رئیس کل دادگستری مازندران اعلام کرد:

اعاده به‌وضع سابق ۱۶ هکتار از اراضی جنگلی در نوشهر

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸
کد مطلب : ۴۸۵۵۸۴
رئیس کل دادگستری مازندران از اعاده به وضع سابق بیش از ۱۶ هکتار از اراضی جنگلی جلگه‌ای در شهرستان نوشهر خبر داد.
۰
plusresetminus
اعاده به‌وضع سابق ۱۶ هکتار از اراضی جنگلی در نوشهر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ به نقل از دادگستری مازندران، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری از اعاده به وضع سابق بیش از ۱۶ هکتار از اراضی جنگلی جلگه‌ای در شهرستان نوشهر خبر داد و افزود: مستحدثات غیرمجاز موجود در این زمین‌ها شامل ساختمان، کارگاه، اتاقک‌های نگهبانی، زمین تنیس و زمین چمن مصنوعی نیز با صدور دستور قضایی تخریب و زمین‌های جنگلی جلگه ای مذکور به حالت سابق بازگشت.

رئیس کل دادگستری مازندران ادامه داد: این زمین‌ها در منطقه ییلاقی روستای علی‌آباد عسگرخان واقع بوده که در راستای تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی زراعی و باغی و در راستای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری استان با صدور دستور قضایی و هماهنگی به عمل آمده با جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، نسبت به اعاده به وضع سابق و بازگشت زمین‌ها به حالت قبل اقدام شد.

وی گفت: در راستای اجرای دو فقره حکم خلع ید صادره از محاکم قضایی سه هزار مترمربع از اراضی ملی در روستای میکلا شهرستان قائم‌شهر خلع ید و تحویل منابع طبیعی شد.

اکبری خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها و نهادهای مسئول مطابق قانون وظیفه صیانت و جلوگیری از تصرف غیرمجاز اراضی را دارند و باید ضمن توجه به حدود اختیارات قانونی خود اقدام جدی در راستای پیشگیری از تصرفات را در دستورکار قرار دهند.

وی تصریح کرد: حفظ و حراست و مراقبت از اراضی ملی جز با همکاری سازمان‌های ذیربط، شورا‌های اسلامی روستاها، دهیاران، همیاران طبیعت و مردم امکان‌پذیر نخواهد بود.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳