رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با بلاغ مطرح کرد:

دغدغه تامین مالی چالش پیش روی بنگاه‌های اقتصادی/ روند بازار بورس در آینده مثبت می‌شود

تاریخ انتشارجمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۳
کد مطلب : ۴۷۰۷۸۸
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: نوسانات بازار طبیعت بازار است که به فعالیت‌های روانی بازار برمی‌گردد و در همه جای دنیا وجود دارد و قابل پیش‌بینی نیست، با توجه به شرایط شرکت‌ها و اطلاعات موجود اگر اتفاق خاصی نیافتد روند مثبتی پیش‌بینی می‌کنیم.
۰
plusresetminus
دغدغه تامین مالی چالش پیش روی بنگاه‌های اقتصادی/ روند بازار بورس در آینده مثبت می‌شود
به گزارش بلاغ؛مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشیه جلسه مدیران واحدهای تولیدی مازندران در گفتگو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: برخی فعالان اقتصادی به واسطه طرح توسعه دارند به دنبال تامین مالی هستند، یکی از مشکلاتی که با آن مواجهه هستیم عدم اشنایی بنگاههای اقتصادی برای تامین سرمایه است .

وی با بیان اینکه در این جلسه واحدهای تولیدی نیازها و طرح های توسعه ای که داشتند اعلام کردند، عنوان کرد: را ه حل برای برخی واحدها انتشار اوراق را اعلام کردیم، برخی بنگاهها نیز امکان پذیرش در بورس و فرابورس را پیشنهاد دادیم که باید درخواست پذیرش را بدهند و پیگیری کنند.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: برخی واحدهای اقتصادی نیز از تامین مالی های پیشرفته تر استفاده کنند؛ مانند اوراق بهادار، در خصوص شرکت برنج درخواست  فرابورس داشتند که پیگیری میکنیم و هم برای تامین مالی  انتشار اوراق برای خرید برنج در این پایانه انجام شود که بخشی از مشکلات بازرگانان حل خواهد شد و این فرایندی بستگی به پیگیری های است که انجام می شود از یک ماه تا دو سال طول کشیده است.

وی از با اشاره به آینده بازار بورس گفت: نوسانات بازار طبیعت بازار است که به فعالیت های روانی بازار برمی گردد و در همه جای دنیا وجود دارد و قابل پیش بینی نیست، با توجه به شرایط شرکت ها و اطلاعات موجود اگر اتفاق خاصی نیافتد روند مثبتی پیش بینی می کنیم، البته در بازار متغییرهای زیادی دخیل است و بستگی دارد چطور پیش رود.

عشقی در خصوص سود سهام عدالت خاطرنشان کرد: باید مجامع برای سودهای سهام عدالت تا آخر تیرماه تشکیل شود که  زمانبدی برای پرداخت سود دارند و براساس ان سهام عدالت پرداخت خواهد شد و عموما زمانبدی سود سهامداران ۴ تا ۶ ماه بعد از تشکیل مجمع است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین در جلسه شرکت‌های تعاونی سهام عدالت مازندران بیان کرد: با استمرار مدیریت دولتی در سهام عدالت مخالف هستیم و این امر به مردم واگذار می‌شود. در زمان حاضر یکی از دغدغه‌های اصلی ما این است که ساختار مردمی و قابل اعتماد واگذاری سهام عدالت از پایین جامعه با اتکا به مردم شکل بگیرد.

وی نقش مردم و تعاونی‌ها را در مردمی‌سازی سهام عدالت بسیار برجسته شمرد و خاطرنشان کرد: با سفر به استان‌های مختلف از روند برگزاری مجمع‌های عمومی تعاونی‌های سهام عدالت مطلع می‌شویم و نقاط قوت و ضعف را بررسی می‌کنیم.

وی بیان کرد: شرکت‌های تعاونی باید با اتکا به مردم نه فامیل بازی جایگاه واقعی خود را پیدا کنند و ما با حساسیت این اصل را دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: شورای عالی بورس مرجع نهایی تصمیم‌گیری در خصوص سهام عدالت است و هیچ‌کس نظر شخصی خود را در این خصوص اتخاذ نمی‌کند.

وی تصریح کرد: در صورت واگذاری سهام عدالت به تعاونی‌ها و مردم، دولت وظیفه نظارتی خود را حفظ می‌کند و با حساسیت این امر را دنبال می‌کند.

عشقی اضافه کرد: ثروتی که در سهام عدالت موجود است می‌تواند زمینه توسعه و پیشرفته استان‌ها را فراهم کند و مازندران هم در این خصوص از جمله استان‌های پیشرو است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴