تاریخ انتشارجمعه ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۴۷۱۵۹
در حالی طبق آمار ماسک زدن مازندرانی ها به مرز 90 درصد رسید، اما همچنان سایه شوم وضعیت قرمز از سر این استان عبور نمی کند، تعداد بیماران رو به افزایش است و چند هفته قرنطینه و محدودیت باز هم نتوانست این سیر صعودی را کاهش دهد.
۰
plusresetminus
مازندران در حال ورود به پیک سوم کرونا؛ مسافران همچنان در راه شمال/ ضعف نظارت‌ها؛ پاشنه آشیل سیر صعودی کرونا
به گزارش بلاغ؛در حالی طبق آمار ماسک زدن مازندرانی ها به مرز 90 درصد رسید، اما همچنان سایه شوم وضعیت قرمز از سر این استان عبور نمی کند، تعداد بیماران رو به افزایش است و چند هفته قرنطینه و محدودیت باز هم نتوانست این سیر صعودی را کاهش دهد.

استانی که از 12 شهر قرمز کرونایی کشور، با 10 شهر قرمز صدرنشین است و این در حالیست که تمام کشور امار ها به سمت نزولی پیش می رود در مازندران اما روال دیگری را طی می کند، هر چند امار ضد و نقیض فوتی ها در مازندران از صحبت وزیر بهداشت و رئیس علوم پزشکی وجود دارد؛ اما به گفته وزیر بهداشت 21 فوتی در شبانه روز گذشته امار وحشتناکی است که نشان می دهد، کرونا دست بر دار نیست.

 محدودیت های کرونایی در شهرهای قرمز سخت تر شده است، اما امارها همچنان بالاست، 29 آذر تعداد بیماران بستری یکهزار و 46 نفر بود، در 19 دی این امار به هزار و277  نفر رسید و از 82 فوتی در کشور 11 فوتی برای مازندران بود، که این تعداد در همین چند روز گذشته به هزار و 416 بیمار بستری تحت پوشش علوم پزشکی مازندران  و 216 بیمار در بابل رسیده است، وضعیتی که وزیر بهداشت هم تسکین ان نشد.

پاشنه اشیل این وضعیت چیست، با وجودی که در ظاهر محدودیت های کرونایی اجرا شده؛ چرا به کاهش روند بیماران منجر نشده است، تا کنون اجرای طرح محدودیت های کرونایی به 20 هزار جریمه خودرو انجامیده و 50 هزار خودرو برگشت داده شده، اما همچنان در داخل شهر پلاک های غیر بومی زیادی را شاهد هستیم؛ که نتیجه ضعف نظارت و اجرای درست ستاد اجرایی کروناست، که با وجود منع ترددها شاهد سیل مسافرت ها هسیتم.

نظارت در صدور کارت های تردد نیز ضعیف عمل شده بود و این با عادی انگاری جامعه و مراسمات دورهمی همه دست به دست هم دادند تا شاهد رشد مرگ عزیزان زیادی باشیم و مازندران را به موج سوم کشاند.

 مانند موج دوم که امل به بستری 400 بیمار رسیده بود، این روزها نیز حال خوشی ندارد، با وجود محدودیت های کرونایی هنوز به خوبی مدیریت نشده است، این شهرستان 4 هفته قرنطینه را پشت سر گذاشته بود؛ قرنطینه ای که به خوبی اعمال نشد و مغازه های نیمه باز زیادی مشغول حراج کرونا بودند.

 جدای از این پلاک های غیر بومی در شهر خبر از ضعف نظارت می‌کنند؛ اما در امل وضعیت به همین جا ختم نمی شود، در ییلاقات خبری از کرونا نیست خودروهای زیاد در اخر هفته نوید دورهمی های خانوادگی دارد که مجالی برای خودنمایی کروناست و پر واضح است که محدودیت‌ها در مازندران و همچنین آمل نتوانسته است تاثیر مثبتی داشته باشد و این در حالی است که همین محدودیت ها در شهرهایی با جمعیت میلیونی پاسخ مثبتی گرفته و همین موضوع باعث شده مردم با  شک و تردید نگاه کنند و کمتر جدی بگیرند، در حالی که پذیرش هر 10 بیمار ثبت شده به ازای یکصدهزار نفر وضعیت شهرستان را قرمز می کند.

جدای از این معین بودن بیمارستان آمل هم مزید بر علت شده که بیماران کرونایی را بیشتر از شهرهای اطراف بدانند در حالی که به گفته مسئولین این شهرستان بیشترین امار بیماران کرونایی در بیمارستانهای آمل خود آملی ها هستند.

روستاهای امل نیز وضعیت بهتری ندارند، به گفته رئیس بهداشت و درمان با وجود کم تر بودن جمعیت از شهر، 50 درصد بیماران بستری روستاییان هستند.

*بستری هزار و ۴۳۵ بیمار کرونایی در مراکز درمانی


رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز گفت: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل‌ها، 10 شهرستان در مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند.
 
سیدعباس موسوی افزود: در حالی که بیشتر استان‌های کشور پیک سوم شیوع کرونا را پشت سر گذاشته‌اند، این استان در حال ورود به پیک سوم است و با وجود این وضع، مسافران باز هم به استان مازندران وارد می‌شوند.
 
وی با اعلام اینکه کرونا خطرناک‌تر از همیشه است،‌گفت: کوچکترین بی احتیاطی و سهل انگاری می تواند خطرساز باشد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از انجام تمهیدات ویژه‌ برای کنترل کووید ۱۹ در روستا‌های استان خبر داد و گفت: این تمهیدات ویژه به صورت رنگ بندی برای جمعیت روستایی مشخص شد و به فرمانداری‌ هر شهرستان ارسال شد.
 
این مسئول اظهار کرد: بر این اساس اقدامات پیشگیرانه از شیوع بیماری کرونا در روستا‌های استان توسط بهورزان، بخشداران، دهیاران، شوراها، سازمان‌های مردم نهاد پایگاه‌های مقاومت، مراکز بهداشتی و روستاییان انجام می‌شود.
 
موسوی گفت: روستائیان که عمدتا تولید کننده محصولات کشاورزی و دامی هستند با شیوع ویروس منحوس کرونا بیش از قشر‌های دیگر دچار آسیب شده‌اند.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۴۷ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در سطح استان بستری شدند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: در این مدت ۲۲۶ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.
 
وی تصریح کرد: هم اکنون هزار و ۴۳۵ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۲۷۸ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

2 هزار و 500 تخت در بیمارستان های دولتی مازندران قرار دارند و امارها از سی بهمن سال گذشته تا کنون به بیش از 40 هزار نفر بستری رسیده است که حدود 2 هزار نفر انان جان باختند و از این تعداد 70 درصد سالمند بودند.

افزایش شهر های قرمز مازندران به 10 شهرستان

 شهرستان های قرمز استان مازندران از پنج شهرستان به ۹ شهرستان افزایش یافت.

آخرین بروز رسانی وضعیت رنگ‌بندی رسمی شهرستان‌ها توسط نرم افزار ماسک اعلام شد که افزایش مناطق قرمز کرونایی در مازندران را نشان می دهد.
 
طبق آخرین بروز رسانی رنگ بندی کرونایی کشور در نقشه نرم افزار ماسک، هم اکنون در استان مازندران شهرستان‌های ساری، نکا، قائمشهر، جویبار، سوادکوه، بابل، فریدونکنار، آمل ، تنکابن و رامسر در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته اند و مابقی شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی هستند.
 
 انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲