رئیس سرویس فدرال نظارت بر بهداشت روسیه اعلام کرد:

رشد ۵۰۰ درصدی صادرات مرکبات و صیفی‌جات

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۰
کد مطلب : ۴۸۴۳۸۵
رئیس سرویس فدرال نظارت بر بهداشت روسیه گفت: صادرات برخی محصولات کشاورزی به روسیه رشد ۵۰۰ درصدی داشته است.
۰
plusresetminus
رشد ۵۰۰ درصدی صادرات مرکبات و صیفی‌جات
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ به نقل از فارس، «محصولات ایرانی جایگزین کالاهایی شده است که روسیه قبلا از اروپا وارد می‌کرد و این نشان‌دهنده کیفیت بالای محصولات ایرانی است»، این خبر را «سرگی دانکورت»، رئیس سرویس فدرال نظارت بر بهداشت دامی و گیاهی روسیه بیان داشت.
این مقام روسی، روز جمعه در نشستی با قائم‌مقام وزارت جهاد کشاورزی، سفیر ایران در روسیه و رئیس سازمان دامپزشکی ایران در مسکو تاکید کرد: واردات برخی از محصولات کشاورزی از جمله پرتقال، کاهو و فلفل از ایران در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل ۵۰۰ درصد افزایش داشته است.
 
«دانکورت» ضمن درخواست برای توسعه تجارت بین دو کشور در زمینه محصولات کشاورزی، توسعه همکاری‌ها در زمینه کشاورزی را به نفع مردم دو کشور دانست.

«علیرضا پیمان‌پاک»؛ قائم‌مقام وزارت جهاد کشاورزی نیز در این نشست تاکید کرد مقام‌های ارشد روسیه و ایران از جمله رؤسای جمهور دو کشور بر گسترش همکاری‌ها به ویژه در زمینه‌های اقتصادی و تجاری تاکید دارند و از این رو هر دو طرف باید برای رسیدن به این هدف تلاش کنند.
 
وی افزود: امضای موافقتنامه تجارت آزاد بین ایران و کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا گام بلندی در توسعه تجارت بخصوص تجارت محصولات کشاورزی محسوب می‌شود. از مقامات روسیه هم درخواست دارم که موانع ورود کالاهای ایرانی به بازار روسیه را برطرف کنند.
 
«نوروزی»؛ رئیس سازمان دامپزشکی ایران هم درخصوص مشکلاتی که برای برخی از صادرکنندگان لبنیات ایرانی به وجود آمده است، پیشنهاد داد که روسیه و ایران آزمایشگاه‌های مشترکی را در مناطق آزاد ایران برای نظارت بر سلامت محصولات صادراتی ایران در داخل کشور ایجاد کنند.
 
در پایان این نشست یادداشت تفاهم همکاری‌های ایران و روسیه در استقرار گروه‌های بازرسی و قرنطینه در مرزها به امضا رسید.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳