مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تاکید کرد:

لزوم تقویت تعاونی‌ها برای مشارکت در عرصه اقتصاد

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۴۸۵۶۴۲
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: نگاه دولت در سال جدید اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از طریق تشکیل تعاونی‌ها است.
۰
plusresetminus
لزوم تقویت تعاونی‌ها برای مشارکت در عرصه اقتصاد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ»، علی باقری در حاشیه جلسه بررسی راهکارهای تحقق شعار سال در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری، اظهار کرد: حدود ۱۰ سال است تمام شعار سال رهبری در حوزه اقتصادی است و این موضوع حاکی از اهمیت و اولویت مسئله اقتصادی کشور و دغدغه جدی و اساسی مقام معظم رهبری است.

وی بیان کرد: امیدواریم در سال جهش تولید با مشارکت مردم توجه ویژه‌ای به تعاونی‌های فعلی و تشکیل تعاونی‌های جدید شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تشکیل ۱۴ هزار و ۹۲۱ تعاونی در استان را نشان از روحیه مشارکت جمعی دانست و افزود: در حال حاضر ۷ هزار و ۷۰۰ تعاونی فعال داریم و با نگاه ارزشمند استاندار مازندران شاهد توسعه بخش تعاون و اثرات مثبتی آن در استان باشیم.

باقری تصریح کرد: با کمک همه دستگاه‌های اجرایی و در راستای شعار سال و اجرای سند توسعه تعاون دریچه جدیدی در سال جدید برای توسعه بخش تعاون باز کنیم.

وی اقتصاد تعاون را در مسیر نوین رشد تولید با مشاکت مردمی دانست و گفت: شورای هماهنگی توسعه تعاون به ریاست استاندار در مازندران و به ریاست فرمانداران در شهرستان‌ها تشکیل شده و با هم افزایی به‌دنبال توسعه این بخش مردمی در استان هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام اینکه بیش از هفت درصد اقتصاد استان در بخش تعاون است که بالاتر از متوسط کشوری است، گفت: آماده تسهیل برای تشکیل تعاونی برای مردم هستیم و در همه بخش‌ها و رسته‌ها این آمادگی وجود دارد.

این مسئول با بیان اینکه در دولت‌های گذشته نگاه به بخش تعاون جدی نبود و باور تعاون ضعیف بود، اظهار کرد: در دولت سیزدهم این باور به صورت عملی وجود دارد و تصویب و ابلاغ سند توسعه تعاون بعد از سالیان طولانی گواه این امر است

باقری خواستار معرفی الگوهای موفق تعاونی برای کمک به توسعه این بخش شد و خاطرنشان کرد: نگاه دولت در سال جدید اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به‌ویژه از طریق تشکیل تعاونی‌ها است

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی سامانه جستجوی شغل کمک زیادی به ایجاد بانک اطلاعاتی کارجویان خواهد کرد، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید در راستای اجرای سند توسعه تعاون و ایجاد اشتغال در بستر تعاونی‌ها اقدام کنند و این مهم در جلسه شورای هماهنگی توسعه تعاون به ریاست استاندار رصد خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران افزود: بخش اعظمی از تسهیلات و اعتبارات اشتغالزایی نیز باید به سمت تعاونی‌ها سوق داده شود، زیرا مشوق‌ها اثر مثبتی خواهند داشت.

باقری تصریح کرد: تسریع در اجرای سند توسعه تعاون و افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد استان دستگاه‌های اجرایی کارگروهی را در محل آن دستگاه ویژه بخش تعاون تشکیل دهند و این موضوع به صورت قرارگاهی در استان پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در بخش تعاون توجه ویژه به بحث تشکیل تعاونی‌های توسعه روستایی، تعاونی‌های حوزه گردشگری، صنایع تبدیلی، محصولات باغی و گلخانه ای، اقتصاد مرتبط با دریا، مشاغل خانگی، محصولات کشاورزی، دانش بنیان و... است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: مردم می توانند در این زمینه‌ها نسبت به تشکیل تعاونی اقدام کنند و خطوط اعتباری و تسهیلات نیز از اقدامات حمایتی دولت در این زمینه خواهد بود.

باقری با اشاره به اینکه گروه‌های مردمی می‌توانند به عنوان تولیدکننده در قالب‌های مختلف حضور پیدا کرده و به این شکل در اقتصاد کشور نقش داشته باشند، گفت: در تحقق شعار سال توجه به دو کلید واژه جهش تولید و مشارکت مردم آن هم برای دو موضوع اقتصادی تولید و مشارکت دارای اهمیت است.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳