تاریخ انتشارجمعه ۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷
کد مطلب : ۱۳۷۴۷۳
محشر را می‌شد در منای امسال با انبوه قربانیانی که از کشورهای مختلف برای مناسک حج به این سرزمین مقدس شتافته بودند، به چشم دید که با بی‌کفایتی جنایتکاران آ‌ل‌سعود، خود قبل از انجام قربانی، قربانی سکوت و بی‌تفاوتی جهان اسلام شدند.
۰
plusresetminus
منا یا سلاخی انسان‌ها؛ آل‌سعود در منا محشر به پا کرد/چرا سازمان حج و بعثه تنها دل خود را به اعزام زائر به هر قیمتی خوش می‌کند؟
‌به گزارش خبرنگار بلاغ، فاجعه منای امسال متعاقب حوادث مشابه سال‌های قبل در شرایطی اتفاق افتاد که هیچ‌گاه این‌گونه آشکار در پرترافیک‎‌ترین لحظات، راه اصلی عبور میلیون‌ها زائر همانند امسال تنها برای عبور تشریفاتی چند شاهزاده بسته نمی‌شد، تا فاجعه اینگونه شکل گیرد.

این سرزمین که ملک طلق یک خاندان نیست

یکی از مدیران کاروان‌های مازندرانی حاضر در منا طی گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، موضوع حج و قربانیان هر ساله حج تمتع را یکی از مشکلات جدی جهان اسلام دانست و گفت: هر سال خاندان بی‌کفایت آل‌سعود به بهانه‌هایی از زائران کشورهای مختلف قربانی می‌گیرند و این حرکت‌شان دقیقاً در راستای اعتقاد ضددینی‌شان است که همه مسلمانان را کافر می‌دانند و گرفتن جان‌شان را واجب.

وی مدیریت بر عملیات حج را با توجه به هرساله بودن این مناسک، کار چندان دشواری ندانست و اظهار کرد: بررسی عمیق مجموعه عملیات حج و تکراری بودن این فرایند، موضوع غامضی نیست که کشوری همانند عربستان با آن همه امکانات و اعتبارات نتواند از عهده آن برآید. باید اعتراف کرد که بخشی از فوتی زائران در هر سال ناشی از تعمد حکومت سعودی است که متاسفانه هر ساله بدون استثناء، عملیات تمتع با تلفات جانی زائران مواجه است که ناشی از رقابت قدرت در درون حاکمیت سعودی‌ها است.

وی در پایان یادآور شد: آل‌سعود با این سرزمین به‌گونه‌ای برخورد می‌کند، که انگار سرزمین وحی ملک طلق این خاندان است و به هر شکلی که بخواهند می‌توانند با آن رفتار کنند.

مهمان خدا یا اسیر دست آل‌سعود

یکی دیگر از مدیران کاروان مازندرانی با تاثر و چشمانی اشکبار می‌گوید: خدا نبخشد آل‌سعود را که این شکل زائران بیگناه از کشورهای مختلف را به کشتن می‌دهد.

وی با بیان اینکه این‌ها مهمانان خدا هستند یا اسیران دست آل‌سعود، ادامه می‌دهد: این که مردم ایران و سایر کشورها فقط خبر این فاجعه را می‌شنوند با بودن و دیدن این صحنه‌های عجیب از جان دادن گروهی زائران، خیلی فرق می‌کند.

او که نمی‌تواند جلوی گریه خود را بگیرد، تنها به گفتن این عبارت که: «واقعاً فاجعه وحشتناکی بود، بسنده می‌کند.»

جهان اسلام فکری برای حقوق اولیه مهمانان خدا بکند 

خانم طبری زائر مازندرانی از رفتار تحقیرآمیز ماموران سعودی با زائران می‌گوید و می‌افزاید: از ابتدای ورود به مدینه منوره و مکه معظمه شاهد رفتار به‌غایت تحقیرکننده ماموران سعودی بوده‌ایم که کم‌ترین ارزش برای زائران به‌ویژه زائران ایرانی قائل نبودند و این نیست مگر به‌واسطه افکار پوشالی القایی به آنان از سوی حکام‌شان.

وی که دبیر آموزش و پرورش خود را معرفی کرده، عدم برخورد قاطع مسئولان کشورمان با موضوع مدیریت جهان اسلام بر سرزمین مقدس مکه و مدینه را عامل گستاخی خاندانی بی‌لیاقت و جنایتکار ذکر کرد و ادامه داد: آیا درک این مسئله خیلی دشوار است که از یک خیابان و معبر نمی‌توان چندین برابر ظرفیت آن استفاده کرد و طبیعی است که دادن ترافیک چند ده برابری به یک خیابان، نوعی به قتلگاه فرستادن عابران است و آیا سعودی‌ها که 80 سال است هر ساله این مسئله را تجربه می‌کنند، از درک این موضوع بدیهی عاجز بودند یا اینکه می‌خواهند از سکوت و بی‌تفاوتی جهان اسلام به‌ویژه کوتاه آمدن‌های پیوسته مسئولان ایرانی در قبال جنایات هر ساله‌شان سوءاستفاده کنند؟!

حج با وضعیت کنونی، به‌هیچ‌وجه قابل تحمل نیست

خواهر دیگری که از مازندران است، می‌گوید: قبل از سفر از برخوردهای غیرانسانی سعودی‌ها شنیده بودم، اما در عمل بدتر از تصور قبلی‌ام را شاهد بوده و هستم. واقعاً جان زائران برای سعودی‌ها هیچ ارزشی ندارد. حرمت و احترام ضیوف‌الرحمان که آن همه از آن گفته می‌شود، در این کشور چیزی جز افسانه نیست.

وی خطاب به روسای کشورهای اسلامی گفت: چرا حقوق شهروندان خودتان در این سرزمین را مورد پیگیری قرار نمی‌دهید؟ این که نیست فقط برای انجام اعمال حج، مسلمانان ناچار به تحمل هر خسارت و هزینه شخصیتی باشند، چرا دولتمردان کشور ما به این مسئله مهم توجه نمی‌کنند؟ چرا سازمان حج و به‌ویژه بعثه مقام معظم رهبری تنها دل خود را به اعزام زائر به هر بها و هزینه‌ای خوش می‌کنند و تنها آمار ارائه می‌دهد؟

این خواهر زائر با اشاره به این نکته که حج کنونی به‌هیچ‌وجه قابل تحمل نیست و با عزت و کرامت مسمانان در تعرض است، در ادامه می‌افزاید: پیام‌ها و فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه حج و این سرزمین سرشار از نکات ارزشمند و بالنده است که در حفظ حرمت و شأن زائران بیت‌الله‌الحرام از سوی مسئولان کشورمان به‌ویژه دولت جمهوری اسلامی ایران باید جدی گرفته شود.

مسئولان! شما را به خدا، این فاجعه را دچار مرور زمان نکنید


زائر دیگری که خود را از اهالی قائم‌شهر معرفی کرد، عمق فاجعه را فراموش‌نشدنی برای خود ذکر کرد و گفت: مردم از راه‌های دور تنها از این واقعه خبرهایی می‌شنوند اما عمق فاجعه بسیار زیاد است و اگر از سوی دنیای اسلام، به‌ویژه از سوی مسئولان کشورما پیگیری نشود و به‎تدریج به‌دست فراموشی سپرده شود، فردای قیامت همه‌شان باید پاسخگوی خون‌ها و جان‌های بیگناهان و مهمانان خدا باشند.

وی فاجعه منا را سناریوی طراحی‌شده آل‌سعود دانست و از رئیس جمهور کشورمان خواست تا فریاد خاموش حجاج کشته‌شده در منا را به گوش جهانیان از طریق تریبون سازمان ملل برساند.

وی در پایان گفت: مسئولان! در قبال این جان‌های پاک احساس مسئولیت کنید، مبادا این موضوع مهم و اساسی هم دچار مرور زمان شود و شما آن را به فراموشی بسپارید، چرا که این فراموشی شراکت در جنایات آل‌سعود و پایمال کردن خون بیگناهان و تشویق آمریکا و آل‌سعود به ادامه جنایات‌شان است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چیستی حسنات دنیا و آخرت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱