تاریخ انتشارجمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۲
کد مطلب : ۴۸۵۷۹۰
استاندار مازندران برنج را ثروت کشور خواند و گفت: دستان ناپاک سودجویان و متخلفان برنج باید قطع شود.
۰
plusresetminus
مقابل متخلفان برنج قاطع ایستاده‌ایم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ»؛ سیدمحمود حسینی‌پور پنجشنبه‌شب در آئین نشاء برنج مکانیزه  مازندران که با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و دیگر مسئولان اجرایی بصورت مکانیزه در شالیزارهای روستای فیروزکلای عليا شهرستان آمل انجام شد، اظهار کرد: کشت صنعتی را خانواده این مرحوم اولیایی به نام خود ثبت کردند و این از افتخارات استان است، از اینکه راه موثر و مهم پدر را فرزندان آن ادامه دادند.

وی با بیان اینکه کشاورزی با فرهنگ و تمدن و ارزش‌های مازندران به عنوان یک فرهنگ ثابت و پایدار اجین شده است، عنوان کرد: مردم مازندران علی‌رغم سختی‌ها و گرفتاری‌ها در امر تولید برنج وجود دارد، کشت برنج را معنوی و عبادت می‌دانند؛ هرگز از برنامه کاری خود جدا نکردند و برای امنیت غذایی جهت فروش و تغییر کاربری مقاومت می‌کنند، دولت نیز در قبال این حرکت معنوی حرکتی حمایت می‌کند.

استاندار مازندران تصریح کرد: علی‌رغم تلاش مردم مازندران در تولید برنج برای رساندن به مرحله صادرات و مواجهه با رقابت‌های جدید کشورهای اطراف در زمینه کیفیت و کمیت دچار مساله شدیم، از اهداف دولت برای تضمین تولیدات کشاورزان راهکارهایی را ارائه دهد که بیشترین تلاش در امر صادرات و ارزش‌گذاری برنج صورت گرفت.

وی برنج را ثروت کشور خواند و اظهار کرد: عده‌ای در زمان تولید خریداری کرده و ذخیره و سپس در زمان دیگر به فروش می‌رسانند و قیمت‌ها را تغییر می‌دهند، این مساله شناسایی شده و تیمی جهت رسیدگی به این موضوع گذاشته شد و کامل این مشکل رفع می‌شود.

حسینی‌پور با اعلام اینکه باید دستان ناپاک سودجویان و متخلفان برنج قطع شود، خاطرنشان کرد: اینها در جهت حمایت کشاورزان هیچ کاری نکردند، باید به کشاورز کمک شده و تا پایان تولید دستش به سمت واسطه‌گران دراز نشود کشاورزان نیاز هست همکاری لازم را داشته باشند.

وی وجود اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی را نقش مهمی در حمایت از کشاورزان دانست و  تصریح کرد: با برند موسسه خود وارد بورس شوند و این رقابت واقعی خواهد بود.

استاندار مازندران ادامه داد: وظیفه مجموعه جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای بسیار سنگین است و باید از تکنولوژی جدید و به روز مورد استفاده قرار داد که در غیر این صورت مطمئناً کشاورزی خود را از دست می‌دهیم.

وی یکی از راهبردهای اساسی در جهت کاهش مصرف آب را ورود شرکت‌های دانش‌بنیان و دستگاه‌های متولی عنوان کرد و افزود: مازندران در سطح کشور بیشتر بارش را دارد و این موجب مهاجرت‌ها زیاد شده است، باید همه امکانات و تجهیزات خود را به کار ببریم، امسال با همکاری و همدلی در جهت مصرف آب با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

حسینی پور با بیان اینکه رویکرد جهاد کشاورزی باید متحول شود، اذعان کرد: در جهاد کشاورزی پای دانش‌بنیان باز شده، باید از رفتارهای سنتی دوری و از تکنولوژی جدید استفاده ببریم.

وی به ظرفیت الگوی هلند در شهرستان آمل اشاره کرد و افزود: اگر این تکنولوژی هلند در آمل پیاده شود، در جهت تولید برنج مطمئناً به خودکفایی می‌رسیم، در این شهرستان سرمایه‌گذارانی هستند که یک برند ویژه و شناخته شده تکنولوژی هلند را به کار گرفتند.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: آمل می‌تواند پایتخت صنعت کشاورزی هلند شود، باید حرکتمان به جلو باشد و نباید متوقف شویم.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱