تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۱
کد مطلب : ۵۷۰۵۱
سیاست باید علم زده شود تا ملاک و معیار رد یا پذیرش افراد گرایش ها و جناح بندی های سیاسی نباشد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از روابط عمومی دانشگاه مازندران عباس یزدانی امروز در نشست صمیمی جذب اعضای هیئت علمی در بابلسر اظهار داشت: کشور ما در داشتن منابع طبیعی جزو 10 کشور برتر دنیا بوده و از نعمت خدادادی نفت، گاز، منابع طبیعی و سرمایه های انسانی مطلوبی برخوردار است.
 
وی با اشاره به اینکه امروز مهم ترین هدف ما در مرکز جذب اعضای هیئت علمی این است که از دانش آموختگان برتر، نخبگان و بهترین های علمی که بتوانند عامل توسعه و پیشرفت و رشد کشور باشند بهره گیریم، بیان داشت: گر چه از نظر قوانین، مقررات و آیین نامه های جذب تغییر چندانی نداشته  اما یکی از رویکرد های مهم و استراتژیک را در این دوره شاهد هستیم و آن اتخاذ ساز‌ وکار مناسب و مطلوب جذب اعضای هیات علمی است به گونه ای که از سیاست زدگی به دور باشد.
 
یزدانی یکی از آفت های مراکز آکادمیک و دانشگاهی را سیاست زدگی دانست و خاطرنشان کرد: سیاست باید علم زده شود و تلاش ما در هیئت جذب این است که فرایند جذب را از جناح بندی های سیاسی دور کنیم تا ملاک و معیار رد یا پذیرش افراد گرایش ها و جناح بندی های سیاسی نباشد.
 
معاون مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: این به آن معنا نیست که استاد دانشگاه ما مواضع سیاسی نداشته باشد بلکه باید به عنوان یک فرصت به آن نگریسته شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چیستی حسنات دنیا و آخرت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱