تولیت آستان قدس رضوی:

خدمت به مردم یک فضیلت و کمال است

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۷
کد مطلب : ۴۸۳۷۰۹
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه خدمت به مردم یک فضیلت و کمال است، گفت: در کنار علم‌آموزی «عمل صالح» دیگر بالی است که موجب ارتقا معنوی انسان می‎شود.
۰
plusresetminus
خدمت به مردم یک فضیلت و کمال است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام احمد مروی دوشنبه‌شب در مراسم بیست و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله هادی روحانی نماینده فقید ولی فقیه در استان مازندران که در بابل برگزار شد، به فضیلت علم اندوزی و کسب معرفت از منظر اسلام اشاره و با بیان اینکه بر اساس آموزه‌های وحیانی رسیدن به قله‎‌های رفیع معرفت و معنویت از اهداف خلقت انسان است، اظهار کرد: علم روشنگر و نوری است که تاریکی جهل را نابود می‌سازد و زمانی «علم» می‌تواند انسان را به قله‎‌های رفیع معرفت و معنویت و سرمنزل مقصود برساند که با «عمل» همراه باشد.

وی با تأکید بر اینکه «علم و عمل» در کنار یکدیگر موجب ارتقا معنوی انسان است؛ اظهار کرد: علم نافع، علم و معرفتی است که موجب حیات قلب و وسعت آن شود و در بزنگاه‌ها و وسوسه‌های شیطانی، انسان را از هلاکت نجات ‌دهد و کسب این علم برای تمام انسان‌ها مقدور و امکان پذیر است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: دانش خداشناسی و معرفت به وظایف و مسئولیت‌هایی که ذات اقدس الهی بر دوش انسان قرار داده، علم سودمندی بود که فراگیری آن برای همه مقدور و امکان پذیر است.

وی علمی که همراه با عمل باشد را ارزشمند دانست و بیان کرد: در کنار علم آموزی «عمل صالح» دیگر بالی است که موجب ارتقا معنوی انسان می‎شود.

حجت الاسلام والمسلمین مروی در ادامه سخنان خود، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله روحانی، عنوان کرد: خدمت به دین خدا و خود را وقف خدمت به خلق خدا برای رضای خدا کردن، موجب قیمت پیدا کردن مرحوم آیت الله روحانی شد.

وی افزود: این روحانی جلیل القدر از کسانی بود که با علم و عملش قیمت پیدا کرد؛ ایشان وظیفه خود را به خوبی شناخت و در انجام آن کوتاهی نکرد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به برخی خدمات مرحوم آیت الله روحانی، تصریح کرد: تأسیس مدرسه علمیه‌ای با عظمت و فراهم آوردن بستری برای تربیت شاگردان مکتب امام صادق(ع) که عهده دار هدایت و رهبری دینی مردم هستند، از جمله یادگارها و خدمات با ارزش این عالم دینی است.

وی اظهار کرد: آیت الله روحانی در دوران مبارزاتی پیش از انقلاب، از هیچ فعالیت و تلاشی برای انجام وظیفه دریغ نورزید و تهدیدها و اهانت‌ها نتوانست او را از مسیر ادای تکلیف خارج کند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به تعابیر خاص و ارزشمندی که رهبر معظم انقلاب در خصوص مرحوم آیت الله روحانی بکار برده‌اند؛ ابراز کرد: خدمتگزاری به مردم سیره مستمره تمام ائمه اطهار(ع) بوده است و آیت الله روحانی نیز به تبعیت از حضرات معصومین(ع) خود را خادم و خدمتگزار مردم می‎دانست، لذا یکی از ویژگی‌های این عالم جلیل القدر از لسان رهبر عظیم الشان انقلاب، خدوم بودن ایشان است.

وی با تأکید بر اینکه خدمت به مردم یک فضیلت و کمال است، گفت: آیت الله روحانی برای رفع مشکلات مردم هرآنچه درتوان داشت انجام می‌داد؛ عمر با برکت این عالم روحانی یکسره به خدمت به مردم و تلاش برای انجام وظیفه سپری شد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: برگزاری مراسم سالگرد انسان‌های متقی و برجسته برای بیان خصوصیات و فضیلت‌های ایشان است و نشر این معارف و روحیات پاکیزه ضرورت دارد، برگزار این مراسم امری کلیشه‌ای و تنها برای یادآوری نیست؛ زندگی سرشار از پاکیزگی این عزیزان و بیان آنها برای مردم مصداق نشر معارف و حقایق دینی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خون مظلومان غزه روشنگری می‌کند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
جهان اسلام مدیون صادق آل محمد(ص) است
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۵
ثبت‌نام ۱۴ هزار کارجو و کارفرما در سامانه شغل
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۴
مدیران به جایگاه رسانه‌ها توجه کنند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶
اندیشه شهید مطهری برای جوانان تبیین شود
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷