نماینده ولی فقیه در مازندران:

مازندران پیشگام اقتصاد دریامحور شود

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
کد مطلب : ۴۸۴۴۰۴
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: صنعت اقتصاد دریامحور که مورد توجه مقام معظم رهبری است باید در استان در اولویت قرار گیرد.
۰
plusresetminus
مازندران پیشگام اقتصاد دریامحور شود
به گزارش پایپاه خبری تحلیلی بلاغ، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی ظهر امروز در
دیدار با مدیر مجتمع کاسپین شرکت صدرا ضمن تبریک میلاد باسعادت امام حسین (ع) و همچنین ولادت امام سجاد (ع) روز پاسدار و جانباز و ایام مبارک ماه شعبان، اظهار کرد: دهه فجر گذشت و حضور مردم در حماسه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال باشکوه‌تر از گذشته و درخور تبریک مجدد و تقدیر است.

وی افزود: امیدواریم شاهد رونقی باشیم که صدرا در ده سال قبل داشت و اینکه به ضعف و افول رسیده شاهد رونق بخشیدن به آن باشیم.

محمدی لائینی با اشاره به فعالیت ۵۰۰ نیرو در این مجتمع تصریح کرد: ما در انقلاب چیزی از نظر دریا کم نداشتیم یکی از عملکرد تحسین آمیز مسئولان این بود که منجر به خلق شگفتیهایی همچون خلق صنایع پیشرفته شد که شاید خودمان فکر نمی‌کردیم چنین توانی داریم‌.

امام جمعه ساری ادامه داد: پیشرفت در قسمت دریای خزر شاید هم دیر شروع شده و هم ظرفیت دریا آنطور نیست که خیلی توجه آنچنانی به آن شود اما واقعا به پیشرفت‌های بزرگی همچون ساخت زیرساختهای داخلی و ناوها و کشتی های بزرگ ساخت داخل که تمام قطعاتشان هم ساخت داخل است رسیدیم همچون ناو جماران با یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: کشوری که پیش از انقلاب هیچ چیز نداشته با تحمل فشارها کشتی می‌سازد که دنیایی از صنعت است، کشتی‌های ایرانی که حدود چهار ماه و نیم دور دنیا را گشتند بدون اینکه جایی سوخت تهیه کنند آن هم با وجود خطرات و گودال‌ها در دریا واقعا معجزه است.

این مسئول یادآور شد: در چند نقطه هست که خود غربی ها صد در صد مطمئن بودند که از بین می رویم و برایمان ناممکن است، با طوفان‌های دریایی مواجه شدیم که پیش بینی شده بود هزار و یک رمز و راز علمی و تکنیکی داریم، بدون اینکه دنیا به ما کمک کند در صنعت عظیم دریایی خودکفا شدیم اما حیف که نسل جوان، مردم و دانشگاهیان ما خبر ندارند یعنی روایت پیشرفت بسیار ضعیف است.

وی خواستار شد: در صنعت صدرا دانشجویان را به‌صورت اردویی بیاورید، بیایند ببینند توضیحاتی بدهید، خودمان روایت پیشرفت کنیم.

محمدی لائینی صدرا را ظرفیتی برای تعمیرات و ایجاد درآمدهای ارزی دانست و تاکید کرد: صدرا برای مازندران زمینه رشد اقتصادی خواهد بود، صنعت اقتصاد سیاست دریامحور که مورد توجه مقام معظم رهبری است که به بازرگانی و صیادی دریایی مربوط می‌شود مورد توجه قرار بگیرد.



انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳