رئیس اداره محیط زیست نوشهر خبر داد:

جستجوی هوایی برای پیداکردن پلنگ زخمی

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۴۸۵۴۱۴
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نوشهر گفت: برنامه‌ریزی شده تا از عرصه‌های طبیعی نقاطی از کجور فیلم‌برداری هوایی شود تا پلنگ زخمی را پیدا کرد.
۰
plusresetminus
جستجوی هوایی برای پیداکردن پلنگ زخمی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ به نقل از محیط زیست مازندران، جمعه‌شب ۱۰ فروردین‌ماه موضوع برخورد یک دستگاه خودرو پژو به یک قلاده پلنگ در محور کجور محدوده اواز رودخانه حوالی روستای ناصرآباد از توابع این بخش در فضای مجازی منتشر و متاسفانه با نگرانی خیلی از حامیان محیط زیست و مردم این منطقه همراه شد. 

پس از مدت کوتاه از انتشار این اطلاعات در شبکه‌های اجتماعی، صحت این حادثه موضوع را با مسئول محیط زیست نوشهر در میان گذاشت و این مسئول گزارش داد : حوالی ساعت یک بامداد روز شنبه محیط بانان از محل وقوع حادثه بازدید به عمل آوردند و ردپایی از پلنگ زخمی را پیدا نکردند. 

با این حال فیلم دیگری بامداد روز یکشنبه در فضای مجازی از پلنگ زخمی منتشر شد که نشان می‌داد این پلنگ از نوع گربه‌سانان بوده و لنگ لنگان در حال گذر از اطرف جاده کجور به سمت مراتع بوده و مسافران رهگذر به محض دیدن این حیوان آسیب‌دیده حیرت‌زده و نگران شده و برای امدادرسانی و مداوای پلنگ آنچه در فیلم شنیده می‌شود در صدد تماس با مسئولان حفاظت محیط زیست نوشهر هستند. 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نوشهر افزود: چند مورد فیلم به دست ما رسیده با اینکه همیاران و نیروهای یگان حفاظت محیط زیست به محض دستیابی به این فیلم‌ها بلافاصله به همان منطقه رفتند اما این حیوان زخمی را نیافتند. 

کامبیز محسن سلطانی اظهار کرد: پیدا کردن این حیوان به آسانی میسر نبوده چرا که به علت پوشش گیاهی و حجم انبوه رویشگاه جنگلی فرآیند جست و جو همیاران محیط زیست برای یافتن این حیوان آسیب‌دیده را دچار مشکل کرده است و هم اینک دست کم ۲۰ نفر از محیط‌بانان و همیاران محیط زیست در عرصه در حال گشت‌زنی هستند. 

این مسئول خاطر نشان کرد: این موضوع حتی با اعضای شوراها و دهیاران بخش کجور در میان گذاشته شد و از آنان خواسته شد به محض مشاهده پلنگ مراتب را به شماره های ۵۲۳۳۷۹۴۰ و ۰۹۱۱۹۹۳۱۸۶۸ گزارش دهند و مسوولان و محیط بانان این مجموعه شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به مردم هستند در حالی تا این لحظه ردپایی از این پلنگ زخمی دیده نشده است. 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نوشهر گفت: برنامه‌ریزی شده با تهیه یک هلی‌شات (دوربین پرنده) فیلمبرداری هوایی شود تا بلکه بتوان این حیوان را پیدا و مداوا کرد.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چیستی حسنات دنیا و آخرت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱