده صادق»، نقطه عطف رهایی مستضعفان
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
نماز؛ بازدارنده و نابود‌کننده بدی‌ها
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
جهاد خدمت‌رسانی در امتداد امیدآفرینی
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸
شهدای مدافع حرم بهترین الگو برای جوانان
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۱
راهبرد گروه‌های جهادی تحقق شعار سال باشد
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
برخورد ساده‌انگارانه با پیچیده‌ترین پروژه
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵
ناقوس مرگ در «انجیلسی»
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷