پیشنهاد مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک برای کنترل قیمت:

گوشت گرم در کالابرگ عرضه شود

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۵
کد مطلب : ۴۸۲۷۴۷
مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور گفت: گوشت قرمز تولید داخل در اقلام کالابرگ الکترونیک نیست و اگر این اتفاق بیفتد تولید رونق می‌گیرد.
۰
plusresetminus
گوشت گرم در کالابرگ عرضه شود
به گزارش بلاغ به نقل از ایسنا، افشین صدر دادرس به ارائه راهکاری برای افزایش دسترسی مردم به گوشت گرم تولید داخل پرداخت و اظهار داشت: به حدود ۶۰ میلیون نفر جمعیت کشور یارانه داده می‌شود. این یارانه می‌تواند برای بالا بردن توان اقتصادی خانوار برای خرید گوشت، مورد استفاده قرار گیرد.
او ادامه داد: در حال حاضر گوشت قرمز تولید داخل در اقلام کالابرگ الکترونیک نیست و اگر وارد کالابرگ شود منجر به رونق تولید خواهد شد. رونق تولید علاوه‌بر تامین نقدینگی دامداران و کنترل قیمت گوشت، سرمایه‌گذارانی را که از این حرفه خارج شده‌اند مجددا به این بخش باز می‌گرداند.
مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور با بیان اینکه قیمت دام زنده سبک به کیلویی ۲۰۵ تا ۲۱۰ هزار تومان رسیده است، افزود: هزینه‌های تولید بالا رفته است. قیمت جو اگرچه در مقطعی کاهشی شد و به حدود هشت هزار تومان رسید اما مجددا افزایش یافت و در حال حاضر قیمت آن به حدود کیلویی ۱۰ هزار تومان رسیده است. همچنین کرایه‌های حمل‌ونقل نیز افزایش یافته است.
افزایش قیمت با وجود واردات
دادرس ادامه داد: سال گذشته وزارت جهاد کشاورزی، عرضه نهاده‌های دامی در سامانه بازارگاه را رقابتی کرد. این رقابتی شدن عرضه در نهایت منجر به کاهش قیمت نهاده‌ها شد. این تصمیم درستی بود که باید ادامه‌دار شود. از طرفی واردات نهاده‌ها نیز باید با همین روند پیش بروند زیرا اگر ثبت سفارش‌ها کاهش یابد عرضه نهاده نیز کم شده و افزایش قیمت نهاده‌ها را در پی خواهد داشت.
او با اشاره به اینکه واردات نیز قیمت تمام شده تولید را بالا می‌برد، افزود: در تابستان ۱۴۰۲ که واردات گوشت بیشتر شد قیمت تمام شده تولید داخل نیز بالا رفت و کشتار در کشتارگاه‌ها نیز کمتر شد. واردات گوشت به نوعی رقیب تولید داخل شده و باعث شده که روند تولید گوشت کاهشی شود. این یعنی واردات تاثیر منفی در تولید داشته است. از طرفی واردات نتوانسته بازار را به درستی پوشش دهد و هنوز قیمت گوشت در سطح شهرها نسبت به مراکز کنترل شده در تهران برای مصرف‌کنندگان بالاست.
مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور، یکی از فاکتورهای مهم در بالا بودن هزینه‌های تولید را افزایش قیمت «دام پای پرواری» عنوان کرد و افزود: قیمت دام پای‌پروار (یعنی دام‌های لاغری که باید چاق شوند) در قیمت دام و گوشت مؤثر است و چون جمعیت این دام‌ها کاهشی شده قیمت آن نیز افزایش یافته‌است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

جهاد خدمت‌رسانی در امتداد امیدآفرینی
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸
شهدای مدافع حرم بهترین الگو برای جوانان
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۱
راهبرد گروه‌های جهادی تحقق شعار سال باشد
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
برخورد ساده‌انگارانه با پیچیده‌ترین پروژه
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵
ناقوس مرگ در «انجیلسی»
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷