تاریخ انتشارجمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
کد مطلب : ۴۸۴۲۹۴
نماینده ولی فقیه در مازندران حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات ۱۱ اسفند را مهم دانست و گفت: انقلاب اسلامی تبلوری از عشق اهل بیت(ع) است.
۱
plusresetminus
مردم مازندران در راهپیمایی ۲۲ بهمن حماسی دیگر خلق می‌کنند
به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی«بلاغ»، آیت‌الله محمدباقر محمدی لایینی در خطبه‌های آخرین جمعه از ماه مبارک رجب مصلای امام خمینی (ره) ساری، اظهار کرد: از خدای بزرگ می‌خواهیم که در این ماه ما را ببخشد و بیامرزد.

وی با اشاره به فرموده پیامبر بزرگوار اسلام (ص)، افزود: یکی از فلسفه‌های بعثت، اخلاق است، ایشان مبعوث شدند تا کرامت‌های اخلاقی را در جامعه به پایان رسانده و آن را کامل کنند چرا که خودشان اسوه اخلاق بودند از این رو انتظار می‌رود که امت این پیغمبر در رعایت اخلاق پیش‌قدم باشند.

محمدی‌لائینی تصریح کرد: بی‌اخلاقی به هیچ وجه پسندیده نیست به‌خصوص در فضای انتخابات رعایت اخلاق مهم است انتظار می‌رود که کاندیداها و طرف‌دارانشان اخلاقیات را رعایت کنند، حتی در زمان انتخابات و تبلیغات رفاقت باید مدنظر باشد، بی‌اخلاقی و قانون‌گریزی جواب نمی‌دهد.

امام جمعه ساری خاطرنشان کرد: بنده در رابطه با کاندیداهای مجلس شورای اسلامی چه ساری و چه در شهرهای دیگر نظری ندارم و هر گونه شایعاتی در این باره را تکذیب می‌کنم، اصول اخلاق این است که هر کسی پیش ما آمد تحویلش گرفتیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: پیامبر اکرم اسلام (ص) فرمودند که هر کسی که خدا محبت ائمه از اهل بیت مرا روزی اش کرد او به خیر دنیا و آخرت رسیده و بدون تردید اهل بهشت است، یکی از جلوه‌های محبت به اهل بیت (ع) بزرگداشت مناسبت‌های اهل بیت (ع) است.

این مسئول با اشاره به پیش رو بودن ماه شعبان، گفت: گرامیداشت این ماه مهم است، موالید بزرگانمان از اهل بیت (ع) در این ماه اتفاق افتاده، سوم این ماه امام حسین (ع)، چهارم امام عباس (ع)، پنجم امام سجاد (ع) و نیمه شعبان امام زمان (ع) متولد شدند که جای تبریک دارد.

وی افزود: یکی دیگر از جلوه‌های محبت اهل بیت (ع) بزرگداشت اهل بیت تربیت شده این مکتب است، که در همین ایام سالروز ارتحال عالمان آیت الله نظری، طبرسی و باکویی است و برگزاری مجالس باشکوه برای این عزیزان جای تقدیر دارد.

محمدی‌لائینی با اعلام اینکه یکی دیگر از جلوه‌های محبت اهل بیت (ع) همین انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: مردم ما با رهبری امام راحل دست به این حرکت بزرگ زدند، تشکیل حکومتی که بخواهد دین اسلام را کامل کند از امور اهل بیت (ع) است، مردم به عشق اهل بیت (ع) این راه پرخطر را رفتند، ۲۳۰ هزار شهید دادند، ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید مازندران به عشق اهل بیت (ع) راهی شدند، این انقلاب تبلوری از عشق اهل بیت (ع) است.

امام جمعه ساری یادآور شد: امروز که چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب را جشن گرفته و از خدمات صحبت می‌کنیم، پروژه‌هایی که ۱۰هزار میلیارد تومان ارزش دارد افتتاح شده، بیش از ۲ هزار میلیارد تومان ارزش کلنگ‌زنی‌هاست همه به عشق و محبت مردم به اهل بیت (ع) می‌رسد که سرچشمه جوش و خروش‌ها شده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه باید دستاوردها و ارزش‌های انقلاب اسلامی را حفظ کنیم، بیان کرد: مسئولین وظایف خاص خودشان را دارند باید جلب رضایت مردم کرده و سرمایه اجتماعی را بالا ببرند، موانع اجرایی و اداری از کار مردم را برداشته و به‌صورت جهادی فعالیت کنند، مردم هم وظیفه دارند حضورشان در حمایت از انقلاب را نشان بدهند.

وی اضافه کرد: مردم مطالبات درست خود را بیان کنند و یقه کسانی را که نمی‌توانند خدمت ارائه کنند، کارشکنی میکنند، ترک فعل دارند و گزارش نادرست می‌دهند را بگیرند فریاد زدن به این مهم کمک می‌کند.

محمدی‌لائینی در پایان با اشاره به دو روز مهم؛ ۲۲ بهمن و ۱۱ اسفند ماه، حضور باشکوه مردم در هر دو روز را مهم دانست و اظهار کرد: تمام شبکه‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی دشمن خط آتش خود را متوجه همین دو روز کردند که مردم را از حضور منصرف کنند، اینکه دشمن این دو روز را بمباران می‌کند معنایش این است که ما باید همین دو روز را حفظ کنیم، به گفته شهید همت جایی که دشمن می‌کوبد جبهه خودی است، در این دو روز حماسه‌ای بی‌نظیر از حضور مردم رقم خواهد خورد.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱