تاریخ انتشارجمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵
کد مطلب : ۴۸۵۶۶۵
امام جمعه بابل گفت: دشمن با ترویج تفکر بی‌حجابی درصدد از بین بردن هویت ما است.
۰
plusresetminus
دشمن با ترویج تفکر بی‌حجابی دنبال هویت ماست
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ»، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در خطبه‌های نماز جمعه بابل اظهار کرد: از دستاوردهای ماه مبارک رمضان حفاظت کنید و انسان از برکت بخشش و غفران الهی غافل نشود. عباداتی که در ماه مبارک رمضان داشتید از جمله حضور در نمازهای جماعت را بعد از ماه مبارک ادامه دهید.

وی بیان کرد: مساجد ما گرم‌تر و با برکت‌تر باشد و حضور مومنین به صورت پرشور همچنان ادامه پیدا کند. از متولیان مساجدی که هر سه وعده نماز را به جماعت اقامه می‌کردند و در این امر اهتمام دارند، تشکر می کنم. در امر عبادی مداومت داشته باشید ولو کم باشد این اتصال را نگه دارید.

امام جمعه بابل با اشاره به اینکه هشتم شوال روز حزن شیعه و تخریب قبور مطهر ائمه و شهدای بقیع است، تصریح کرد: وهابیت با تفکر تاریک و سخیف خود دست به تخریب قبور مطهر ائمه زد فرصتی فراهم بشود تا‌ این قبور به آن شکوه برگشته و فرصت زیارت شایسته فراهم شود.

روحانی گفت: بازخوانی مطلب رهبر معظم انقلاب اسلامی که در خصوص حجاب در خطبه روز‌عید فطر فرمودند، پیرو تذکراتی که از قبل هم فرمودند و انتظار داشتند این حساسیت و تذکر را مسئولان اجرایی کنند. اما تاسف می‌خورم که از سوی مسئولان ذی‌ربط خبری نشد.

این مسئول ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در خصوص بی حجابی افسارگسیخته اظهار نگرانی کردند زیرا دشمن درصدد است ما را دچار این چالش تحمیلی کند. حجاب یک ارزش پذیرفته شده و عفت برای مردان ما ارزش است. نخست وزیر رضاخان در خاطراتش می‌گوید که تصور می کردیم با برداشتن حجاب به پیشرفت می رسیم اما بعد از چند سال آنچه داشتیم را نیز از دست دادیم.

وی اظهار کرد: عبارت رهبر معظم انقلاب درخصوص مساله عفاف و حجاب حاوی گلایه بود که مسئولان با تسامح و تساهل از کنار این مساله گذشتند و اقدامات انجام شده هم گزینشی و سطحی بود. هیچ وقت حجاب برای مسلمان تحمیلی نبود. حجاب امری فکری، فطری و اسلامی است. در کنار اولویت‌های ما، حجاب از اولویت‌های مهم است. دشمن با ترویج تفکر بی‌حجابی درصدد از بین بردن هویت ما است. حجاب یک واجب شرعی سیاسی و خط مقدم برای ما می‌باشد.

امام جمعه بابل گفت: تعابیر رهبر معظم انقلاب ناشی از عدم رضایت ایشان‌ از عملکرد مسئولان در مساله حجاب است. بیش از سی دستگاه در امر‌حجاب مسئولیت دارند. شایسته است دست در دست یکدیگر بدهند و رضایت خداوند متعال و رهبر معظم انقلاب را برای ترویج عفاف و مقابله با بی‌حجابی تامین کنند. صداو‌سیما و دستگاههای فرهنگی در امور حجاب مسئولیت مهمی دارند. البته از تحول و تغییری که به صورت نسبی در صدا و سیما بوجود آمد، تقدیر و تشکر‌ می‌کنم.

روحانی افزود: از فرماندهی انتظامی که از فردا طرح نور و صیانت از حجاب و عفاف را اجرا می‌کنند، تشکر‌ می‌کنم که غیرتمندانه مسئولیت را برعهده گرفتند هر چه که از دست ما باشد در حمایت از عزیزان انتظامی دریغ نخواهیم کرد. یاد شهدای گرانقدر انتظامی به ویژه شهدای اخیر را گرامی می‌داریم.

وی گفت: شهادت فرزندان اسماعیل هنیه عضو ارشد حماس که در پی شهادت ۶۰ نفر از مجموعه خانواده ایشان توسط رژیم صهیونیستی انجام شد را تسلیت عرض می‌کنم، ملتی که اینگونه فرهنگ ایثار و شهادت را داشته باشد به فتح و پیروزی خواهد رسید.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳