مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران خبر داد:

آغاز خرید تضمینی کلزا و گندم در مازندران از اردیبهشت‌ماه

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸
کد مطلب : ۴۸۵۵۶۱
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران از آغاز خرید تضمینی کلزا و گندم در استان از اردیبهشت‌ماه امسال خبر داد.
۰
plusresetminus
آغاز خرید تضمینی کلزا و گندم در مازندران از اردیبهشت‌ماه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، عباسعلی وفائی نژاد بعد از ظهر امروز در جلسه هماهنگی خرید تضمینی دانه روغنی کلزا و گندم در مازندران برای فصل زراعی جاری ضمن تاکید بر برداشت زودهنگام محصولات کشاورزی با توجه به وضعیت آب و هوایی استان، مشکلات و دستورالعمل‌های خرید تضمینی کلزا و گندم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ضمن تشکر از دستگاه‌های همکار در امر خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سال گذشته، افزود: در سال گذشته ۱۱۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شد که این رقم از میانگین ۱۰ ساله استان بیشتر بود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران تصریح کرد: در سال گذشته به منظور حمایت از کشاورزان استان ۳۰ هزار تن گندم با رطوبت بالا خریداری شد که در این زمینه، کارخانجات آرد بیشترین همکاری را داشتند.

وفایی‌نژاد تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم با وزارت جهاد کشاورزی در راستای حمایت از تولید محصولات کشاورزی در استان‌های با رطوبت بالا باید صورت پذیرد تا حدالامکان هیچ کشاورزی آسیب نبیند.

این مسئول افزود: مقرر شد خرید دانه روغنی کلزا در سالجاری توسط فعالان اقتصادی بخش خصوصی انجام پذیرد ، اما در صورت لزوم از ابتدای اردیبهشت ماه اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان آمادگی لازم برای دائر نمودن مراکز خرید و دریافت محصول کلزا از کشاورزان استان خواهد داشت.

وی تصریح کرد: پس از هماهنگی با فعالان بخش خصوصی در خصوص مراکز تحویل دانه روغنی کلزا ، اطلاع‌رسانی لازم به کشاورزان استان صورت خواهد گرفت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران بیان کرد: با توجه به سطح زیرکشت ۱۲هزار و ۶۵۰ هکتاری کلزا و ۵۸ هزار هکتاری گندم در استان مازندران و پیش‌بینی‌های سازمان جهاد کشاورزی مبنی بر تولید ۲۲هزار و ۶۳۰ تن کلزا و ۱۶۸هزار و ۴۰۰ تن گندم، انتظار می‌رود در سال زراعی جدید حدود ۱۸هزار تن دانه روغنی کلزا و ۱۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان مازندران خریداری شود.

وفایی‌نژاد افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته از سطح زیرکشت و تولید محصولات کشاورزی گندم و کلزا در استان و تعداد مراکز خرید مورد نیاز هر منطقه، پس از بررسی و تصویب در کارگروه استانی، مراکز خرید تضمینی اداره کل غله راه‌اندازی می‌شود.

وی از کشاورزانی که مشخصات سطح زیرکشت مزارع خود را وارد سامانه پهنه‌بندی نکردند، خواست هرچه زودتر برای ثبت مشخصات خود به مراکز جهاد کشاروزی شهرستان مراجعه کنند.

انتهای خبر/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳