تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۹
کد مطلب : ۴۸۵۵۹۹
رئیس پلیس فتا مازندران گفت: مردم فریب برخی از آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی با وعده‌های حراج آنلاین و تخفیف ویژه عید سعید فطر را نخورند.
۰
plusresetminus
مردم فریب حراج‌ آنلاین ویژه عید فطر را نخورند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ به نقل از خبرگزاری پلیس؛ سامع خورشاد با توجه به تبلیغات گسترده حراج ویژه عید فطر در فضای مجازی، اظهار کرد: مجرمان سایبری با ارائه طرح فروش کالاهای ارزان قیمت و طرح‌های وسوسه انگیز اقلام خوراکی، لوزام خانگی و سایر ملزومات ضروری را در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی، با قصد ترغیب شهروندان تبلیغ می‌کنند.

وی افزود: کلاهبرداران با ایجاد انگیزه در خریداران، با قیمت‌های پایین‌تر از عرف بازار با مهندسی اجتماعی و چرب زبانی اعتماد خریدار را جلب کرده و از شهروندان می‌خواهند نیمی از پول کالای سفارشی خود را واریز کرده و پس از دریافت کالا مابقی وجوه را واریز کنند.

خورشاد ادامه داد: هموطنان بعد از واریز وجوه به حساب کلاهبردار هیچگونه کالایی دریافت نمی‌کنند و در اغلب موارد شخصی پاسخگو نیست و یا کالای تحویلی به آنها تقلبی و متفاوت با کالای انتخابی می‌باشد.

رئیس پلیس فتا مازندران به شهروندان توصیه کرد: فریب برخی از پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی در کانال‌ها و گروه‌ها با وعده‌های حراج آنلاین، تخفیف ویژه عید سعید فطر، قیمت‌هایی باور نکردنی را نخورند و اگر قصد خرید آنلاین را دارند حتما از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند، زیرا این فروشگاه‌های اینترنتی در عین مجاز و معتبر بودن ملزم به رعایت قوانین نیز هستند.
 
وی بیان کرد: از پرداخت‌های اینترنتی از طریق شبکه‌های اجتماعی به افراد ناشناس و یا واریز هرگونه وجه حتی مبالغ کم به‌عنوان بیعانه برای خرید آنلاین جدا خودداری کنید و در هنگام خرید آنلاین حتما توجه داشته باشید که درگاه بانکی فیشینگ نباشد؛ درگاه پرداخت بانکی به آدرس https:‎//xxx.shaparak.ir است و هرگونه درگاه بانکی که shaparak.ir را در ادامه نداشته باشد می‌تواند درگاه فیشینگ باشد که برای سرقت اطلاعات بانکی شهروندان طراحی شده است.

خورشاد از هموطنان درخواست کرد: توصیه‌های پلیس فتا را جدی گرفته و آنها را به کار ببندید تا در معرض این‌گونه کلاهبرداری قرار نگیرید و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارند.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳