استاندار مازندران در جمع مردم محمودآباد:

برخی قوانین و بخشنامه‌ها متناسب با مازندران نیست

تاریخ انتشاريکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
کد مطلب : ۴۸۴۰۳۲
استاندار مازندران گفت: برخی قوانین و بخشنامه‌ها اصلا متناسب با استان نیست و تلاش‌های فراوانی صورت گرفت تا این موانع برداشته شود.
۰
plusresetminus
برخی قوانین و بخشنامه‌ها متناسب با مازندران نیست
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ»؛ سیدمحمود حسینی‌پور بعدازظهر امروز در جمع دهیاران و شوراهای اسلامی بخش سرخ‌رود و محمودآباد در جریان بیستمین سفر شهرستانی، اظهار کرد: در شهرستان محمودآباد، ۴۲۵ آلاله آسمانی داریم که به تک تک آنان افتخار می‌کنیم که سبب امنیت و اقتدار کشور شده‌اند.

وی افزود: امروز افتخار حضور در محمودآباد را داریم که در قالب سفر شهرستانی با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی انجام شد.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: از صبح تاکنون برنامه‌های متنوعی داشتیم و تا پایان سفر نیز برنامه‌های متعدد دیگری در دستور کار است.

مقام عالی دولت در استان ادامه داد: در پایان سفر مصوباتی خواهیم داشت که امیدواریم مثمرثمر باشد.

حسینی‌پور عنوان کرد: این سفر به تاسی از مشی عملی و دستور رئیس جمهور در حال انجام است و حضور مسئولان در جمع مردم مورد تاکید همیشگی دولت است.

وی بیان کرد: دومین سفر رئیس جمهور در اسفندماه امسال و یا فروردین سال آینده انجام می‌شود.

استاندار مازندران گفت: مردم انقلابی محمودآباد در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرین بودند و از دیرباز و گذشته‌‌های دور در تجارت دریا به سبب وجود تنها بندر آن زمان دارای سبقه بودند و مرکز تجارت آن زمان بود.

مقام عالی دولت در استان بیان کرد: به لحاظ موقعیت جغرافیایی این شهرستان دارای موقعیت خاصی است و با فاصله یک شهر به پایتخت متصل می‌شود و در مرکز ثقل کریدور شرق به غرب قرار دارد.

حسینی‌پور اذعان کرد: در حوزه ارتباطی نیز با چهار کشور همسایه هم‌مرز است که بر مزیت این شهرستان می‌افزاید.

وی مطرح کرد: لذا محمودآباد با این ظرفیت‌ها اکنون در چه جایگاهی است و باید در شرایط کنونی چه باید بکنیم که قطعات در جلسات عصر تصمیمات خوبی را در این‌باره اخذ خواهیم کرد.

استاندار مازندران اشاره کرد: اول اینکه ۲۲ تیم در استان داریم که در یک منطقه ویژه‌ اقتصادی کشور در حال رقابت برای تعالی مناطق خود هستند که هر یک مزیت‌های خاص خود را دارند.

مقام عالی دولت در استان ادامه داد: جوانان محمودآباد باید با برنامه حرکت کنند و برای هر قوم و منطقه‌ای خود مردم آن منطقه تصمیم‌گیرنده هستند و اراده‌های محکمی در این شهرستان وجود دارد که می‌تواند منشا تحولات بزرگ باشد.

حسینی‌پور خاطرنشان کرد: مناطق روستایی محمودآباد از منظر حاصلخیزی، آب و نیروی انسانی جزو روستاهای برخوردار استان هستند که می‌توانند تحول‌آفرین باشند.

وی با تاکید بر لزوم خروج از مسیر سنتی و ورود به ریل دانش‌بنیانی، افزود: در شرایط کنونی این منطقه بر روی ریل‌های سنتی در حال حرکت است و لذا باید جوانان نخبه و شرکت‌های دانش‌بنیان این شهرستان باید وارد میدان شوند تا تحولات چشمگیری را شاهد باشیم.

استاندار مازندران بیان کرد: اقتصاد تعاونی‌پایه و غیردولتی باید در روستاها شکل بگیرد تا بخشی از مردم روستا در امر تولید ورود کنند و در کنار آن دولت نیز باید نقش پشتیبانی و حمایت ایفا کند و موانع را از میان بردارد.

مقام عالی دولت در استان اعلام کرد: برخی قوانین و بخشنامه‌ها اصلا متناسب با استان مازندران نیست و تلاش‌های فراوانی صورت گرفت تا این موانع برداشته شود.

حسینی‌پور افزود: طولانی بودن زمان صدور پروانه‌ها یکی از این چالش‌ها است و باید در حداقل زمان این پروانه‌ها به ویژه برای تولیدات دانش‌بنیان صادر شود.

وی عنوان کرد: در حوزه جهاد کشاورزی برنامه ما تحول اساسی است و باید نگاه سازمان جهاد به کشاورزی و مشتقات آن تغییر یابد.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: در حوزه کشاورزی باید از ریل سنتی خارج شویم و از منظر سبک مدیریتی باید به دهه شصت بازگردیم چراکه جهاد آن زمان همیشه در میدان بود و با پشت میز نشینی بیگانه بود.

مقام عالی دولت در استان گفت: ۸۵ روستای محمودآباد قابلیت تبدیل به پایتخت گل‌وگیاه کشور را دارد و باید بخش خصوصی، تجار و بازرگانان این شهرستان، پای کار بیایند و صادرات  را تعالی ببخشند.

حسینی‌پور عنوان کرد: در حوزه شیلات، بازار ماهی محمودآباد در کشور مطرح است و در حوزه گردشگری مجتمع نفت محمودآباد یک مرکز گردشگری ملی است که باید عوایدش به این شهرستان با برنامه‌ریزی دقیق بازگردد.

وی افزود: باید ببینیم چه بهره‌ای از امر گردشگری محمودآباد برده‌ایم؛ حضور وزرا در این مجتمع گردشگری باید به‌عنوان یک فرصت دیده شود.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: توصیه من به دهیاران و شوراهای منطقه آن است که گنج‌های فراوانی در این منطقه است کافی است رمز یافتنش را پیدا کنیم.

مقام عالی دولت در استان ادامه داد: مسئله برق مراکز دولتی، تولیدی و منازل این شهرستان سال‌ها مردم را می‌آزرد و کلنگ‌زنی پروژه امروز قطعا بخش عمده‌ای از این مشکل را مرتفع خواهد کرد.

حسینی‌پور گفت: مسئله دیگر بحث زیرسازی و آسفالت جاده‌های روستایی این شهرستان است.

وی افزود: ایجاد اشتغال پایدار در روستاها نیاز مند آن است تا همه دست به دست هم دهیم و در کنار حضور جوانان در وسط میدان، پیشکسوتان نیز همراهی و حمایت کنند.

استاندار مازندران عنوان کرد: باید بین روستاها و شوراهای روستاها، انسجام ایجاد شود و هر روستایی دارای یک طرح جامع باشد که همه زمینه‌ها را در بر بگیرد.

حسینی‌پور گفت: نگاه ما به توانمندسازی روستاهای مازندران است و هر روستایی باید خودش حرکت کند و ما برای روستاها تا ۷ میلیارد تومان اعتبار د نظر گرفته‌ایم.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳